کد خبر: ۳۲۶۱۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۲ تير ۱۳۹۴
مرندی مطرح کرد؛ تاثیر مثبت خطوط قرمز رهبری در مذاکرات
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: خطوط قرمز تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری بر روند مذاکرات در طول هفته های گذشته تاثیر مثبت گذاشته است و از حرکت رو به جلوی تیم مذاکره کننده حکایت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صداوسیما،سید محمد مرندی در برنامه " تیتر امشب" شبکه خبر سیما از وین افزود: در هفته های گذشته به نظر رسید که آمریکایی ها و غربی ها احساس کردند که با فشار آوردن می توانند از خطوط قرمز مقام معظم رهبری عبور کنند و با کمک رسانه های فارسی زبان غربی تلاش کردند جنگ روانی همسو با این سیاستها بوجود آورند.

وی خاطر نشان ساخت: در دیدار با یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هیاتهای غربی وی اظهار بر سرسخت بودن مقام معظم رهبری داشته است و از ایشان به عنوان شخصی حکیم در پیشبرد اهداف ایران در مذاکرات یادکرده است.

مرندی با اشاره به تاثیر مثبت خطوط قرمز تعیین شده مقام معظم رهبری در مذاکرات گفت : بر خلاف نظر برخی از سیاسیون و روزنامه های داخلی که فکر می کردند ما در موضع ضعف قرار داریم و باید هر چه زودتر به توافق برسیم ، دیدیم که خطوط قرمز بر پیشبرد اهداف ایران کمک شایانی کرده است .

غربی ها مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شدند


تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد : غربی ها در پی این مذاکرات مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در قبال پافشاری ایران و خطوط قرمز خود شدند .

وی افزود: اروپا و غرب در بحران اقتصادی قرار گرفته اند و با توجه به مسائل خاورمیانه نیاز به این توافق با ایران را دارد.

مرندی اظهار داشت: توانمندی بالای ایران درمنطقه ، رهبری قدرتمند و با تدبیر و تیم مذاکره کننده قوی باعث شده است شرایط ایران در مواجهه با غرب و آمریکا موقعیت مناسبی داشته باشد .

 در ارزیابی مذاکرات همه نگاهها منتظر رهبری است


تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در ارزیابی مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی همه نگاهها منتظر رهبری است گفت : ماهمواره در گذشته در تعامل با آمریکایی ها شاهد بی صداقتی آنها بودیم و حتی در قضیه افغانستان پس از اینکه ایران در مواردی همراهی کرد در محور شرارت قرار گرفت .

مرندی افزود : همواره رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری باعث شده است که جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی خود رویکرد صحیحی را در پیش بگیرد و اجازه نداده ایم دشمنان بتوانند ما را فریب دهند .

وی افزود : آمریکایی ها همواره در مسیر بی صداقتی بوده اند اما ما رهبری شجاع و مقتدر داریم و در مذاکرات هسته ای هم رهنمودهای بسیار صریح و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب پشتیبانی عظیم برای مذاکره کنندگان ارشد بوده و در این جریان همواره نگاه ها به سوی رهبری بوده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: اگر رهبری نتایج مذاکرات را خوب ارزیابی کنند و نظر شورای عالی امنیت ملی و همچنین دیگر نهادهای تصمیم ساز این باشد ، مردم نیز نگاه خوبی به آن خواهند داشت و اگر رهبر معظم انقلاب با هوشمندی خاص خودشان این تلاش ها و نتیجه مذاکرات را طوری دیگر ارزیابی کنند ما هم تابع هستیم.

وی گفت: اما در اینکه آمریکایی ها همواره رفتار ریاکارانه و غیرصادقانه ای داشته اند ، شکی نیست .

رهبری با قاطعیت در برابر فشارهای جاهلان و غافلان ایستادند و منطقه را نجات دادند

مرندی افزود : مقام معظم رهبری در قضیه سوریه هم به رغم ادعای برخی ها در داخل و نامه نگاری هایشان علیه بشار اسد به خوبی توطئه را شناسایی و اعلام کردند که غربی ها در سوریه به دنبال آزادی و دموکراسی نیستند بلکه از تروریست ها حمایت می کنند و اگر جمهوری اسلامی ایران در آن مقطع از مردم و حکومت سوریه دفاع نمی کرد امروزه عراق هم سقوط کرده بود و تهدیدهای زیادی متوجه کشور می شد .

این تحلیل گر مسائل سیاسی در ادامه گفت: امروزه همین افراد و بسیاری از کارشناسان جهانی معتقدند داعش تهدیدی برای منطقه و کل جهان است .

وی افزود : رهبری با قاطعیت در برابر فشارهای جاهلان و غافلان ایستادند و منطقه را نجات دادند و امنیت کشور را حفظ کردند .

این تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: مقام معظم رهبری در فتنه سال ۸۸ نیز به خوبی چشم توطئه گران را کور کردند و همان افرادی که بدنبال تشدید تحریم های آمریکایی و غیره علیه ایران بودند امروزه هم علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند اما همه بدانند که رهبری ما نگاه هوشمندانه دارند و اجازه نخواهند داد دشمنان به اهداف خود برسند .

امروز افکار عمومی به نفع ایران است


مرندی تصریح کرد: آمریکایی ها بسیار تلاش کردند که در مذاکرات هسته ای همواره ایران را مقصر جلوه دهند اما امروزه افکار عمومی به نفع ایران است و حتی خبرنگاران غربی که در محل مذاکرات حضور دارند معتقدند آمریکا دائماً تغییر موضع می دهد .

وی گفت: غربی ها به مذاکره با ایران و توافق با کشورمان نیاز دارند و حتی در قضیه اوکراین و صرفنظر از اینکه کدام کشور به حق است ، آمریکاییها دیدند وقتی روسیه تحریم می شود به راحتی از ناحیه واردات گاز به اروپا تحت فشار هستند و به گزینه دیگری از جمله جمهوری اسلامی ایران برای تامین گاز اروپا نیازمندند و این تحریم آنها را دچار مشکل کرده است بنابراین غربیها و آمریکاییها به مذاکره و توافق با ایران نیاز دارند و خوشبختانه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با حداکثر تلاش و جدیت مسیر مذاکره را طی کرده اند و امیدواریم سرانجام کار به نفع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران و تامین کننده منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: غربی ها بویژه رسانه های آنها در هفته های اخیر تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را مقصر جلوه دهند اما ایستادگی ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین تلاش مجدانه و ارزشمند مذاکره کنندگان هسته ای موجب شد این تلاش های غربی ها نیز به نتیجه نرسد و خطوط قرمز ما هم حفظ شود .

مرندی گفت : اگر به جمع بندی برسیم به نفع ما و منطقه خواهد بود و اگر احیاناً به نتیجه نرسد جامعه جهانی درخواهد یافت که آمریکا بدنبال توافق نیست و در افکار عمومی جهانی مقصر شناخته خواهد شد بنابراین ما چیزی را از دست نمی دهیم و در هر صورت به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما نشان دادیم که بدنبال توافق خوب هستیم و خطوط قرمز برای ما مقدس است و خوشبختانه رفتار غیر منطقی آمریکایی ها نیز برای افکار عمومی جهانیان شناخته شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها