کد خبر: ۳۲۲۱۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۲ تير ۱۳۹۴
آیت الله خاتمی :
امام جمعه موقت تهران اصل نفی سبیل و نفی سلطه بیگانگان بر نظام اسلامی را اصلی قرآنی دانست و گفت: این مسأله در قانون اساسی نیز به عنوان یک اصل تبیین شده است؛ بنابراین اصول قابل عدول نیستند، مسأله استقلال کشور اسلامی چیزی نیست که قابل مذاکره، معامله و قابل کوتاه آمدن باشد.

به گزارش پایگاه 598 ، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب نسبت به تحریف شخصیت امام گفت: تحریف شخصیت ها این است که شخصیت ها را به گونه ای تعریف کنند که آنها چنین نبودند.


وی افزود: تحریف شخصیت ائمه طاهرین(ع) این است که امامان که به عنوان بنده صالح خداوند بودند را خدا بنامند، تحریف شخصیت امام راحل عظیم الشأن این است که امام را به غیر از اصول شناخته شده ای که خود امام معرفی کردند و عمری را با آن اصول گذراندند تعریف کنند، به عنوان مثال خدامداری اصلی بود که حضرت امام عمری با آن زندگی کرد.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصول مکتب حضرت امام اظهار داشت: خدامداری، تکلیف مداری، در پی انجام وظیفه بودن، استکبار ستیزی و نفرت از استکبار، طرفداری از محرومان و مستضعفان، مقابله با اسلام آمریکایی، حمایت از ولایت فقیه و ولایت فقیه را ستون فقرات نظام اسلامی دیدن از اصولی هستند که امام راحل با آنها شناخته می شود؛ حذف کردن هر کدام از این اصول از زندگی امام در حقیقت تحریف شخصیت ایشان است.


وی با اشاره به وظیفه نخبگان، علما و دلسوزان در زمینه مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام ادامه داد: وظیفه تأکید و تکرار مکرر اصول امام است تا کسانی اصول و چهره دیگر برای امام راحل عظیم الشأن معرفی نکنند، این تأکید و تکرار باید توسط همه رسانه های گفتاری، تصویری، نوشتاری و فضای مجازی مکرر بازگو و تحلیل شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت وگو با رسا با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی ابراز داشت: اصل نفی سبیل و نفی سلطه بیگانگان بر نظام اسلامی اصلی قرآنی است، این مسأله در قانون اساسی نیز به عنوان یک اصل تبیین شده است؛ بنابراین اصول قابل عدول نیستند.

وی عنوان کرد: اگر ما از اصول مان دست بکشیم در حقیقت از نظام اسلامی دست کشیده ایم، در قرآن می بینیم زمانی که کفار درخواست می کنند که مدتی مشرک بمانند و سپس مسلمان شوند خداوند متعال دست رد به این پیشنهاد می زند؛ در آیه 74 و 75 سوره اسرا این درخواست بیان شده و دست رد خدا نیز آمده است.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مسأله استقلال کشور اسلامی چیزی نیست که قابل مذاکره، معامله و قابل کوتاه آمدن باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها