کد خبر: ۳۲۶۷۲۷
زمان انتشار: ۲۳:۱۳     ۲۴ تير ۱۳۹۴
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: مراسم تشییع شهدای غواص و خط‌شکن عملیات کربلای ۴ در ۵ استان کشور برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از thvs،سردار سید محمد باقرزاده ظهر امروز در جلسه پارک موزه دفاع مقدس در استانداری مازندران، اظهار کرد: مازندران میزبان شهدای خط شکن و غواص تازه‌تفحص‌شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰ تن از شهدا در مازندران و نیز ۱۳ شهید نیز قرار است پس از تشییع در مازندران به استان گلستان بدرقه شوند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه خواستار تشکیل ستادی به‌نام شهدای غواص در استان شد و بیان کرد: این ستاد متشکل از نیروهای مردمی و دولتی باشد تا بتواند اقدامات لازم برای بدرقه شایسته را فراهم کند.

این مسئول با بیان اینکه شهدای غواص و خط‌شکن از غرب مازندران وارد استان می‌شوند، خاطرنشان کرد: در طی مسیر تا مرکز استان این شهدا در شهرهای استان نیز تشییع می‌شوند.

باقرزاده از برگزاری مراسم شب وداع شهدای غواص و خط شکن در مازندران به‌صورت یک اجتماع بزرگ خبر داد و اضافه کرد: تدارک برای حضور ۵۰ هزار نفره مردم در برنامه کاری مسئولان استانی قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار دعوت و مشارکت‌دهی جوانان در مراسم تشیع شهدای غواص در سطح استان شد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم که نسل کنونی با فرهنگ شهادت مأنوس باشند.

فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح در ادامه خواستار نامگذاری میدانی به‌نام شهدا غواص و خط شکن در استان شد و ادامه داد: باید تلاش کنیم که فرهنگ شهادت را در جامعه به‌خوبی نهادینه کنیم.

باقرزاده در ادامه با بیان اینکه به همراه شهدایی که قرار است در مازندران تشیع شوند، شهدای گمنام نیز حضور دارند، گفت: پس از بدرقه شهدای استان گلستان شهدای گمنام مازندران به‌تدریج در سطح استان خاک‌سپاری می‌شوند.

وی با اعلام اینکه مراسم تشیع شهدای غواص و خط‌شکن کشور در پنج استان کشور به‌صورت محوری و متمرکز برگزار می‌شود، افزود: این شهدا در استان‌های مازندران، گلستان، خوزستان، کرمان و اصفهان تشیع می‌شوند.

فرمانده کمیته جستجوى مفقودین ستاد کل نیروهاى مسلح در ادامه به موضوع ساخت پارک موزه دفاع مقدس در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان میراث فرهنگی در بهسازی و ساخت پارک‌موزه دفاع مقدس ورود پیدا نکردند که نیاز است متولیان این حوزه دقت نظر بیشتری در این زمینه داشته باشند.

این مسئول در پایان گفت: پارک موزه دفاع مقدس مازندران در سال‌های اخیر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخودار شد ولی نیاز است که برنامه‌ مدونی نسبت به تکمیل پارک موزه تدوین شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها