کد خبر: ۳۱۹۳۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
در پی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی مبنی بر شناخت صحیح دین مقدس اسلام از طریق منابع اصیل، شبکه سه سیما در اقدامی قابل تقدیر اقدام به تولید مجموعه مستندی 25 قسمتی با این محوریت نموده که قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان همه روزه از این شبکه پخش گردد.
معمولا رسانه‌ها، ارگانها و سازمانها و برخی مسئولان و متولیان کشور در قبال مطالبات مقام معظم رهبری، گرفتار رفتارها و عملکردهای صرفا شعاری و موقتی می شوند و اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نمی گیرد، اما بنابرگزارشات رسیده، گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما در اقدامی قابل تقدیر بلافاصله بعد از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، آنرا در دستور کار خود قرار داده است و مجموعه مستند 25 قسمتی "سفره های نور" را که در ماه مبارک سال گذشته در دو نوبت صبح و عصر از این شبکه پخش می گردید را به این مهم اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بی‌باک، در پی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی مبنی بر شناخت صحیح دین مقدس اسلام از طریق منابع اصیل، شبکه سه سیما در اقدامی قابل تقدیر اقدام به تولید مجموعه مستندی 25 قسمتی با این محوریت نموده که قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان همه روزه از این شبکه پخش گردد.



برنامه سفره های نور که سال گذشته از شبکه سه سیما با موضوع تبلیغ و معارف در ماه مبارک رمضان پخش شد، امسال نیز توسط گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما و با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با محوریت نامه مقام معظم رهبری در حال تولید می باشد که به بسیاری از سئوالات و شبهات پیرامون اسلام و مسلمانان جواب خواهد دارد.

به گفته عوامل آن، این مجموعه مستند مراحل پایانی تولید خود را می گذارند و مرحله پس تولید آن نیز بصورت همزمان آغاز شده است که از حیث هنری و محتوایی نسبت به سالهای گذشته از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

داستان این مجموعه مستند بدین شرح است که در پی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، هلموت ویدمن دانشجوی آلمانی که در دانشگاه سوربن فرانسه با محمد دانشجوی ایرانی رفاقت داشته تصمیم به شناخت اسلام از طریق منابع اصیل می گیرد، از همین رو از طریق محمد هم دانشگاهی سابقش در دانشگاه سوربن وارد ایران می شود تا ضمن همراهی با گروه محمد که در حال ساخت مجموعه مستندی در ایران می باشد و آشنایی با ایران، تحقیقات گسترده علمی و همچنین میدانی درباره اسلام و مسلمانان داشته باشد.

گروه مستندساز در هر قسمت ضمن سفر به کی از نقاط کشور، سراغ یک فرد یا گروه تبلیغی و فرهنگی نمونه می رود تا از زبان آنها موضوع بحث دنبال شود. در این برنامه ویدمن با آدمهایی خاص آشنا می شود. رفیق صمیمی سیسینیو و فوتبالیست مشهور آفریقایی که به درخواست باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه پاسخ رد داد تا رضایت پدر را جلب کند تا اینکه کارش به قم و حوزه علمیه قم کشیده شد، روحانی موفقی که علاوه بر فعالیتهای دینی و تبلیغی عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان است و ... همگی از سوژه های جذاب این برنامه هستند.

موضوعاتی چون ماهیت جریانات تکفیری، خشونت در اسلام، حقوق بشر و حقوق زنان و جایگاه زن در اسلام، موسیقی الهی، نشاط و سرگرمی و ... از جمله موضوعات محتوایی این برنامه هستند.

پیش بینی می شود که با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بالای این مجموعه مستند، این برنامه با استقبال گسترده مردم و مخاطبان سیما روبرو شود.

مدیر روابط عمومی این برنامه به خبرنگار ما گفت: همه همکاران ما شبانه روز و بصورت فشرده در حال تولید برنامه ها هستند و علی رغم مشکلات مختلف روند تولید کاملا رضایتمندانه است.

ذبیح الله سیناپور افزود: این مجموعه کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم می باشد که به تهیه کنندگی مهدی صاحبی و کارگردانی محمدپورصباغیان در حال تهیه و تولید می باشد.

وی افزود: مدیر تولید این برنامه خدیجه فتحه زاهد می باشد و تصویربرداری این مجموعه را آقایان سید محمود حسینی و مجتبی معصوم از تصویربرداران باتجربه عرصه مستند انجام داده اند و مدیریت تدوین را نیز آقای محمد حاتمی برعهده دارد.

سیناپور اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بسیار بالاتر این برنامه نسبت به سالخای گذشته، امیدواریم ضمن استقبال بیشتر مخاطبان از این برنامه و تاثیرگذاری زیاد آن، مدیریت محترم شبکه سه سیما که فردی دلسوز و دغدغه مند نسبت به موضوعات معارفی و مطالبات مقام معظم رهبری است، عنایت ویژه تری نسبت به این برنامه داشته باشد و زمان مناسبتری نسبت به سال گذشته به این برنامه اختصاص دهد.

وی ابراز داشت: نامه مقام معظم رهبری فرصتی ایجاد کرد که جوانان کشورمان نیز به برخی واقعیتها توجه بیشتری پیدا کنند و در پی رفع جهل و عدم توجه خود به برخی مسائل دینی و کشور باشند.

مدیر روابط عمومی این برنامه در پایان اظهار داشت: در طول تولید این مجموعه برنامه بیش از 100 مبلغ نمونه کشور و کارشناسان دینی و طلاب هنری بصورت محدود و گسترده همکاری داشته و دارند.

گفتنی است؛ در پی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی، و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و امریکای شمالی مرقوم کردند. این نامه به زبان انگلیسی منتشر شد.

حضرت امام خامنه‌ای در این نامه چند در از جوانان اروپایی و آمریکای شمالی خواست تا درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنند. معظم له همچنین درخواست دوم خود را از جوانان اینگونه مطرح کردند؛ که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید و اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها