کد خبر: ۳۲۴۳۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۳ تير ۱۳۹۴
سکوت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی پیش از آنکه در مقابل برخی جملات نقادانه محل تأمل یا تفاخر باشد؛ اما بیش و پیش از آن، در مقابل این همه تعریف و تمجیدهای ریز و درشت جای سؤال دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،مجتبی حسینی در شماره روز شنبه روزنامه اعتماد طی مطلبی با عنوان «سیدحسن خمینی، عالم به سیاست، دوری از سیاست»! نوشته است: سیدحسن خمینی اربعین حیات خود را به میانه نرسانده و در اوج جوانی علامه خوانده می‌شود چرا که او پای در جای پای پدربزرگ خود در فقه و اصول و فلسفه گذاشته است. سیدحسن خمینی محبوب است.

نویسنده همچنین با بیان اینکه سیدحسن خمینی در جوانی به اوج محبوبیت و معرفت و کمال رسیده است اما جوانی نمی‌کند! ادامه می‌دهد: سیدحسن، در دیدارهای رسمی همیشه ابهت خمینی را به همراه دارد. او در ٤٤ سالگی متفقه فی الدین است. هر چه هست ژن خمینی در وجود اوست.

در بخش دیگری از این یادداشت می‌خوانیم: روز و روزگار خمینی جوان تنها با فقه و اصول و سیاست و شریعت سپری نشده چرا که او اهل تاریخ و کلام و رسانه و فلسفه هم هست. جدای از اینها او اهل ورزش به ویژه فوتبال است. در کنارش به دیدن فیلم و رانندگی هم علاقه دارد و مسیر ١٢١ کیلومتری تهران تا قم را خود با احتیاط رانندگی می‌کند. همه اینها نشانگر آن است که سید‌حسن خمینی سعی می‌کند تا به همه وظایفش درست عمل کند.

نویسنده با بیان اینکه (خمینی) به راحتی در دام و تله دیگران گرفتار نمی‌شود، تأکید می‌کند: او جدای از همه اینها وارث اعتماد و محبوبیت پدربزرگ خود به هاشمی رفسنجانی هم هست. همین بوده که در عصر عسرت هاشمی رفسنجانی و برای حفظ احترام خود در سپهر سیاسی ایران دست از هاشمی برنداشت و پای حمایت از او ایستاد.

نویسنده، همچنین یادداشت خود را با این جمله به اتمام می‌رساند که: «هر چه هست سیدحسن، خمینی است و یک عنصر حیاتی در آینده نظام سیاسی ایران».

این مطلب در سایت حزب ندای ایرانیان نیز بازنشر شده است.

 

*چاپلوسی و تملّق، امر نکوهیده‌ای است که در تمام اعصار تاریخی و از جانب خوبان و بدان مورد تقبیح بوده است.

اما بدتر از آن، گویش‌ها و خوانش‌های غرض‌داری است که برخی افراد و چهره‌های جریان‌های خاص سیاسی؛ برای اهداف خاص خود از قضایا و آدم‌ها ارائه داده‌اند.

گویش و خوانشی که وقتی در کنار واقعیت‌ها قرار می‌گیرد و سؤالاتی را ایجاد می‌کند؛ جریان‌های خاص از پاسخ به آن طفره رفته اما تاریخ بعدها به آن پاسخ خواهد داد.

کما اینکه جریان سیاسی خاص معاصر، در سال ۸۷ نیز از پاسخ این مسئله طفره می‌رفت که چرا تأکید فراوان و قابل تأملی بر صیانت از آرا مطرح می‌کنند؟!

و ایضاً همین جریان در سال ۹۱ نیز علت تأکیدات گتره‌ای و علی‌الدوام بر اینکه «آقای هاشمی رفسنجانی هرگز کاندیدای انتخابات نخواهد شد»! و در مقابل، «شاه‌ماهی خواندن هاشمی برای انتخابات» را توضیح نمی‌داد.

از این معنا که بگذریم؛ سکوت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی پیش از آنکه در مقابل برخی جملات نقادانه محل تأمل یا تفاخر باشد؛ اما بیش و پیش از آن، در مقابل این همه تعریف و تمجیدهای ریز و درشت جای سؤال دارد.

کما اینکه پیش از این هم؛ سیدحسن خمینی در مقابل تعاریفی همچون مجتهد مسلم، علامه و چراغ ایران! خوانده شدن سکوت کرده بود.

اگرچه این تعاریف همواره از سوی چهره‌های جریان خاص و یا نزدیکان سیدحسن خمینی اظهار شده‌اند اما سکوت در قبال مدایح همین افراد نیز می‌تواند حاوی نکات مهمی باشد.

لازم به ذکر است که جریان سیاسی خاص، به دلایلی و در برخی فصول، اقدام به تعریف و تمجیدهای عجیبی از سیدحسن خمینی می‌کند تا آنجا که حتی زمانی در یکی از تریبون‌های همین جریان، قیافه‌ی آقای خمینی نیز در یک یادداشت مورد تحسین قرار گرفت!

 حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به دلیل وابستگی نسبی که با بیت امام راحل دارد، باید بیش از این مواظب اطراف و محیط پیرامون خود باشد زیرا خطر سُرخوردگی حکماً برای ایشان بیشتر و آسیبش نیز بالاتر است.

محیطی که یک روز از آن صدای تقدیس جوانه‌های سبز! به گوش می‌رسد، روز دیگر پیغام آرزوی موفقیت فیس‌بوکی برای لیدر اصلاحات، روز دیگر توهین نسبت به خانواده معزز شهدا، در مقطعی سر میز نشینی با کسانی که بعدها در حصر قرار گرفتند و روز دیگر هم هتاکی نسبت به مسئله حجاب.

گفتنیست، روزنامه اعتماد در همین رابطه مصاحبه‌ای را با محمدرضا خباز، از مقامات اصلاح‌طلب دولتی انجام داده است که او نیز در  بخشی از صحبت‌های خود بیان کرده است: 

مهمترین ویژگی امام خمینی توکل به خدا و توجه به مردم بود و این ویژگی به عنوان میراث برای خانواده امام باقی مانده است. امروز سیدحسن خمینی از این ویژگی برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها