کد خبر: ۳۱۸۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۰۳ دی ۱۳۹۰
رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) با گسترش یگان های شناور این نیرو در منطقه عملیاتی آغاز شد.

به گزارش 598 به نقل از ایرنا ، این رزمایش كه در چهار مرحله پیش بینی شده است، 13 دی ماه پایان خواهد یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش روز پنج شنبه در نشستی خبری گستردگی منطقه عملیاتی را مهمترین ویژگی رزمایش ولایت 90 این نیرو عنوان كرد.

امیر دریادار 'حبیب الله سیاری' افزود: ما هرسال منطقه رزمایش را گسترش می دهیم و در رزمایش امسال نیز منطقه عملیاتی از تنگه هرمز شروع می شود و شرق تنگه هرمز، دریای عمان ، آب های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 20 درجه شمالی را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: این رزمایش در بعد اطلاعاتی ، مناطق آب های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی و خلیج عدن را در برمی گیرد.

وی گفت : زمان اجرای مرحله تاكتیكی و اصلی رزمایش ولایت 90 این نیرو كه با انجام تاكتیك هایی توسط نیروهای سازماندهی شده در این عملیات با عنوان نیروهای فرضی دشمن و خودی دنبال می شود در زمان خود اعلام می شود.

در این رزمایش، بخشی از توانمندی نیروهای عمل كننده، ارایه می شود و نیروهای عمل كننده در آن با استفاده از انواع زیرسطحی های سبك و سنگین، انواع ناو شكن ها در عرصه و سطح دریا، ناوهای موشك انداز، ناوهای پشتیبانی و اطلاعاتی، توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی این نیرو را در عرصه آب های آزاد و بین المللی به نمایش می گذارند.

انواع زیردریایی ها در كلاس های مختلف از جمله طارق و غدیر و بالگرد برای استفاده در پشتیبانی دریایی، هواپیمای بدون سرنشین، انواع سلاح های ساحل به دریا در بردهای مختلف و همچنین تیپ های تفنگدار دریایی در این رزمایش حضور خواهند داشت.

مرحله نهایی رزمایش ولایت 90 نیروی دریایی ارتش با نمایش قدرت یا رژه دریایی یگان های شركت كننده خاتمه می یابد.

در این رزمایش، آخرین تجهیزات ، نوآوری ها و خلاقیت های به كارگرفته در این نیرو به نمایش گذاشته می شود كه جزییات آن در طی انجام مراحل مختلف رزمایش به اطلاع عموم می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها