کد خبر: ۳۱۶۲۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
داور دربی هشتادم گفت: «ابراهیمی در صحبت با من گفت: "قبول دارم. پنالتی نبود اما من از روی قصد پایم را به پشت پای اومانیا نزدم بلکه کاملا اتفاقی بود."
به گزارش پایگاه 598  به نقل از جام نیوز، داور مسابقه دربی 80 از تصمیماتش دفاع می‌کرد و معتقد بود که همه سوت‌ها را به درستی زده و پنالتی روی امید ابراهیمی را هم نمی‌پذیرفت.

 

حق‌وردی که به او گفته شده بود داوری استقلالی است از اینکه قضاوتی عادلانه داشته خوشحال به نظر می‌رسید.

 

اظهارات حق وردی را در ادامه می خوانید:

 

* بالاخره دربی را هم قضاوت کردید؟!

- پیش از این، دربی‌های رده‌های پایین را قضاوت کرده بودم اما این دربی حال و هوای خاصی داشت و با وجود اینکه به لحاظ جدولی حساس نبود اما هیجان داشت. پیش از بازی هیجان داشتم اما با آغاز بازی همه چیز عادی شد و سعی کردم که قضاوت خوبی داشته باشم.

 

* استرس نداشتید؟

- نه، استرسی نداشتم و یکی از راحت‌ترین قضاوت‌های خود را انجام دادم. خوشبختانه بازیکنان هم رعایت کردند و بازی جوانمردانه‌ای انجام دادند.

 

* زمانی که کمیته داوران شما را برای قضاوت دربی 80 انتخاب کرد، پرسپولیسی‌ها موضع گرفتند که داوری ممکن است به سود استقلال باشد. پس از پایان بازی هم امیر قلعه‌نویی مدعی شد که آنقدر به حق‌وردی فشار آوردند تا پنالتی روی امید ابراهیمی را نگیرد. نظرتان در مورد این صحبت‌ها چیست؟

- پیش از این هم برخی افراد درباره من صحبت‌هایی را مطرح کرده بودند که آنها را به خدا واگذار کرده بودم. الان هم همین کار را می‌کنم. من به شخصه توجهی به این مسایل ندارم و فقط کار خودم را انجام می‌دهم. شما بدانید که داوران در وهله اول به فکر آبروی خودشان هستند و اصلا به مسایل حاشیه‌ای توجهی ندارند. بدون شک قضاوت روز جمعه من "تودهنی" محکمی به بدگویان و آنهایی بود که این حرف و حدیث‌ها را مطرح کرده بودند. اطمینان داشته باشید داوران آبرو و شرف خود را نمی‌گذارند تا بخواهند بازی را "این ور" و "آن ور" کنند.

 

* چطور شد صحنه برخورد اومانیا و امید ابراهیمی را پنالتی تشخیص ندادید؟

- راستش من نزدیک صحنه بودم و لحظه برخورد این دو بازیکن را به دقت زیر نظر گرفتم و متوجه شدم ابراهیمی از روی عمد پایش را از پشت به پای اومانیا گیر داد و زمین خورد خب طبعا چنین صحنه‌ای هرگز نمی‌تواند خطای پنالتی باشد.

 

* بعضی از کارشناسان با شما هم عقیده هستند و بعضی دیگر مثل سعید مظفری‌زاده معتقدند شما اشتباه کرده‌اید؟

- من برای هر دو طرف احترام ویژه‌ای قائل هستم ولی همچنان معتقدم این صحنه پنالتی نبود و برای گفته خودم شاهد هم دارم.

 

* شاهد؟!

- چه شاهدی بهتر از خود ابراهیمی من بعد از این برخورد به ابراهیمی گفتم نباید پایت را به پای اومانیا گیر می‌دادی تا پنالتی بگیری، این کار درست نیست. ابراهیمی هم در صحبت با من گفت: "قبول دارم. پنالتی نبود اما من از روی قصد پایم را به پشت پای اومانیا نزدم بلکه کاملا اتفاقی بود." وقتی خود ابراهیمی معتقد است خطا روی وی اتفاق نیفتاده و قبول دارد خطا نیست من دیگر چه دفاعی از این بهتر دارم که عنوان کنم.

 

* رضا غیاثی، کارشناس داوری هم اعتقاد دارد که در دقیقه سوم بازی وحید طالب‌لو روی امید عالیشاه خطا کرده است. آیا نظر او را می‌پذیرید؟

- در آن صحنه اعتقادی به خطا نداشتم. خوشبختانه کارشناسان هم تصمیم مرا تایید کرده‌اند.

 

* دقیقه 44 و فرار امید عالیشاه که توسط طالب‌لو متوقف شد؟

- من نیم متری این صحنه بودم و کاملا درست تشخیص دادم که دروازه‌بان استقلال مرتکب خطایی نشده است.

 

* دقیقه 63 و خطایی که در ادامه منجر به گل سرخپوشان شد چطور؟

- مهدی طارمی از جمله بازیکنانی است که کمی در مورد اتفاقات پیرامونش بزرگ‌نمایی کند. در این صحنه هم همین اتفاق رخ داد و در نهایت با اخطار من روبه‌رو شد.

 

* در طول بازی حنیف عمران زاده و سوشا مکانی با یکدیگر جر و بحث یا بگومگوی شدید داشتند؟

- نه اصلا متوجه چنین اتفاقی در روند بازی نشدم وگرنه حتما به این دو بازیکن اخطار می‌دادم تا کار به جاهای باریک نکشد ولی خب ظاهرا این صحنه هم به اتفاقات بعد از بازی ربط دارد.

 

* به قضاوت‌تان در دربی 80 چه نمره‌ای می‌دهید؟

- ما نمی‌توانیم در این مورد نظر بدهیم ولی به شخصه فکر می‌کنم قضاوت خوبی انجام دادم و خودم از داوری‌ای که انجام دادم، راضی بودم. ضمن اینکه مسعود فلاح ناظر ویژه داوری بازی، فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران و ... قضاوتم را تایید کردند و از کارم راضی بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها