کد خبر: ۳۱۹۴۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۰۳ دی ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری « مجلس علمایی اسلامی»، این مجلس روز گذشته و پس از اقامه نماز جمعه در مسجد الدراز به امامت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با حضور آیت‌الله سید عبدالله الغریفی و برخی از بزرگان شیعه بحرین اقدام به تظاهرات اعتصابی در حمایت از مساجد تخریب شده در بحرین کردند.
بنابر این گزارش، در این مراسم که گروهی از زنان و مردان انقلابی بحرین حضور داشتند، آیت‌الله سید محمد الغریفی در سخنانی حزن‌انگیز خطاب به رژیم آل‌خلیفه گفت: شما کشید، شکنجه کردیم، هتک حرمت کردید و به مقدسات تجاوز کردید تا ما را ذلیل کنید ما این ملت همچنان ثابت، مقاوم و وفادار به شعار «هیهات من الذلة» است.
وی افزود: حکومتی که کشتار می‌کند و مساجد را تخریب می‌کند حق یک ساعت حکومت کردن هم ندارد و این ملت بارها گفته است که آماده فدا شدن در راه اسلام است.
بنابر این گزارش در همین حال روز گذشته نمازگزارن بیشتر مساجد بحرین پس از نماز جمعه در تظاهرات‌هایی نسبت به تخریب و هتک حرمت مساجد اعتراض کرده و خواستار بازسازی سریع مساجد شدند.
مساجد تخریب شده‌ای که روز گذشته این تظاهرات‌ها در آن صورت گرفت، مسجد جامع احمد منصور العالی در روستای عالی، مسجد جامع امام صادق(ع) در القفول، مسجد مؤمن در منامه، مسجد اهل‌البیت(ع) و مسجد الغدیر در سند و مسجد الخیف در الدیر بودند.
بنابر این گزارش، این اقدام در پی درخواست مجلس علمایی اسلامی بحرین در بیانیه اخیر خود بود که در آن با اشاره به 38 مسجد تخریب شده در بحرین اقدام رژیم آل‌خلیفه در تلاش برای بازسازی تنها 4 مسجد از این مساجد را تلاش این رژیم برای فرار از مسئولیت کامل خود در بازسازی دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها