کد خبر: ۳۱۸۷۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
تیم‌های فوتبال نفت تهران و ذوب آهن در فینال جام حذفی رو در روی‌ هم قرار می‌گیرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، پرونده بیست و هشتمین رقابت‌های جام حذفی با برگزاری بازی نفت تهران و ذوب آهن اصفهان امروز ساعت 18:30 در ورزشگاه تختی تهران بسته و قهرمان این رقابت‌ها از بین این دو تیم مشخص می‌شود.

تیم‌های فوتبال نفت تهران و ذوب آهن اصفهان در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که ذوب آهن بیش از این دوبار فاتح جام حذفی شده است اما نفت تهران تاکنون قهرمانی جام حذفی نشده است و این اولین حضور نفت در فینال این مسابقات محسوب می‌شود.

نفتی‌ها با اینکه به نوعی میزبان بازی فینال جام حذفی هستند اما تماشاگر زیادی ندارند تا تشویق‌شان کنند مگر اینکه هواداران استقلال برای حمایت از منصوریان به ورزشگاه بیایند.

 علیرضا منصوریان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال دوست دارد اب کسب جام قهرمانی قابلیت‌های  فنی‌اش را به مسئولان استقلال نشان دهد.

 شاگردان منصوریان در هفته بیست و ششم  لیگ برتر با نتیجه 5 بر3 شکست سنگینی مقابل شاگردان گل محمدی متحمل شدند و بر این اساس آنها برای جبران آن شکست سنگین به زمین مسابقه می‌روند.

 تیم نفت تهران‌ از همان ابتدای فصل در قواره یک مدعی قهرمانی ظاهر شد و در روز آخر هم قهرمانی را از دست داد و به رتبه سوم اکتفا کرد این تیم در آسیا هم عملکرد فوق العاده‌ای دارد و به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافته است.

 در آن سوی میدان ، ذوب آهن متحول ترین تیم در نیم فصل دوم بود و در نهایت هم توانست جایگاه چهارمی جدول رده بندی را از آن خود کند و حضورش را در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده قطعی کند این اتفاق در حالی رخ داد که ذوب آهن در نیم فصل اول جایگاه خوبی در لیگ برتر نداشت.

به هر حال هر دو تیم بازیکنان موثری دارند که می‌توانند باعث جذابیت بازی فینال جام حذفی شوند.

 همچنین هر دو تیم تنها یک بازیکن محروم دارند قاسم دهنوی بازیکن محروم ذوب آهن است و وحید حمدی نژاد هم نمی تواند تیم نفت تهران را در این بازی همراهی کند.

گفتنی است، تیمهای فوتبال نفت تهران و ذوب آهن اصفهان تاکنون 10 بار به مصاف یکدیگر رفتند که در این رقابتها ذوب آهن 6 بار و نفت تهران دو بار به پیروزی دست یافتند، ذوب آهن 15 گل و نفت تهران هم 9 گل در این رقابتها به ثمر رساندند.

مسیر راهیابی دو تیم به فینال جام حذفی

نفت تهران با پیروزی یک بر صفر برابر تیم استقلال اهواز راهی مرحله بعد شد، در این مرحله با یک گل از سد شهرداری اردبیل عبور کرد، سپس نفت توانست صنعت سازی را در ضربات پنالتی شکست دهد و در مرحله نیمه نهایی هم توانست با غلبه بر پدیده در ضربات پنالتی فینالیست جام حذفی شود.

در آن سوی میدان، تیم ذوب آهن جام حذفی امسال را با برتری 3 بر صفر مقابل پیام چخارک بوشهر آغاز کرد سپس در اهواز با نتیجه 3 بر یک مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید، این تیم در مرحله یک چهارم نهایی توانست استقلال را در ضربات پنالتی شکست دهد و به دیدار نیمه نهایی برسد، ذوبی‌ها در این  مرحله در ورزشگاه خالی از تماشاگران توانستند پرسپولیس را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و راهی فینال جام حذفی شود.

در بیست و هفت دوره گذشته جام حذفی، استقلال با 6 قهرلمانی و 3 نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم در رقابتهای جام حذفی است.

پس از این تیم، تیمهای پرسپولیس با 5 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی و سپاهان با 4 قهرمانی  و ملوان با 3 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی قرار دارند.

دو مربی استقلالی  پرسپولیسدر این بازی رو درروی هم قرار می گیرند هر دو مربی محبوب هواداران سرخابی هستند یحیی گل محمدی تجربه حضور در نیمکت پرسپولیس را دارد و هواداران استقلال هم منتظر حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت تیم محبوبشان در فصل آینده هستند.

به هر حال اگر شاگردان گل محمدی در تهران بتوانند شاگردان منصوریان را شکست دهند و قهرمان جام حذفی شوند حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را قطعی می کنند و دیگر نیازی به شرکت در پلی آف لیگ قهرمانان ندارند.

به هر حال باید دید تفکرات کدامیک از دو مربی بر دیگری غلبه می کند به همراه تیمش کاپ قهرمانی بیست و هشتم جام حذفی را بالای سر می برد.

محسن ترکی به همراه محمدرضا ابوالفضلی، حسین ظهیری و بیژن حیدری قضاوت این دیدار را بر عهده دارند همچنین ابراهیم میرزابیگی ناظر این بازی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها