کد خبر: ۳۲۸۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۹ دی ۱۳۹۰

قرارگاه راهبردی عمار در بیانیه‌ای به مناسبت یوم‌الله ۹ دی تأکید کرد: ساکتین فتنه ۸۸ "هل من ناصر"های ستون خیمه نظام و تنها پناه جمهور مردم را بی‌جواب گذاشتند؛ اما به یمن بصیرت و همت توده‌های مردم، روسیاهی بر قاعدان و ساکتان و تردیدافکنان ماند.

به گزارش فارس، متن کامل بیانیه قرارگاه عمار(مرکز راهبردی جبهه اهل ولاء) به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۹ دی به شرح ذیل است:
 
یا ایهاالذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوالله لعلکم تفلحون
ای کسانی که ایمان آورده‌اید، (در برابر مشکلات و هوس‌ها) استقامت کنید و در برابر دشمنان پایدار باشید و از مرزهای خود مراقبت کنید و تقوای الهی پیشه کنید، شاید رستگار شوید.
 
دو سال از حماسه بزرگ دوازدهم محرم سال 88 گذشت.
نقطه عطف تعیین کننده‌ای که به دنبال انتخابات پرشور و کم نظیر ۲۲ خرداد و حوادث بعد از آن مسیر آینده جمهوری اسلامی را به رغم بدخواهان و کج اندیشان به سوی افق‌های پیشرفت و عدالت تثبیت کرد.
 
یوم الله نهم دی که یادآوری اش کام دشمنان دیرینه ایران بزرگ را تلخ و جان دوستداران و دلبستگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان را مسرور می‌کند بیش از آنچه تاکنون به آن پرداخته‌ایم شایسته تبیین و تحلیل است.
 
دستور قرآنی «فذکرهم بأیام الله» تکلیف همه ما را در زنده نگه داشتن حافظه تاریخی امت و حفظ تجربیات گرانسنگ ملت در مسیر خویش به سوی کمال روشن می کند و یوم الله ۹ دی از مصادیق بارز آن است.
 
قرارگاه عمار که مجمع فعالان ۸ ماه دفاع نرم مقدس از جمهوری اسلامی در برابر فتنه گران است ضروری می‌داند نکاتی را در سالگرد حماسه بزرگ ۹ دی متذکر شود: 
 
۱- همانگونه که اصل ۹ دی را مردم به رغم قهر و سکوت و قعود برخی نخبگان رقم زدند، زنده نگه داشتن این نقطه عطف نیز نباید به نخبگان قاعد و مدیران منفعل سپرده شود و روشن نگه داشتن این چراغ فروزان فرا راه انقلاب اسلامی محتاج حضور هوشمندانه و همت بصیرانه همه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.
 
۲- نهم دی روز تجلی پیوند عمیق جمهوریت و اسلامیت در نظام ولایی جمهوری اسلامی است.
جمهور مردم به پاس پایمردی ولایت فقیه در حفظ قاعده نظام و پاسخ قاطع به اقلیت دیکتاتور مآب و قانون شکن به صحنه آ‌مدند و شور حسینی خود در دلبستگی به اسلام ناب محمدی و نظام مردمی برآمده از مبانی مکتب وحی و ولایت را به نمایش گذاشتند. 
 
۳- فتنه ۸۸ مرضی بود که بر جان نظام افکنده شد، اما بنیه محکم و کالبد قویم جمهوری اسلامی به مدد روح دیانتی که در او موج می‌زند آن را از سر گذراند. 
 
مرض جاه‌طلبی، خودبینی، بیگانه‌پرستی و تکیه بر کافران و ظالمان. مرض حقارت در برابر بیگانه و تفرعن در برابر ملت. مرض دروغگویی و ادعای صداقت، دموکراسی خواهی و نفی اکثریت، بر سر نیزه کردن قانونگرایی و زیرپا گذاشتن همه ساز و کارهای قانونی. به میدان آمدن برای حفظ قاعده بازی! و بازی با همه قواعد شناخته شده. دم زدن از رحمانیت و ترویج تنفر و کینه توزی، ادعای ادب و به کار گیری سخیف ترین ادبیات و تندترین دشنام‌ها در مواجهه با رقیب سیاسی. ادعای مبارزه با سطحی نگری و اکتفا از دین به رنگ و هتک مظاهر دینداری از صوم و صلات تا عزاداری عاشورا. 
 
بیماری فتنه ۸۸ گذشت اما پادزهر آن در کالبد قویم جامعه دینی ایران باقی ماند. تهدید به فرصت تبدیل شد و تا مدتها جمهوری اسلامی را بیمه کرد.
 
۴- پدیده ساکتین و قاعدین در فتنه ۸۸ از جمله عبرت‌آموزترین سرفصل‌های این مقطع از تاریخ تکاملی انقلاب اسلامی است. 
 
عناصری که اگرچه به صراحت به جبهه دشمن نپیوستند ولی با سکوت خائنانه و یا سخنان دوپهلو و تردید افکنانه خود راه را بر ابرهای تیره فتنه گشودند و فراخوانها و هل من ناصرهای ستون خیمه نظام و تنها پناه جمهور مردم را بی‌جواب گذاشتند؛ اما به یمن بصیرت و همت توده‌های مردم در پیوند با امام مظلوم خویش زمستان سرد شد و روسیاهی بر قاعدان و ساکتان و تردیدافکنان ماند.
 
"کسانی که بخل می‌ورزند، و آنچه را خدا از فضل خویش به آنان داده انفاق نمی‌کنند، گمان نکنند این کار به سود آنهاست؛ بلکه برای آنها شر است؛ به زودی در روز قیامت، آنچه را نسبت به آن بخل می‌ورزیدند، همانند قوطی به گردنشان می افکنند و میراث آسمانها و زمین از آن خداست؛ و خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است".
 
ابرهای فتنه محو شد و این بار علاوه بر معاندان منافق، نقاب از روی قاعدان خائن نیز کنار رفت و مهر ننگ بر پیشانی‌های بعضاً پینه بسته آنان نیز برای ابد ماند.
 
۵- در فتنه ۸۸ بار دیگر آشکار شد که ولایت فقیه ضامن مبارزه با خودکامگی نخبگان و اشراف و مدافع حقوق الهی مردم در برابر زیاده خواهی مستکبران داخلی و خارجی است. 
 
تضعیف ولایت فقیه، زمینه سازی برای مهار جمهوریت در چارچوب منافع غرب و غرب زدگان و تحکیم دیکتاتوری اقلیت با تابلوی دموکراسی خواهی است.
 
در فتنه ۸۸ به روشنی اثبات شد که دشمنان ولایت فقیه همان متنفران از مردم ولایت مدارند و امامتی را که رهبری قیام الناس برای عدالت است و رضایت عامه مردم را از قربانی منافع گروه‌های خاص نمی کنند مهمترین مانع منافع ویژه خود می‌دانند.
 
فتنه ۸۸ در حالی به زباله دان تاریخ سپرده شد که نظام اسلامی هم ظرفیت‌های عظیم خود برای پرشورترین و وسیع ترین مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت را در انتخابات دهم ریاست جمهوری به نمایش گذاشت و هم اقتدار مردمی اش برای حفظ اصول و دفع انواع و اقسام تهدیدهای سیاسی و اجتماعی را آشکار کرد.
 
۶- گرچه موج حضور عظیم مردم در حماسه نهم دی ماه ۸۸ به تثبیت تمام عیار دولت انقلابی و عدالتخواه دهم منجر گردید اما متأسفانه در دومین سالگرد گرامیداشت آن حماسه بزرگ شاهد پیداش رگه‌های انحرافی در آن می‌باشیم که ریشه در رفتار ساکتین داشته است.
 
رفتارهایی ناهمگون نظیر تردید ۷ روزه در جریان معاون اولی و یا زاویه علنی خطرناک ۱۱ روزهه در جریان تداوم وزارت آقای مصلحی قابل توجه عامه مردم می باشد ما بار دیگر تأکید می کنیم مشروعیت ارکان نظام جز در اطاعت از اوامر ولایت فقیه تحقق نمی‌یابد.
 
۷- انتخابات پرشکوه ۲۲ خرداد ۸۸ بنیان‌های سلطه مستکبران عالم در منطقه را به چالش کشید و دیکتاتورهای دست نشانده غرب را در برابر ملت‌های دربندشان با علامت سؤال‌های بزرگی مواجه کرد.
 
الگوی جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه به بیشترین سطح مشارکت پرشورترین فضای رقابت، پرشتاب ترین سرعت پیشرفت، مستقل ترین مواضع بین‌الملی دست پیدا کرده بود و این سرفصل زلزله جدیدی در منطقه و جهان بود. 
 
فتنه ۸۸ با طراحی و آمریت بیگانگان و بازیگری عناصر متفرعن و متوهم تلاش کرد این زلزله را به تأخیر اندازد و با تردیدافکنی و غبارپراکنی، تصویر روشن مردمسالاری دینی را از منظر ملت‌های منطقه دور کند اما حماسه نهم دی ماه مهر بطلان بر جولان باطل زد و کمتر از یک سال بعد از حماسه ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ آتشفشان عدالت‌طلبی و اسلام خواهی ملت های منطقه دیکتاتورهایی را که از فعال‌ترین حامیان فتنه بودند به زیر کشید. صهیونیستها را که به عربده‌های "نه غزه نه لبنان" هواداران سبز خویش در شمال تهران امیدوار شده بودند با فریادهای "الشعب یرید تحریر فلسطین" در تونس و تسخیر سفارت خود در قاهره روبه رو ساخت و طراحان آمریکایی و ذوق زده شعار جمهوری ایرانی با پیروزی پیاپی اسلام گرایان در انتخاباتها مبهوت شدند.
 
اکنون ملت ایران آماده می‌شود تا در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی موج جدیدی از شعور دینی و سیاسی را در منطقه و جهان جاری کند و تکاپوی مذبوحانه غرب برای جلوگیری از تکثیر مدل جمهوری اسلامی در جهان اسلام را با شکست جدیدی رو به رو سازد.
 
باید توجه کرد که در این عرصه؛ انتخابات جدای از نتایج آن، خود نیز موضوعیت دارد و فضا و گفتمان و اخلاقیات وفرهنگ حاکم بر آن باید بازتاب منظومه معرفتی-آرمانی نظام اسلامی و آشکار کننده تمایزات جمهوریت دینی با دموکراسی‌های وارداتی و پیش ساخته غربی باشد.
 
رعایت اخلاق سیاسی، پرهیز از تنازعات قبیلگی و باندی، جلوگیری از قربانی شدن صلاحیت‌های حقیقی در پای مصلحت‌های جناحی، رعایت اولویت و اصلحیت در رأی دادن به عنوان یکی از مبانی نظام ولایی توجه دقیق به ملاکها ومعیارها و پرهیز از شیوه‌های تبلیغاتی مبتنی بر زر و تزویر از جمله ملاحظات مهم در ایفای نقش مهم الهام بخشی در شرایط امروز جهان اسلام است.
 
۸- قرارگاه عمار به عنوان مجمعی برای هم اندیشی عناصر فعال جبهه فرهنگی-اجتماعی انقلاب اسلامی در طول یک سالی که از تشکیل رسمی آن می‌گذرد در ده‌ها جلسه موضوعات مختلف را به بحث گذاشته و حلقه وصلی در جهت مشورت و هم افزایی فعالیت های مستقل اعضای خود شده است.
 
اعضای شورای مرکزی قرارگاه عمار، پنجشنبه آینده در سالگرد شهادت حضرت عمار بن یاسر در بهشت زهرای تهران گرد آمده و در این همایش معنوی ضمن تجدید بیعت با ولی قیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته با شهیدان امام و امام شهیدان برای ادامه راه نورانی انقلاب اسلامی و ارتقاء روزافزون جمهوری اسلامی تحت رهبری امامت امت میثاق دوباره خواهند بست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها