کد خبر: ۳۱۶۱۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال پایان اشغالگری در مذاکرات صلح نیست و آمریکا نیز واسطه خوبی برای این امر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، «نبیل شعث» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین، در گفت‌وگویی با روزنامه «الحیات» اعلام کرد تجربه حکومت‌های اسرائیلی پشت‌سرهم روشن کرده که هیچ «روند سیاسی» بر پایان اشغالگری و عدم تغییر واقعیت از خلال مذاکرات و توافق بر یک مرجع واضح مانند مرزهای 1967 با مرکزیت قدس استوار نیست.

وی تاکید کرد که فلسطینی‌ها تجربه گذشته را تکرار نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، شعث افزود: تجربه نشان داده که آمریکا نمی‌تواند میانجی (موفقی) در «عملیات سیاسی» باشد. وی تصریح کرد مذاکرات جدید باید با نظارت بین‌المللی و بر اساس تلاش برای پایان اشغالگری با سقف زمانی تعیین شده باشد.

«محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته اعلام کرد که بازگشت به مذاکرات باید بر اساس سه شرط باشد: توقف شهرک‌سازی، آزادسازی اسرا به ویژه اسرای گروه چهارم مربوط به قبل از توافق «اوسلو» و مذاکرات یکساله برای پایان اشغالگری تا سال 2017.

مسئولان فلسطین معتقدند که ائتلاف حکومتی جدید رژیم صهیونیستی که هفته گذشته در آخرین لحظات تشکیل شد در راستای تسریع شهرک‌سازی و یهودی کردن کرانه باختری و قدس اشغالی گام برخواهد داشت.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها