کد خبر: ۳۲۲۴۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۲۹     ۰۳ تير ۱۳۹۴
در پی انتشار خبر جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از فرانسه، نشریه فرانسوی لیبراسیون امروز در خبری سفارت آمریکا در پاریس را مرکز شنود مکالمات رؤسای جمهور و مقامات ارشد دولت فرانسه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پی انتشار خبر جاسوسی آمریکا از فرانسه، نشریه فرانسوی لیبراسیون امروز در خبری سفارت آمریکا در پاریس را مرکز شنود مکالمات اعلام کرد.

بنابر اعلام نشریه فرانسوی «لیبراسیون» که شب گذشته خبر جاسوسی غیرمستقیم آژانس امنیت ملی آمریکا از سه رئیس‌جمهور اخیر فرانسه را منتشر کرد، طبقه آخر سفارت آمریکا در پاریس که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) واقع شده، محل جاسوسی‌های آمریکا از فرانسه بوده و یک مرکز شنود مکالمات در طبقه آخر سفارت آمریکا نصب شده بوده است.

سایت افشاگر ویکلی لیکس امروز مجموعه‌ای از اسناد را منتشر کرد که نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا در دستکم 10 سال گذشته از سه رئیس‌جمهور فرانسه جاسوسی کرده است.

این افشاگری واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است. اولاند ساعاتی قبل نیز برای بررسی این مسئله با شورای امنیت ملی فرانسه جلسه‌ای فوری داشت.

دو سال قبل هم افشای جاسوسی آمریکا از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خبرساز شد و مدت‌ها بر روابط واشنگتن-برلین اثر گذاشته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها