کد خبر: ۳۲۵۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۷ دی ۱۳۹۰
معترضان ضد سرمایه‌داری همزمان با تشدید مبارزات انتخاباتی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا از گسترش راه‌پیمایی‌های‌شان خبر داده‌اند.
به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی وی ، معترضان جنبش تصرف وال استریت در ایالت آیووا روز سه‌شنبه (۲۷ دسامبر، ۶ دی) اعلام کردند که ضمن قطع سخنرانی این نامزدها، با برپایی چادر در مقابل دفاتر تبلیغاتی آن‌ها از درخواست‌شان مبنی بر تغییر گفت‌وگوهای سیاسی در این کشور سخن خواهند گفت.

فعالان جنبش تصرف در دس موینس، مرکز ایالت آیووا وعده داده‌اند که همزمان با حضور نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری در جلسات حزبی این ایالت برای تبلیغات انتخاباتی، تظاهرات‌های‌ گسترده‌تری برگزار کنند.

صدها فعال جنبش تصرف از دست‌کم ۱۰ ایالت برای شرکت در "کمیته حزبی مردم" در مرکز ایالت آیووا برنامه‌ریزی کرده‌اند. قرار است این فعالان در خصوص طرح‌هایی برای برگزاری تظاهرات در جریان سخنرانی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات همزمان با جلسات حزبی نامزدهای جمهوری‌خواه بحث و تبادل نظر کنند. این جلسات از اواخر دسامبر تا ۳ ژانویه برگزار می‌شود.

معترضان از سراسر امریکا در "کمیته حزبی مردم" یا "کمیته حزبی ۹۹ درصد" به‌منظور تعیین دفاتر تبلیغاتی که قصد تصرف‌شان را دارند، به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

فعالان جنبش تصرف که از ایالت‌های دوردستی مثل نیویورک و سیاتل به آیووا آمده‌اند، معتقدند که این جلسات حزبی به‌دلیل نفوذ بیش از حد ثروتمندان بر احزاب و نامزدها بی‌معنا شده است.

ایوان بورقرات، یکی از فعالان سنت لوئیس می‌گوید: "جلسات حزبی در واقع گزارشی از نحوه روی‌کرد ملت به طور کلی است. به نظر من این حرکت جنبش اشغال‌ در واقع نشان‌دهنده این است که آن‌ها (مردم) از تمامی گزینه‌های موجود ناراضی هستند."

سازمان‌دهندگان این جنبش از فعالان ساکن آیووا خواسته‌اند با حضور در جلسات حزبی و به منظور نشان دادن اعتراض‌‍شان، رای "سفید" بدهند.

مجلس ایالتی آیووا، مجلس نمایندگان، دفتر فرماندار، دفاتر دادستان، حسابرس، خزانه‌دار و وزیر امور خارجه در دیس موینس، مرکز ایالت آیووا قرار دارد.

تظاهرات مردم امریکا موسوم به "وال استریت را اشغال کنید" از ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) در نیویورک و در اعتراض به "طمع شرکت‌های بزرگ" و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در امریکا و همچنین نفوذ شرکت‌های بزرگ در سیاست‌های این کشور آغاز شد.

طی چند هفته گذشته، پلیس امریکا در شهرهای سراسر این کشور با حمله به معترضان و دستگیری ده‌ها نفر از آنان، اقدام به جمع‌آوری اردوگاه‌های جنبش تصرف کرده است.

با وجود سرکوب‌های پلیس و بازداشت معترضان، دامنه جنبش وال استریت به شهرهای دیگر امریکا و همچنین به دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال نیز رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها