کد خبر: ۳۲۱۰۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد گفت: بخش زیادی از جنگل‌‌های مختار شهرستان بویراحمد در آتش سوخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،از ظهر امروز جنگل‌های منطقه مختار در پنج کیلومتری شهر یاسوج دچار حریق شد و بخش زیادی از درختان و بوته‌های جنگلی این منطقه خاکستر شدند.

سعید نظری در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: از ساعاتی پیش و به دنبال گزارشاتی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مختار، کارکنان منابع طبیعی و گروه‌های مختلف مردمی برای مهار آتش‌سوزی وارد عمل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد افزود: به دلیل حجم بالای علف و بوته‌های خشک در این منطقه و همچنین نزدیکی منطقه جنگلی مختار به مناطق مسکونی هرساله جنگل‌های این منطقه دچار حریق می‌شوند.

نظری یادآور شد: هنوز علت و عاملان اصلی بروز این آتش‌سوزی مشخص نشده‌اند ولی با توجه به شواهد، می‌توان همانند سنوات قبل، بی‌‎احتیاطی گردشگران را عامل بروز این آتش‌سوزی دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی با بیان اینکه وقوع عمدی این آتش سوزی نیز دور از ذهن نیست، عنوان کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی به جد در حال پیگیری موضوع هستند و اگر کسانی عمدا به این حرکت شنیع زده اقدام کرده باشند به صورت جدی تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت .

وی خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم شریف بویراحمد این است که هرگونه آتش ‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان را به اطلاع مسئولان منابع طبیعی برسانند و در مهار آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها