کد خبر: ۳۲۰۹۲۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598 ، تسنیم گزارش داد :

20:13 حجت‌اسلام ماندگاری در معراج شهدا سخنرانی کوتاهی داشت. او با اشاره به تشییع شهدا در دوران‌های بحران گفت: در سال 78 هزار شهید از کربلای شلمچه خودشان را یه میان ما رساندند. شعهدا در آن دوران چه پیامی داشتند؟ گفتند ما می‌توانیم بااستخوان‌هایمان از ولایت دفاع کنیم. سال 78 تمام فتنه‌ها خوابید و اگر دشمنان نتوانستند در آن دوران کاری کنند به برکت شهدا بود. در این دوران هم حرف و حدیث‌های مذاکرات هسته‌ای در میان است که این شهدا خودشان را به میان ما رساندند. برخی می‌گویید بیایید ذلیل آمریکا شویم شاید مشکاتمان حل شود، اما این بار شهدا با دستان بسته آمدند تا ولی ما دست‌بسته نشود. اگر ما نتوانیم از شهدا و ولی‌مان دفاع کنیم شهدا با استخوان‌هایشان خواهند توانست از ارزش‌ها دافع کنند. چون این شهدا عهد کردند مدافع ولایت باشند و جانشان را در این راه دادند. شهدا می‌گویند اگر عزت و امنیت و سعادت می‌خواهید باید روحیه جهاد و مقاومت را در خود حفظ کند. اگر مردم سست شوند مسئولین هم سست می‌شوند. تشییع امروز یک پیام به مسئولین داشت که مردم پای پای کارند شما احساس ضعف نکنید.

ماندگاری با اشاره به شهدای غواص گفت: روایت داریم که شهادت در آب ثواب دو شهید را دارند چون شهادت در آب، سخت‌تر از مجروحیت در خاک است.

19:59 بر تعداد جمعیت استقبال‌کنندگان از کاروان شهدا در معراج شهدا، لحظه به لحظه افزوده می‌شود.جمعیت مشغول عزاداری و نوحه‌خوانی هستند و انتظار برای استقبال از شهدا به اوج رسیده است. مداحان اهل بیت در ابتدای کوچه معراج به یاد شهدا مدیحه‌سرایی می‌کنند.

19:51 مادر شهید بهروز صبوری، شهید تازه تفحص‌شده‌ای که با ماجرای فیلم «شیار 143» د رمرکز توجه رسانه‌ای قرار گرفت در میان منتظرین کاروان شهدا در معراج شهدا قرار دارد. حجت‌اسلام ماندگاری در میان جمعیت استقبال‌کننده در معراج شهدا، از تاثیرات شهدا می‌گوید. از ابتدای خیابان بهشت، حجله‌هایی برای یادبود شهدا روشن نگه داشته است. بسیجیان زن و مرد به عنوان نیروهای انتظامات، به صورت داوطلبانه در معراج شهدا خدمت می‌کنند .ایستگاه‌های صلواتی در ورودی معراج شهدا و در داخل آن از زائران استقبال و پذیرایی می‌کنند.

19:26 بعد از 3 ساعت استقبال، سرانجام کاروان شهدای گمنام،  ازمیدان بهارستان خارج شد. مسیر رسیدن به معراج شهدا همچنان با کندی طی می‌شود.پیش‌بینی می‌شود تشییع و استقبال از کاروان شهدا تا ساعت‌ها ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها