کد خبر: ۳۲۰۳۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
جدیدترین اخبار یمن؛ بمباران مردم بی‌دفاع
هر روز که یمن به کنفرانس صلح «ژنو» نزدیک‌تر می‌شود، جنگ و درگیری در برخی جبهه‌های این کشور تشدید می‌شود؛ جنگی که رویترز از آن به نام عملیات شکست خورده عربستان یاد کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل) پس از 27 روز بمباران یمن، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد. این حملات بیش از 3 هزار کشته بر جای گذاشته است. خبرگزاری رویترز روز 12 ژوئن اعلام کرد که عملیات عربستان شکست خورده و گذر زمان به نفعش نیست.

اخبار روز گذشته، روز 79ــُم جنگ را اینجا دنبال کنید.

* * * * *

* یک مقام انصارالله: کشورهای متجاوز به یمن در کنفرانس ژنو کارشکنی می‌کنند

یک مقام مسئول در جنبش انصارالله که نامش فاش نشد، به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که کشورهای متجاوز به یمن در امور کنفرانس صلح ژنو کارشکنی می‌کنند. او گفت که اقدامات مربوط به کنفرانس بی‌هیچ شکی نشان می‌دهد که تجاوز و محاصره یمن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ملت یمن ندارد.

این منبع گفت که همه گروه‌های سیاسی یمن با گفت‌وگو موافقت کردند و این دلیلی است بر اینکه هیچ مانعی برای گفت‌وگو نیست و آنکه مانع گفت‌وگو می‌شود، کشورهای متجاوز هستند



* منابع رسانه‌ای یمن: احتمالا تنها دستاورد نشست ژنو آتش‌بس در ماه رمضان باشد


الشرق الاوسط: اعضای هیئت نظامی انصارالله به ژنو، حتی حاضر نیستند در هتلی اقامت کنند که نمایندگان دولت مستعفی، در آن اقامت دارند.

* 90 عنصر القاعده در «عدن» کشته و زخمی شدند


* العسیری ادعا کرد: عبدالملک الحوثی کشته شده است/انصارالله تکذیب کرد


* حمله توپخانه‌ای عربستان به «حجة»: توپ‌‌خانه‌های عربستان سعودی مناطق «المداحشة» و «وادی بن عبدالله» و گمرگ «حرض» در استان مرزی «الحجه» را هدف قرار دادند.


* انصارالله: هنوز توضیحی درباره طرف‌های شرکت‌کننده در نشست ژنو دریافت نکرده‌ایم



* شلیک دهها موشک به پایگاه‌های نظامی عربستان

یک مقام مسئول نظامی به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی، امروز جمعه، چندین مرکز نظامی سعودی را در منطقه «علب» با موشک هدف گرفتند.

همچنین در این حملات مرکز فرماندهی گارد مرزی عربستان در ظهران الجنوب و دارالاماره با موشک‌های «النجم الثاقب» هدف گرفته شد.



* نفوذ مجدد یمنی‌ها به پایگاه نظامی «الدود» عربستان / یک منبع نظامی در ارتش یمن به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی امروز جمعه وارد پایگاه نظامی الدود شدند و تعدادی از ادوات نظامی سعودی‌ها را منهدم کردند. به گفته این منبع، معدود نظامیان سعودی در این پایگاه نیز فرار کردند.



* افق تیره نشست صلح یمن؛ آشکار شدن اختلافات سران دولت مستعفی 


* ارتش و انصارالله، القاعده در «تعز» را محاصره کردند 


* اوضاع انسانی در چندین استان یمن از جمله «ضالع» و «تعز» بحرانی است


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها