کد خبر: ۳۱۸۳۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
گزارشی از نمایشگاه دانشجویی حجاب "به سبک مروارید":
نمایشگاه به سبک مروارید از روز شنبه دوم خرداد در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید که مورد استقبال دانشجویان و اساتید و کارکنان قرار گرفت و همه روزه با برگزاری همایش های علمی و غرفه های مشاوره و ارایه ملزومات حجاب و نمایشگاه کتاب میزبان دانشگاهیان بود.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، نمایشگاه "به سبک مروارید" با موضوع عفاف و حجاب توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (حفظه الله)، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه در فضایی کاملا صمیمی و محیطی دانشجویی برگزار گردید.

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با تأکید بر نقش معیاری حجاب و عفاف جهت تعیین شخصیت و فرهیختگی جامعه انسانی، از حجاب به‌عنوان موضوع کمک‌کننده در مسائل آموزشی و تعمیق مسائل پژوهشی در جامعه‌ی دانشگاهی یاد کردند.

حجت الاسلام فلاح رفیع ضمن تبریک به جامعه‌ی دانشگاهی به‌خاطر برگزاری این رویداد فرهنگی، بر تکثیر این الگو در دانشگاه‌های دیگر تأکید کردند. ایشان با بیان این نکته که نباید به موضوع حجاب و عفاف با دید صرفا تقلیدی نگاه کرد، تبیین ابعاد علمی، اجتماعی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی حجاب و عفاف در محیط دانشگاهی کشور را ضروری بر شمردند.

همچنین دکتر احمدی در مراسم اختتامیه نمایشگاه به سبک مروارید، ضمن تأکید بر لزوم شناخت جامعه‌ی هدف در اجرای این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی، تمرکز بر بیان زیبایی‌های سبک زندگی توام با عفاف و حجاب در راستای معرفی این مقوله به افراد فاقد پایه‌ی فکری قوی در این رابطه را مهم برشمردند. سرپرست دانشگاه تربیت مدرس در سخنان کوتاه خود فضای دانشجویی مراسم را روحانی و زیبا توصیف کردند.


ایشان در بازدید از غرفه حجاب ملل در گفتگو با خانم معصومه اسعد(رکسانا الیزابت )اولین بانوی شیعه ارژانتین و همسر عبد الکریم پاز اولین شیعه ارژانتینی تاکید داشتند ما باید به گونه ای حجاب را تبیین کنیم که جهانیان بفهمند که حجاب امری فطری است.

در پایان این مراسم، سرکار خانم عزت‌السادات میرخانی عضو هیأت علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه تربیت مدرس، به بیان لزوم جریان‌سازی جهت اجرای الگوی ایرانی اسلامی در دانشگاه‌ها و ارایه‌ی مباحث مغفول مانده‌ای همچون پوشش، تناسب بین کار و پوشش و شخصیت زن مسلمان در پایگاه علمی دانشگاهی پرداختند. ایشان همچنین بر اهمیت هماهنگی و همکاری گروه‌های علمی دانشگاهی برای تأمین محتوا در راستای مشارکت در این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی تأکید کردند.




نمایشگاه به سبک مروارید از روز شنبه دوم خرداد در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید که مورد استقبال دانشجویان و اساتید و کارکنان قرار گرفت و همه روزه با برگزاری همایش های علمی و غرفه های مشاوره و ارایه ملزومات حجاب و نمایشگاه کتاب میزبان دانشگاهیان بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها