کد خبر: ۳۲۶۲۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۲ تير ۱۳۹۴
معاون تبلیغ مرکز پژوهشی و فرهنگی طهورا با اشاره به این‌که 20 نهاد دولتی از سوی شورایی عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مسؤول در عرصه حجاب و عفاف مشخص شده‌اند، گفت: متأسفانه همه این ارگان‌ها به بخش بسیار کمی از وظایف خود عمل کرده‌اند و بخش عظیمی از وظایف‌شان روی زمین مانده است.

به گزارش پایگاه 598 ،حجت الاسلام باقرزاده معاونت تبلیغ مرکز پژوهشی وفرهنگی طهورا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با مسؤولیت نهادهای دولتی در حوزه حجاب و عفاف گفت: در این عرصه 20 نهاد دولتی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1384 مسؤول اجرای احکامی در مورد حجاب شدند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه همه این ارگان ‌ها به بخش بسیار کمی از وظایف خود عمل کرده اند و بخش عظیمی از وظایف شان روی زمین مانده است؛ اگر قرار باشد اتفاقی در جامعه  صورت گیرد تمام ارگان های مربوط باید به وظایف شان عمل کنند.

 

معاونت تبلیغ  مرکز فرهنگی اضافه کرد: اگر تمام ارگان ها به وظایف شان عمل می کردند خروجی بسیار چشم گیری می داشتیم و وضعیت جامعه اکنون این گونه نبود؛ مسأله حجاب که یک ناهنجاری اجتماعی است، کمک اجتماعی نیاز دارد تا برطرف شود.

 

وی ادامه داد: حرکت یک ارگان به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل بکند به عنوان مثال نیروی انتظامی اگر بخواهد افراد بی حجاب را دستگیر کند و در دادگاه پرونده تشکیل شود هیچ تأثیری در وضعیت جامعه نخواهد داشت. 

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان یک پیشنهاد به فرمانده پلیس امنیت اخلاقی کشور گفت: پیشنهاد کردیم برای افرادی که توسط پلیس امنیت اخلاقی جمع آوری می شوند یک کلاس باز پروری برگزار شود تا شأنیت انسانی خودشان را متوجه شوند.

 

وی با بیان این که بسیاری از این ناهنجاری ها به دلیل عدم آگاهی است، اظهارداشت: بسیاری از افراد ضدیتی با مسائل فرهنگی ندارند و از روی عدم آگاهی مرتکب این عمل می شوند‌ و اگر آگاهی بخشی صورت پذیرد خواهیم دید که مشکلات اجتماعی کم خواهد شد.

 

معاونت تبلیغ مرکز فرهنگی و پژوهشی طهورا مهمترین مکان تربیت افراد را خانواده دانست و بیان داشت: در خانواده باید تربیت دینی صورت پذیرد و اگر فرزند در خانواده به صورت صحیح تربیت شود این جامعه که متشکل از خانواده است اصلاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که مخابرات که متصل به دولت است و هجم عظیمی از اطلاعات را جا به جا می کند بیان داشت: در فضای مجازی مانند تانگوم و وایبر مخابرات پیامک فعال سازی این نرم افزارها را به سرور اصلی که برخی در فلسطین اشغالی قرار دارند ارسال می کند و بعد از پاسخ سرور، مخابرات ایران آن نرم افزار را فعال می کند.

 

حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: در این جایگاه باید فیلتر صورت بگیرد و این فیلتر عادی تأثیری ندارد البته این سخن به این معنی نیست که ما با فناوری روز مخالف هستیم اما با این وضعیت موجود که یک نوجوان در هر مکانی به اینترنت دسترسی دارد باید این موارد کنترل شوند.

 

وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اقتصاد و سیاست فرع بر فرهنگ هستند بیان داشت: اگر فرهنگ درست شود اقتصاد و سیاست نیز درست خواهد شد و اگر جامعه ای از نظر فرهنگ دینی قوی باشد در بازخورد سیاسی آهنگ یک نواختی خواهند داشت که در این صورت جامعه از لحاظ سیاسی نیرومند خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها