کد خبر: ۳۱۹۸۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی کشورمان را به مقصد ازبکستان ترک کرد که حال و روز خوشی را تجربه نمی‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مشکل سربازی برخی از بازیکنان و البته ممنوع الخروجی‌ها یک معضل اساسی برای تیم ملی محسوب می‌شود، مشکلی که به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های مربوط است.

سروش رفیعی و تعداد دیگری از بازیکنان ملی به دلیل خدمت مقدس سربازی توسط نظام وظیفه عمومی کشور با مشکل خروجی رو به رو هستند این موضوع سالهاست که برای تیم های ملی ما چالش آفرین است  و هنوز نتوانسته‌اند آن را رفع کنند.

گفتنی است: البته برخی ملی‌پوشان هستند به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج می‌باشند.

جلال حسینی یکی از بهترین مدافعان کشورمان به دلیل بدهی مالیاتی که از دوره بازی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران با مدیریت محمد رویانیان بوجود آمده است از اردوی تیم ملی فوتبال در کشور ازبکستان بازماند.

گفتنی است: دوره مدیریت رویانیان در باشگاه پرسپولیس بندی در قرارداد سرخ‌پوشان گنجانده شده بود که مالیات بازیکنان این تیم به عهده باشگاه پرسپولیس می‌باشد این بند در آن دوره با استقبال بازیکنان مواجه شد اما نکته جالب توجه این است که مدیریت وقت تیم فوتبال پرسپولیس به این بند قرارداد پایبند نبود و همین امر باعث شد بعد از گذشت چند سال در این برهه حساس برای تیم ملی کشورمان بازیکنان ملی‌پوش با مشکل خروجی مواجه شوند.

البته پرداخت مالیات توسط باشگاه مختص باشگاه‌ها نبود بلکه نوع قراردادها را می‌توان در راس فدراسیون فوتبال مشاهده کرد زمانی که مفاد قرارداد کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال منتشر شد کارشناسان و فوتبال دوستان متوجه شدند که پرداخت مالیات مربی تیم ملی برعهده فدراسیون می‌باشد و این نوع قانون گریزی درتمام رکنهای فوتبال پاک داخلی وجود دارد.

نکته حائز اهمیت این است تیم ملی ما بارها در سنوات گذشته دچار این مشکل بوده هیچگاه نتوانسته با تمام توان و پتانسیل در میادین هیچ شخصی به فکر رفع این موضوع نبوده و نیست و گواه این مطلب مصاحبه جلال حسینی مدافع ملی‌پوش کشورمان است که گفت: امیدوارم مشکل خروجی که دارم هر چه زودتر توسط سازمان لیگ فوتبال برطرف شود و بتوانیم به تیم ملی کشورم کمک کنم.

مشکلات تیم ملی فوتبال به همین جا ختم نمی‌شود و در حال حاضر با کمبود منابع مالی هم دست و پنجه نرم می‌کند آخرین حاشیه‌ای که مشکلات مالی برای ملی‌پوشان ایجاد کرد این بود که پرواز تیم ملی فوتبال به دلیل مسائل مالی با تاخیری 3 ساعته مواجه و باعث عصبانیت شدید سرمربی تیم ملی شد.

 البته گفتنی است که مسئولان فدراسیون مدعی شدند که این تاخیر به دلیل مسائل اداری بوده است اما طبق شنیده‌های از منابع غیررسمی دلیل این بی‌سامانی‌ها مشکل مالی بوده است.

اوج حاشیه‌ها تیم ملی فوتبال کشورمان طبق گفته ها مربوط به نفر اول فدراسیون است، رییس فدراسیون در حال حاضر از افراد اصلی می‌باشد که مورد اتهام فساد در فوتبال قرار گرفته و هر روز اتهامات جدیدی را به صورت غیر رسمی نسبت به وی وارد می‌کنند البته رییس فدراسیون منکر فساد در فوتبال می‌شود و نمی‌دانیم اصل این داستان از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه شخصی حقیقت را بیان می‌کند و با توجه به سفرهای غیر ضروری که مسئولان مربوطه تعداد آن را 188 مورد اعلام کرده اند اما کفاشیان این موضوع را رد کرده است و پس از تایید سفرهای خود از اداره گذرنامه تعداد سفرهایش را 10 تا 15 اعلام کرده است این اختلاف سفرها برای فوتبال دوستان جای سوال دارد.

در پایان فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که تیم ملی فوتبال کشورمان با تمام حاشیه‌های بزرگ و کوچکی که با آنها مواجه است موفق شوند و بتوانند در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نماینده قابل احترامی برای ملت ایران باشند و هر چه زودتر پرونده فساد در فوتبال به نتیجه برسد و گزارش فساد در حضور نمایندگان مجلس در خانه ملت قرائت شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها