کد خبر: ۳۳۰۳۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
سپاهان و ذوب‌آهن آدينه پيش‌رو يكی از حساس‌ترين بازی‌های هفته دوم ليگ پانزدهم را برگزار خواهند كرد.
به گزارش پایگاه 598، قهرمان ليگ14 در ايستگاه نخست با زحمت از سد استقلال‌صنعتي گذشت و قهرمان جام‌حذفي در انزلي مغلوب ملوان شد تا تقابل اصفهاني‌هاي ليگ با انگيزه‌هاي متفاوت به روي صحنه بيايد.

 

ذوب‌آهن با يحيي گل‌محمدي براي جبران شكست هفته اولش به چيزي جز كسب پيروزي نمي‌انديشد. سپاهان فركي هم مي‌خواهد نشان دهد نمايش نه‌چندان مطلوبش در ايستگاه نخست- برابر شاگردان عبدا... ويسي- جدي نبوده و هواداران قهرمان ليگ مي‌توانند همچنان روي ديوار تيم محبوب‌شان يادگاري بنويسند.

 

سپاهان12- ذوب‌آهن9

 

جمعه سپاهان و ذوب‌آهن داربي شماره29 اصفهان در ليگ‌برتر را به روي صحنه مي‌آورند. دو تيم پيش از اين 28مرتبه در ادوار ليگ‌ برابر هم قرار گرفته‌اند كه حاصل ثبت 12پيروزي براي زردپوشان و 9برد براي ذوبي‌ها بوده است.

 

در اين بين سپاهاني‌ها 37گل زده‌اند و سهم ذوب‌آهني‌ها 25مرتبه دروازه حريف را در داربي‌هاي ليگ‌برتري باز كرده‌‌اند.

 

2فصل حسرت

 

داربي نصف‌جهاني‌ها اولين‌بار جمعه 12بهمن‌ماه سال80 برگزار شد.

 

در ايستگاه11 ليگ اول ادموند بزيك و لئون استپانيان با مهاجم و هافبك ارمني سپاهان دروازه ذوب‌آهن را با ضربات دقايق38 و 45 خود باز كردند تا 13سال و شش ماه و چهار روز قبل برنده اولين داربي ليگ‌برتري اصفهان زردپوشان نصف‌جهاني باشند.

 

سپاهان در بازي برگشت ليگ اول و هر دو بازي ليگ دوم هم ذوب‌آهن را برد تا هر چهار ديدار ابتدايي دو تيم يك برنده داشته باشد.

 

ذوب‌آهن بالاخره در بازي رفت ليگ سوم رنگ پيروزي را ديد تا حسرت و آرزوي دوساله‌اش تبديل به واقعيت شود.

 

شنبه 22شهريورماه سال82 اين جلال اميديان(3)، مهدي رجب‌زاده(51) و امير وزيري(70) بودند كه سند شكست سپاهان را در هفته سوم ليگ امضا كردند. 11سال و 10ماه و 23روز قبل بيات(31) هم براي سپاهان گل زد كه براي فرار از شكست تاثير چنداني نداشت.

 

پيروزي با گل‌هاي 2استقلالي

 

ديدارهاي سپاهان و ذوب‌آهن در ليگ چهاردهم برنده نداشت. در بازي رفت ليگ قبل گل دقيقه56 مهدي شريفي‌ با ضربه دقيقه60 محسن مسلمان خنثي شد تا ذوب‌آهن از يك شكست فرار كند و سپاهان در حسرت رسيدن به پيروزي سيزدهم خود برابر ذوب‌آهن- در ادوار ليگ- باقي بماند.

 

در بازي برگشت اين داستان دوباره تكرار شد. جمعه 11اسفندماه سال93 سپاهان با گل دقيقه24 محمدرضا خلعتبري از روي نقطه پنالتي پيش افتاد اما اكبر ايماني با ضربه دقيقه37 خود دوباره سپاهان را ناكام گذاشت.

 

به اين ترتيب پنج ماه و 16روز قبل ديدار آخر دو تيم هم برنده نداشت تا جمعه انگيزه‌هاي طرفين براي رسيدن به سه امتياز بيشتر از هميشه باشد.

 

بازگشت به عقب نشان مي‌دهد آخرين‌بار اين سپاهان بود كه در داربي‌هاي ليگ‌ سيزدهم با شكست دادن رقيب«برنده» شهرآوردهاي ديار زاينده‌رود شد.

 

قابل تامل اينكه در هر دو بازي رفت و برگشت ليگ مذكور اين استقلالي‌ها بودند كه سه امتياز ديدار را به حساب سپاهان واريز كردند.

 

در ديدار رفت ليگ سيزدهم يعني جمعه پنج مهرماه 92 اميد ابراهيمي هافبك دفاعي حال حاضر استقلال گل پيروزي‌بخش سپاهان را(24) وارد دروازه حريف كرد. در بازي برگشت هم ضربه دقيقه64 يعقوب كريمي- هافبك دو فصل اخير استقلال- عاملي شد براي پيروزي زردپوشان در شهرآورد شماره26.

 

به اين ترتيب رد پاي دو استقلالي سرشناس آبي‌ها در پيروزي‌هاي سپاهان برابر ذوب‌آهن ديده شد تا پس از آن در يك سال و پنج ماه و 29روز اخير هواداران دو تيم ريشه‌دار نصف‌جهاني در حسرت پيروزي تيم‌شان بمانند.

منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها