کد خبر: ۳۲۸۰۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: هر ماه یک کمپین اختصاصی در فضای مجازی با هدف توسعه مشارکت جوانان برگزار می‌کنیم/ اجرای سایت همسان‌گزینی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، محمدرضا رستمی در نشست خبری که امروز شنبه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: گفتگوی ملی جوانان قرار است در شهرهای کوچک، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و به صورت ملی مطرح شود و از تابستان سال جاری تا پایان امسال ادامه می‌یابد.

وی در ادامه افزود: توسعه ارتباط مشارکت جوانان در فضای مجازی یکی دیگر از موضوعات مدنظر ماست و قرار است هر ماه یک کمپین اختصاصی را در فضای مجازی با مشارکت جوانان برگزار کنیم که نخستین کمپین در مرداد ماه برگزار شده و این کمپین‌ها متناسب با نیازهای جوانان در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن قصد داریم شبکه اجتماعی مجازی زنان را راه اندازی کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره نحوه مشارکت معاونت ساماندهی امور جوانان در زمینه سایت همسان گزینی تا همسری، گفت: نیازی نیست این مسئله را ادامه دهیم چون این کار الگویی بوده و انجام شده است و قرار است سازمان تبلیغات اسلامی آن را اجرایی کند.

وی در زمینه نحوه هزینه کرد بودجه معاونت ساماندهی امور جوانان برای جوانان گفت: هشت میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده به معاونت ساماندهی امور جوانان است که بودجه بسیار کمی است. برنامه های کلانی در حوزه‌ جوانان مانند اشتغال آنان انجام می‌شود که ارتباطی به بودجه وزارت ورزش و جوانان ندارد. البته ما در برنامه‌های خود تلاش می‌کنیم از منابعی مانند اعتبارات موجود دستگاه های استانی استفاده کنیم.

رستمی با اشاره به فعالان اقتصادی گفت: از تمام فعالان اقتصادی و تجاری دعوت می‌کنیم که با پیشنهادهای روشن و تامین کننده منابع مالی آن با معاونت امور جوانان وارد مذاکره شوند.

وی درباره جدایی حوزه جوانان از ورزش اظهارکرد: پیشنهاد تفکیک این دو حوزه داده شده و در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده و منتظر نتیجه هیئت دولت هستیم؛ البته به علت انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌کنیم که تصویب تفکیک حوزه جوانان از ورزش در مجلس کنونی محقق نشود.

رستمی درمورد اقدامات انجام شده درباره ماده 41 برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: پیش نویس این موضوع به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است و پس از آن باید به مجلس برود. ما لایحه پیشنهادی را بازنگری کرده ایم و تغییراتی در برخی از تکالیف دستگاه‌های دولتی داده می شود. چرا که در این لایحه تکالیف اختصاصی و تخصصی دستگاه‌ها دوباره به آنها تکلیف شده بود و در این شرایط قصد داریم به جای آنکه به تکالیف اختصاصی دستگاه‌ها بپردازیم به تکالیف عمومی دولت در حوزه جوانان بپردازیم تا ارزش افزوده جدید به وجود آید.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در سه حوزه اشتغال و اقتصادی، اجتماعی و خانواده، فرهنگی و فراغت، تکالیف دستگاه‌ها متناسب با مسئولیت‌های آنان در لایحه جدید طراحی شده است و امیدواریم تا قبل از پایان دوره مجلس به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای فضای ارتباط جدیدی را به وجود آورده و باید یک گفتگوی ملی شکل بگیرد اظهار کرد: تاکنون جامعه جوان ایرانی در حصر بین المللی بود و با توافق هسته‌ای فرصت‌هایی محیا شده اما باید بدانیم که چگونه از آن استفاده کنیم تا در رقابت جهانی، جوانان حضور موثر پیدا کنند. برای این حضور تسلط به زبان انگلیسی لازم است.

وی درباره اقدامات معاونت ساماندهی امور جوانان در حوزه‌هایی مانند اعتیاد اظهار کرد: متاسفانه از این نکته غفلت شده است که چه زمینه‌هایی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و توسعه آنها می‌شود. باید این بافت و عوامل را شناسایی کنیم، از سوی دیگر لازم است توجه کنیم که بسیاری از جوانان ایران بسیار سالم در حال زندگی در کشور هستند و در صورت بی توجهی به آنان ممکن است آلوده به آسیب‌های اجتماعی شوند. ما در معاونت ساماندهی امور جوانان باید وارد حوزه اجتماعی شویم چرا که آسیب‌های اجتماعی مسئولان خاص خود را دارد.

رستمی درباره تشکیل بانک اطلاعاتی جوانان اظهار کرد: به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده است و ما نمی‌دانیم جوانان ایرانی کجا هستند ، چه می‌کنند و اطلاعی از علایق و مصارف سیاسی آنها نداریم؛ البته ما برای رفع این نقصان دو اقدام انجام داده‌ایم که یکی از آنها "طرح ملی مطالعاتی مصرف جوانان" است که این طرح را در سال جاری آغاز می‌کنیم و تا پایان امسال به پایان نمی‌رسد.

معاون وزیر ورزش و جوانان بر اساس "طرح ملی مطالعاتی مصرف جوانان" نسخه شهری، استانی و ملی برای جوانان می‌پیچیم. اقدام دوم مربوط به پورتال جامع اوقات فراغت است و در اولین نشست معاونان حوزه جوانان در شهرکرد از این پورتال رونمایی می‌کنیم و تمام فرصت‌های فراغتی در اختیار بخش دولتی و خصوصی در این پورتال ساماندهی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها