کد خبر: ۳۲۰۸۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
راغفر معتقد است که دولت بیش از اندازه بر نقش مذاکرات خارجی تأکید دارد و امیدوار است که این مذاکرات به نتیجه‌ای فوری و منطبق با نیازهای ما منجر شود.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز ، حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در گفتگو با تراز با بیان اینکه از دولت آقای روحانی بعد از دو سال توقع بیشتری داشتیم گفت: مشاهده رفتار اقتصادی دولت نشان می‌دهد متاسفانه او برنامه ندارد و تنها به نتیجه مذاکرات هسته ای چشم دوخته و این ایراد کار اوست.
این اقتصاددان در ادامه با بیان اینکه البته خرابی‌هایی که دولت‌های نهم و دهم بر اقتصاد ایران برجای گذاشت آنقدر زیاد بود که این دولت باید فکری بر آنها می‌کرد، گفت: اما توقع ما از این دولت بیشتر بود و می‌توانست با مقداری تدبیر بیشتر بهترین اقدامات را برای سامان بخشیدن به اقتصاد ایران انجام دهد.
وی توضیح داد: این دولت معتقد است با چالش کمبود منابع مواجه است اما واقعیت این است که جبران کمبود منابع برای یک اقتصاد راهکار دارد و اتفاقا اقتصادی می‌تواند موفق باشد که برای جبران کمبود منابع کمبود راهکارهای درستی را بیاندیشد.
وی اضافه کرد: فکر نکنیم با لغو تحریم‌های خارجی و برداشته شدن محدودیت‌های خارجی، اقتصاد به سرعت با شکوفایی مواجه خواهد شد، بلکه زمان نیاز دارد و دولت باید مقدمات این شکوفایی را فراهم کند.
راغفر دولت را بسیار خوشبین به مذاکرات دانست و گفت: به نظر می‌رسد که دولت بیش از اندازه بر نقش مذاکرات خارجی تأکید دارد و امیدوار است که این مذاکرات به نتیجه‌ای فوری و منطبق با نیازهای ما منجر شود. آنگاه قصد دارد درباره‌ی ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که فراهم خواهد شد، برنامه‌ریزی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها