کد خبر: ۳۲۳۰۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۷ تير ۱۳۹۴
رئیس فیفا تأکید کرد علاقه‌اش به کاندیداتوری مجدد برای احراز پست ریاست این نهاد را ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، اوضاع فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از ماه مِی 2015 زمانی که به درخواست مسئولان قضایی آمریکا 14 نفر از مسئولان این نهاد و رابطان آن به خاطر دست داشتن در فساد مالی و اداری توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند، به هم ریخته است. این فسادها به قدری بازتاب گسترده‌ای داشت که سپ بلاتر چهار روز پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفت.

رئیس 17 سال اخیر فدراسیون جهانی فوتبال اما به تازگی در مراسمی تأکید کرد از ریاست فیفا استعفا نکرده‌ و سرنوشت خودش و پستش را به کنکره فیفا سپرده است. با این اظهارنظر اینگونه به نظر می‌رسید که بلاتر ظاهراً قصد دارد در انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا مجدداً کاندیدا شود.

سپ بلاتر در گفت‌و‌گو با روزنامه «والیزر بوته» سوئیس گفت: من کاندیدای انتخابات ریاست فیفا نیستم ولی رئیس منتخب هستم. می‌خواهم فدراسیون جهانی را به وضعیت خوبی بازگردانم. تصمیمم در خصوص رفتن برای من و فیفا حکم آزادی دارد. هنوز هم رئیس فیفا و قادر به اداره این نهاد هستم.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تأکید کرد: فیفا و فوتبال مهمترین بخش زندگی من در چهل سال گذشته بوده است، از این رو از تمامی قدرتم استفاده خواهم کرد تا در این روزهای آخر حضورم در پست ریاست فیفا، کشتی‌مان را به ساحل هدایت کنم.

بلاتر 79 ساله تصریح کرد: رفتن از فیفا تنها راهی است که می‌شود فشار را از روی این نهاد و کارمندانش و حتی اسپانسرهایش برداشت. تنها از این طریق می‌شود از فشار انتقادات کاست.

کمیته اجرایی فیفا قرار است در تاریخ 20 جولای 2015 (29 تیر) روز دقیق انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال را مشخص کند ولی گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جدید این نهاد در کنگره فوق‌العاده فیفا که گفته می‌شود در تاریخ 16 دسامبر 2015 (25 آذر 94) در زوریخ سوئیس، مقر این نهاد برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها