کد خبر: ۳۲۸۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۹ دی ۱۳۹۰
همزمان با دومین سالگرد گرامیداشت حماسه ولایی 9 دی 88، دومین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در استان کرمان بر پا شد.

به گزارش بی باک، دومین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان کرمان،شامگاه پنجشنبه (8 دی ماه 90) به مناسبت گرامیداشت دومین سالروز حماسه 9 دی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی و اعضای جبهه پایداری استان کرمان، در محل خانه شهر برگزار شد که ماهان گزارش کامل این دیدار را بدین شرح ارائه داده است.

در این همایش که جمع کثیری از طلاب و روحانیون و مردم ولایت مدار استان کرمان حضور داشتند، ابتدا قرائت کلام الله مجید توسط حجت الاسلام و المسلمین حسینی انجام شد.

لازم به ذکر است؛ در سفری که مقام معظم رهبری به شهر کرمان داشتند، جلسه ای با حضور معظم له در جمع طلاب علوم دینی کرمان برگزار شده بود که حجت الاسلام و المسلمین حسینی قرائت قرآن کریم در آن جلسه را عهده دار بود. رهبر فرزانه در مورد وی چنین فرمودند: "در بین طلاب علوم دینی بسیار کمیاب است که فردی اینطور قرآن را صحیح بخواند.ایشان هم قرآن را با صدای خوش خواندند و هم به درستی تجوید و قواعد را رعایت کردند."


پس از قرائت قرآن مجید، سید غلامحسین مهدوی از اعضای جبهه پایداری استان کرمان، ضمن تشکر از حضار و خیر مقدم ویژه به دکتر آقاتهرانی، گفت: همانطور که از قرآن آموخته ایم، خداوند سبحان فرموده است: "ای مومنین اگر تقوای الهی داشته باشید؛ عقلانیت شما رشد و قدرت تشخیص پیدا می کنید." امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: "عقل تشخیص بین خوبی و بدی نیست، بلکه تشخیص بین دو خوبی و یا دو بدی است."

وی با بیان اینکه تعقل به چند دسته ی عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی تقسیم می شود، ادامه داد: در تعقل سیاسی برای اینکه خوبتر را از خوب تشخیص دهیم نیازمند تقوا هستیم و بر همین اساس در جبهه پایداری خدمت می کنیم . ما به تقوای افرادی چون آیت الله مصباح و حجت الاسلام آقا تهرانی اعتقاد داریم و می دانیم که به درستی خوبتر را از خوب مشخص می کنند.

غلامحسین مهدوی به احادیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد و تصریح داشت: عقل یعنی پرستش خدای یکتا، عقل یعنی کسب بهشت. در این بین هرکس عاقلتر باشد دین دار تر است.


وی افزود: همانطور که آیت الله مصباح فرموده است "دخالت ما در سیاست برای حفاظت از دیانت است." لذا خرسندیم در راس این جبهه افرادی حضور دارند که در مسیر کسب "تقوای پرهیز" و "تقوای ستیز" گام بر می دارند.

این عضو جبهه پایداری در استان کرمان، در پایان صحبت هایش اظهار داشت : افرادی که در این جلسه به نمایندگی از سایر مردم استان کرمان شرکت نموده اند با درک صحیح سخنان آیت الله مصباح و حجت الاسلام آقاتهرانی در تلاشند تا بدون خدشه دار کردن سایر شخصیت ها و بدون تعارض سایر خطوط فکری، این جبهه را تا ظهور حضرت حجت (عج) نگاه داشته و پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی آن برسانند.

پس از صحبت های سید غلامحسین مهدوی، بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت سالگرد 9 دی قرائت شد.

در بخش دیگری از برنامه های دومین همایش پایداری انقلاب اسلامی استان کرمان، حضار پذیرای گروه مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام بودند. این گروه با اجرای مدیحه ای درباره حضرت رقیه سلام الله علیها،سوگواری خود را به مناسبت شهادت سه ساله ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به محضر ایشان عرض نمودند. همچنین گروه مدیحه سرایی ذاکرین اجرای دوم خود را به نغمه ای درمورد ولایت و بصیرت اختصاص دادند.


سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین حاج غلامرضا مهدوی (از شاگردان آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی) و نیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی از برنامه های دیگر در دومین همایش جبهه پایداری استان کرمان در سالروز 9 دی بود.

فتنه گران در غصب اموال طلبه های کرمانی نقش داشتند

غلامرضا مهدوی تاکید داشت: عده ای که اموال طلبه های کرمانی را غصب کرده اند در جریان فتنه هم حضور داشتند. شنیده می شود که این اموال را قرار است جناب پورمحمدی به دست گیرد.

به گزارش ماهان ، در دومین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی که پنجشنبه(8 دی ماه 90) حجت الاسلام و المسلمین جاج غلامرضا مهدوی یکی از شاگردان آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی، اظهار داشت: در طول این 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معمولا در آستانه هر انتخاباتی جریان های خاصی از جمله : فقه پویا- جناح چپ و راست- جریان روشنفکری و نیز جریان های اصولگرا و اصلاح طلب را در جامعه شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی حضور در همایش جبهه پایداری را یک فعل و یک رفتار سیاسی دانست و افزود: اگر رفتارهای سیاسی برگرفته از اعتقادات ما باشد ارزشمند است.اما گاهی بعضی افراد رفتارهای سیاسی منفصل از اعتقادات خویش را بروز می دهند که این رفتار بی شک آلوده به معاصی است.

وی توجه به افکار سیاسی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: در اختلافات و تعارضات سیاسی که در جامعه شکل می گیرد، گاهی افراد و گاهی افکار را می بینیم. به جای اینکه سعی در دیدن افراد داشته باشیم باید متوجه افکار باشیم و فکر را مقابل فکر ببینیم.

غلامرضا مهدوی با بیان اینکه 70 سال پرچم عدالت خواهی در دست مارکسیست بوده است، افزود: شعار عدالت خواهی و عدالت طلبی که شوروی سابق با یک نوع جنگ سرد همراه ساخته بود، رهبر کبیر انقلاب این شعار را از مارکسیست ربود و بعد از 70 سال، دیگر اثری از شعارهای مارکسیست در جهان باقی نمانده است.قطعا بخشی از عوامل اصلی در فروپاشی شوروی سابق پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اظهار بر تشکیل فتنه در بستر شبهات، گفت: ما یک شبهه و یک فتنه داریم.همیشه شبهه گران با مشکوک و آلوده ساختن فضا، بستری را جهت پرورش فتنه گران ایجاد می نمایند. در این فتنه ها اگر انسان در مسیر توسل به ائمه معصوم که چراغ هدایت و سفینه النجات هستند گام برداشت، فتنه ها نمی توانند او را از پای در آورند.

شاگرد آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود کمال انسان را در پرتو تبیین معاد،اینگونه توصیف کرد که: خلقت انسان هدفمند است هرچند که آفریننده از این خلقت بی نیاز می باشد.اگر انسان رجوع به خدای خود و باور به معاد و حیات پس از مرگ نداشته باشد، هرگز به موفقیت نخواهد رسید و خلقت او عبث و بیهوده تلقی می شود.نظام عالم،نظام عبودیت و ربوبیت است و انسان در این دنیا کاری جز بندگی ندارد و باید برای رشد  سعادت مطیع دستورات پروردگار باشد.

وی همچنین اذعان داشت: دین در سه سطح فرد، جامعه و تاریخ ، وظیفه سرپرستی انگیزه ها، اندیشه ها و اعمال را برعهده دارد.

حجت الاسلام مهدوی نیاز انسان به حکومت اسلامی را در سایه پیروی از خداوند متعال دانست و تاکید داشت: ساختار نظام باید حول امور دین شکل بگیرد چرا که لازمه اطاعت از خداوند فقط در سایه تشکیل حکومت دینی است.اگر حکومت دینی و حاکم آن فقیه نباشد انسان رشد نمی کند.در اسلام نه تنها امامت جدای از توحید نیست بلکه طبق روایات و معارف و ادعیه، امامت از شئون دین می باشد.

وی افزود: غرض از تشکیل انقلاب اسلامی هم بر این اساس است که نظام حول محور دین پیش رود که باعث رسیدن انسان به سعادت شود و گرنه تا قبل از آن، مردم به تنهایی اعمال دینی خود را انجام می دادند. اما مگر می شود در مملکتی به سعادت رسید که امورات کشوری بر اساس دین اجرا نمی گردد!

وی با اظهار تاسف از اینکه جامعه ما هنوز به طور کامل دینی نشده است، گفت: هنوز بعد از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما فقط در راستای دین حرکت می کنیم و هنوز کشور ما به قطعیت دینی نرسیده است.

غلامرضا مهدوی "تمدن انسان محوری" را در بخش دیگری از سخنان خود آورد و یادآور شد: در حدود 500 سال قبل تحولی اجتماعی به نام "رنسانس" بر پایه انسان محوری شکل گرفت.تمدنی بر اساس غروب معنویت و طلوع نفسانی که خداوند را کنار می زند و انسان مداری را روی کار می آورد.این تمدن فقط به ظاهر و جسم انسان توجه دارد و تحولات خود را در قالب ماهواره ها و هواپیما ها و... می بیند.

وی اضافه کرد: در اصل روح تمدن غرب، پشت کردن به خدای متعال است و انسان را در بازه ی تولد تا مرگ، خلاصه می کنند.این تمدن اعتقاد دارد انسان باید تلاش کند تا در این بازه به حداکثر لذت برسد.

مهدوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرچم تمدن غرب را پایین آوره است، اذعان داشت: غرب در تلاش است تا در هر حوزه ای یک تفکر و جریان خاصی را وارد سازد. مثلا در بخش فرهنگ "لیبرالیسم و اباهه گری" ، در اقتصاد "نظام سرمایه داری" و در سیاست "دموکراسی" را آورده است که می گویند قانون گزاری حق بشر است در حالیکه مومن و موحد قانون گزاری را فقط از جانب خداوند می داند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل نظام اسلامی ما این است که عده ای آنقدر شیفته تفکرات غربی هستند که اعتقادات خود را در اصطلاح "قرائت دینی" می آورند و حتی پیشنهاد می دهند که دین را جوری برای مردم تعریف کنیم که با نفسانیت هم سازگار باشد.اما غرب یک موجود یکپارچه است که نباید بخشی از تفکرات را وارد دین کنیم بلکه باید به فکر پیاده سازی تمدن اسلامی باشیم.

غلامرضا مهدوی با اشاره به اینکه هویت جوان انقلابی در دوران اصلاحات متاثر از پول و مادیات بود،افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در 15 خرداد ماه سال 88 در حرم امام خمینی (ره) فرمودند: بین من و آقای هاشمی اختلاف نظر است و نظرات احمدی نژاد به من نزدیکتر می باشد.در دوره سازندگی و اصلاحات فقط مدل های غربی پیاده می شد.

مهدوی با اعلام اینکه حمایت آیت الله مصباح از جبهه پایداری فقط جنبه انتخاباتی ندارد، تصریح داشت: جناب آیت الله مصباح مسائل سیاسی را به خوبی می فهمد و واقعا "مصباح" است.حتی در جامعه روحانیت کمتر پیدا می شود کسانی که همین حرف ها را هم درک کنند.بناست این انقلاب را از دست تفکرات غربی نجات دهیم و هدف آیت الله مصباح فقط انتخابات نیست.

وی همچنین با عظمت برشمردن حماسه 9 دی را برهمگان واجب دانست و گفت: در جهان امروز "پرچم کفر" به دست سردمداران امریکایی و "پرچم اسلام" به دست حضرت امام خامنه ای می باشد.این دو پرچم با هم می جنگند و در فتنه 88 قصد براندازی پرچم اسلام را داشتند.پس 9 دی حادثه ی عظیمی است که هنوز هم عده ای سعی در تحقیر و تضعیف آن دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی با انتقاد از برنامه ریزی همایشات در کشور، اذعان داشت: متاسفانه در این مراسمات کسانی را دعوت می کنند که در این مملکت مسئولیتی داشته باشن. این افراد اگرچه معلومات زیادی دارند اما ملاحظه کار هستند و همه حقایق را بر زبان نمی آورند. لذا افراد برنامه ریز باید دقت کنند که چهره های سیاسی نمی توانند برای این جلسات مفید باشند.

وی در پایان صحبت هایش از اموال غصب شده طلاب کرمانی سخن به میان آورد و گفت: ما طلبه ها قرار است خدمتگزار دین شما مردم باشیم. عده ای که اموال طلبه های کرمانی را غصب کرده اند در جریان فتنه هم حضور داشتند. شنیده می شود که این اموال را قرار است جناب پورمحمدی به دست گیرد.وی باید بداند که اگر با بصیرت پیش نرود و بازیچه دست غاصبان شود، نزد تمامی طلبه ها منفور خواهد شد.

آن زمان گذشت که عده ای نادان، علی را تنها گذاشتند/ما از ولایت مداری کوتاه نمی آییم

آقاتهرانی ولایت فقیه را حجت تمام معرفی و با قاطعیت اعلام کرد: گذشت آن زمانی که عده ای نادان علی را تنها گذاشتند ما از ولایتمداری کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقا تهرانی دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی کشور پنجشنبه شب (9 دی ماه90) در دومین همایش پایداری انقلاب اسلامی استان کرمان که به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی برگزار شد، در جمع با شکوه مردم کرمان در محل خانه ی شهر گفت: آمارها نشان می دهد هر منصبی که در ایران اسلامی وجود دارد خون دو شهید در آن ریخته شده است.

ولی با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه آیا مردم خیال می کنند که به گفتن "ما ایمان آوردیم" رها می شوند، خاطر نشان کرد: خداوند انسان را به فتنه و چالش می اندازد تا معلوم شود چه کسی راستگو است و ایمان واقعی دارد.

حجت السلام آقا تهرانی افزود: ایمان با اسلام آوردن فرق می کند و خداوند به پیامبر فرمود " ای پیامبر به مردم بگو مسلمان شده اید اما هنوز ایمان در دلهایتان وجود ندارد و ایمان بابندگی به وجود می آید"

وی ادامه داد: این سنت خداوند است که انسان ها را آزمایش کند و ما در طول انقلاب بسیار افرادی داشته ایم که مردود شدند.

دبیر کل جبهه پایداری کشور با بیان اینکه در دوران فتنه سال 88 از سکوت تعدادی افراد خون دل ها خوردیم، گفت: مصلحت اندیشی فقط مربوط به ولایت است و ما حق مصلحت اندیشی نداریم.

وی ولایت فقیه را حجت تمام معرفی و با قاطعیت اعلام کرد: گذشت آن زمانی که عده ای نادان علی را تنها گذاشتند ما از ولایتمداری کوتاه نمی آییم.

حجت اسلام آقا تهرانی با اشاره به بیداری اسلامی در جهان، گفت: وقتی به علمایی که از مصر به کشور می آیند می گوییم مواظب باشید انقلابتان را امریکایی ها مصادره نکنند، با تاسف می گویند ما مشکلمان این است که ولایت نداریم.

وی 9 دی ماه را "یوم الله "عنوان کرد و گفت: حضور مردم در دفاع از حریم ولایت تابشی از نوری بود که خمینی کبیر در انقلاب تابید.

آقا تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نام جبهه پایداری بیان داشت: نام را "پایداری" گذاشتیم که محکم در دفاع از آرمان های انقلاب و امام بایستیم و با تمام توان بصیرت دهی کنیم.

ولی تاکید کرد: در اطاعت از ولایت، معیار علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل (علیه السلام) است که اگر ده هزار امان نامه هم از جبهه باطل برای او می آورند، قبول نمی کرد. عباس (علیه السلام)بنده خدا بود و اطاعت کامل از ولایت فقیه زمان خود می کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاس: محسن رجب پور

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها