کد خبر: ۳۱۹۲۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۰۳ دی ۱۳۹۰
مجتمع قضايي تهران در رسيدگي به پرونده‌هاي اقتصادي در تازه‌ترين اطلاع‌رساني خود از رسيدگي به 7 پرونده بزرگ اقتصادي خبرداد.
* مجرميت 7 متهم در یک پرونده اقتصادی


به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي مجتمع قضايي رسيدگي به پرونده‌هاي اقتصادي، شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی با شکایت بانک کشاورزی و گزارشات مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا، پرونده ای به اتهام کلاهبرداری و معاونت در آن علیه 9 متهم در دادسرای امور اقتصادی تشکیل شد.


7 نفر از متهمین این پرونده از مدیران یک شرکت سهامی خاص بوده که با مساعدت و همکاری 2نفر از کارکنان بانک کشاورزی، موفق به کلاهبرداری به میزان 15میلیون و 666 هزار و 308 يورو از بانک کشاورزی شدند.


متهمین مذکور با اخذ تعداد 20 فقره برات وصولی مدتدار به منظور واردات لوازم پزشکی و آرایشی از امارات، اقدام به گشایش پروفرما می كنند که پس از وصول تسهیلات نه تنها در سررسید، اقدام به تسویه بدهی نمی كنند، بلکه با تحقیقات مشخص شد که این مبلغ را در امور خرید و احداث مسکن در دبی صرف كرده اند.


* صدور کیفرخواست برای شانزده متهم در یک پرونده

در پرونده اي ديگر در شعبه سوم عمومي مجتمع قضايي رسيدگي به پرونده‌هاي اقتصادي، با طرح شکایت و گزارش سازمان بازرسی کل کشور و شکایت بانک ملت و همچنین گزارش آگاهی ناجا، پرونده ای به اتهام کلاهبرداری و معاونت علیه 16نفر متهم در دادسرای امور اقتصادی تشکیل شد كه متهمین پرونده به اتهام جعل امضا، کلاهبرداری از بانک ملت و معاونت در آن و پرداخت و دریافت رشوه در دستور کار شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی قرار گرفت.


براساس کیفرخواست صادره از این دادسرا متهم ردیف اول با همکاری تعدادی دیگر از متهمین و ارتباط با برخی کارمندان بانک با استفاده از اسناد مجعول و ارائه اسناد شرکتهای صوری و ارزیابی غیرواقعی املاک مجموعاً موفق به کلاهبرداری به مبلغ 125 ميليارد و 642 ميليون و 1908 ریال، به اضافه مبلغ 2 ميليون و 532 هزار و 500 دلار شده اند.

متهمین در تسهیل عمل خود نیز جمعاً مبلغ 913 ميليون ريال به برخی کارمندان بانک موصوف، رشوه پرداخت کرده اند.


* مجرميت یازده متهم در یک پرونده


پرونده ای علیه 11 نفر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی تشکیل و در دستور کار قرار گرفت .

شعبه چهارم بازپرسی نيز با اعلام گزارش وزارت اطلاعات و شکایت صندوق بازنشستگی و ذخیره و رفاه شرکت "هما" علیه 11 متهم پرونده به اتهام تحصیل مال نامشروع، اهمال منجر به تضییع اموال دولتی و معاونت در تبانی در معاملات دولتی، اقدام به تحقیقات و بازجویی كرد که پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد كه متهم ردیف اول در جریان خرید 11فروند هواپیما (مدل های فوکر 100، 747 باری، ایرباس 320 و ...) با بهره‌گیری از تبدیل نرخ ارز و اخذ پورسانت جمعاً مبلغ 4 میلیون و 523 هزار و 954 يورو، مال نامشروع تحصیل كرده است.

همچنین با سوء استفاده از مدیریت عاملی خود، اقدام به خرید یک دستگاه آپارتمان در لندن به مبلغ 470 هزار پوند و علاوه بر این نیز مبلغ 800 هزار دلار به متهم ردیف دوم به عنوان حق کمیسیون در معامله خارجی پرداخت كرده است.


* مجرميت چهار متهم در یک پرونده دیگر اقتصادی

شعبه اول بازپرسی دادسرای امور اقتصادی در پرونده اي ديگر با شکایت مدیریت حقوقی و انتظامی سازمان بورس و اوراق بهادار پرونده ای به اتهام خودداری و تأخیر در ارائه اطلاعات به سازمان بورس تشکیل داد.

4نفر از متهمین پرونده یادشده به اسامی اختصاری (س.م.ع.الف)، (س.د)، (الف.د) و (م. الف) به اتهام خودداری و تأخیر در ارائه اطلاعات و صورتهای مالی شرکت به سازمان بورس را مجرم شناخته و از دادگاه برایشان تقاضای تعیین کیفر قانونی شد.


* مجرميت يك متهم در شكايت بانك ملي

در جریان اخذ تسهیلات از بانک ملی، توسط متهم (ج.خ.ع.چ)، سند ملکی در قبال 3میلیارد و 330 ميليون ريال در رهن بانک ملی قرار داده شد؛ در سررسید اقساط، باتوجه به عدم بازپرداخت وام اخذ شده از ناحیه متهم، بانک درصدد تملک سند رهنی برآمده که در این هنگام مشخص شد در اين پرونده متهم مذکور با جعل مهر و امضاء سردفتر یکی از دفترخانه های تهران، سند موصوف را به نام برادرش انتقال داده است.


پرونده موصوف در اختیار شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی قرار گرفته که این شعبه پس از تکمیل تحقیقات لازم، ضمن مجرم شناختن متهم، از دادگاه تقاضای تعیین کیفر قانونی كرد.


لازم به ذکر است متهم موصوف قبلاً به اتهام تحصیل مال نامشروع از سوی شعبه هفتاد دادگاه تجدیدنظر مستقر در این مجتمع به حبس و رد مال محکوم شده بود.

 * مجرميت 9متهم در یک پرونده اقتصادی

 شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی در پرونده اي ديگر 7 نفر از متهمین از مدیران یک شرکت سهامی خاص بودند که با مساعدت و همکاری 2نفر از کارکنان بانک کشاورزی موفق به کلاهبرداری به میزان 15 ميليون و 666 هزار و 368 يورو از بانک کشاورزی شدند.


متهمین مذکور با اخذ تعداد 20 فقره برات وصولی مدت دار، به منظور واردات لوازم پزشکی و آرایشی از امارات اقدام به گشایش پروفرما می‌كنند که پس از وصول تسهیلات نه تنها در سررسید اقدام به تسویه بدهی نكرده، بلکه با تحقیقات مشخص شد که این مبلغ را در امور خرید و احداث مسکن در دبی صرف كرده اند.


* صدور کیفرخواست برای 3 متهم پرونده دیگر

 با شکایت موسسه قرض الحسنه انصارالمجاهدین و گزارش سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پرونده به اتهام تحصیل مال نامشروع، جعل اسناد بانکی و ... در دستور کار دادسرای امور اقتصادی قرار گرفت كه 3نفر از متهمین این پرونده به اسامی اختصاری (ح.ر.ر)، (هـ.س) و (ج.ش.الف) به اتهام های سوء استفاده از اختیارات خود و صدور اسناد جعلی و سندسازی موفق به تصاحب مجموعاً مبلغ 43 میلیارد و 516 میلیون و 221 هزار و 615 ریال از وجوه موسسه مذکور شدند.


شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی باتوجه به شکایت و گزارش هاي واصله و پس از تکمیل تحقیقات، متهمین مذکور را مجرم تشخیص داده و با صدور کیفرخواست از دادگاه، برایشـان تقاضای تعیین کیفر قانونی شد.


لازم به ذكر است در تماي اين كيفر خواست و صدور مجرميت براساس مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری پس از صدور قطعی مشخصات کامل متهمین به نحو مقتضی اعلام مي شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها