کد خبر: ۳۱۹۷۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاين، رئيس فدراسيون واليبال از رفتار سرمربي تيم ملي دفاع مي کند.

با باخت تيم ملي واليبال همه چي زير ذره بين رفت. منتقدان از کوچکترين رفتار يا حرف هم ايراد گرفتند ،حتي به نحوه ايستادن کواچ کنار زمين. در حالي که هر مربي سبک و سياق خودش را دارد. با شروع ليگ جهاني و باخت ايران به امريکا کار به جايي رسيد که حتي محمد علي اينانلو در يادداشتش براي خبرآنلاين به گارد اسلو بودان کواچ سرمربي تيم ملي کنار زمين ايراد گرفته:« کواچ را نشان ميدهد با زانوان و کمر خم شده با دقت بسيار به گوشه اي از زمين خيره شده! يعني از کل 162=x18 9 متر زمين فقط حدود دومتر را مي بيند يعني يکي از بازيکنان را زير نظر دارد و اين يعني نگاه کردن تکنيکي نه تاکتيکي يعني به تکنيک بازيکن خود دقت دارد و نه به تاکتيک تيم.کواچ طوري گارد گرفته مي ايستد که گوئي خود درانتظار دريافت توپ است.»

 اما انگار کواچ به خاطر باخت تيمش در چهار بازي فشار زيادي تحمل کرد که با داد و بيداد واکنش نشان مي داد.فرقي هم نمي کرد چه براي صحبت با شاگردانش و چه داور و تيم ويدئو چک. طوري که گزارشگر مسابقه دوم ايران با لهستان حتي به داد زدن سرمربي تيم ملي سر محمد حسن صنوبر هم گير داد. وقتي صنوبر به خاطر اشتباهش اميتاز از دست داد کواچ عصباني در تايمي که گرفت با فرياد نکته هاي لازم را به او گوشزد کرد و البته همان فريادها موتور صنوبر را روشن کرد و سرعتي زن 210 سانتيمتري ايران بعداز آن با دفاع،اسپک ها و حتي پوئن سرويس براي تيم امتياز گرفت.

 از نظر واليبالي ها اما اين قضيه خيلي هم عادي است . سعيد رضايي مربي تيم پيکان و ملي سابق مي گويد:« رفتار کواچ با بچه ها بد نيست. صداي او اين جوري است. اگر ياديتان بيايد ولاسکو هم سر بچه ها داد مي زد. او جذه اش خيلي بيشتر بود و حتي خشن تر از کواچ برخورد مي کرد و بازيکنان هم قبول مي کردند. اما حالا کواچ حتي وقتي داد مي زند خيلي روي بازيکنان تاثير ندارد. کواچ با هيجان صحبت يم کند تا با شارژ بازيکنانش ،اشتياق انها را براي امتياز گيري بيشتر کند.

 البته مي دانم روي معنوي نژاد تاثيري ندارد اما صنوبر لازم دارد که در شرايط سخت با داد او را متوجه کارشود.» اين رفتارها تنها مختص کواچ نيست و حتي وقتي دقت مي کني نمونه خشن تري را بين مربيان تيم هاي بزرگ مي بين. شايد بارزترين نمونه رفتارهاي رزنده سرمربي برزيل است. او حتي گاهي خودش را هم مي زند،چه برسد به داد و فرياد بر سربازيکنانش. محمود افشار دوست دبير فدراسيون واليبال داد و بيداد کواچ را لازمه کار براي نتيجه مي داند:« مگه آلکنا و رزنده داد نمي زنند.وقتي بازيکني را دعوا مي کني خوب بازي مي کند اما در مقابل بايد به يک ورزشکار آرامش داد .

 به هر حال تيمي که پيشرفت مي کند و برنامه اش براي المپيک است، عصبي شدن مربي اش طبيعي است.فرياد هاي کواچ روي صنوبر هم در بازي با لهستان جواب داد، اما شايد روي بازيکن ديگري جواب ندهد.» محمدرضا داورزني رئس فدراسيون جور ديگري کار سرمربي تيم ملي را تاييد مي کند:«نتيجه فرياد را ديديد. آيا بد بود؟ او مربي است. مربي مثل پدر يا برادر بازيکن است. کواچ نوع برخوردش با تيمهايش هميشه همين طور است. سرمربي برزيل کنار زمين اتوکشيده مي ايستد؟ پيراهنش را مي کشد ، داد مي زند ، فرياد مي زند. او با اين کارش ريتم تيمش را حفظ مي کند و بازيکنان با او آشنا هستند. »

البته کواچ که روي برد بازي دوم با لهستان خيلي حساب کرده بود ، حتي راي داوران و تيم ويدئو چک هم روي اعصابش بود. او هروقت راي داور به ضررش تمام مي شد ف خيلي عصبي سر داوران داد مي زد. رئيس فدراسيون واليبال حق را به او مي دهد:« حق داشت. به دليل اينکه امتيازات ويدئو چک را به آنها مي دادند . بيش از 4 يا 5 بار اشتباه کردند. بالاخره او هم عصباني مي شود. از بيرون نگاه کردن با اينکه وسط ميدان جلوي 6 هزار جمعيت در آن فشارها کارت را انجام بدهي ، خيلي فرق دارد. »


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها