کد خبر: ۳۳۰۴۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران تا کنون اجازه مصاحبه با دانشمندان مهم و کلیدی هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس نداده است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از وال‌استریت ژورنال، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس انرژی اتمی روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ایران تا کنون اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای خود را به منظور تحقیق درباره جنبه‌های احتمالی تسلیحاتی برنامه هسته‌ای خود، به بازرسان آژانس نداده است.

آمانو اعلام کرد که تهران تا کنون با همکاری آقای فخری‌زاده و دیگر دانشمندان هسته‌ای با آژانس به منظور تکمیل تحقیقات موافقت نکرده است. با اینحال وی گفت که معتقد است آژانس حتی بدون دسترسی به نیروهای عالیرتبه ایرانی نیز قادر به تکمیل تحقیقات خود است.

آمانو با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و دیگر کشورهای حاضر در برنامه‌های پادمانی مبنی بر محرمانه ماندن تحقیقات از اظهارنظر درباره جزئیات این تحقیقات امتناع کرد.

وی  در ادامه اظهار داشت که توافقات صورت گرفته در وین به آژانس توانایی بیشتری برای اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران خواهد داد. مدیرکل آژانس با اینحال تاکید کرد که این نهاد برای انجام بازرسی‌ها به کمک‌های مالی بیشتری از سوی آمریکا و دیگر کشورها نیاز دارد. وی اعلام کرد که به کنگره اطلاع داده است بودجه سالانه  آژانس تا حدود 8 میلیون دلار در سال افزایش خواهد یافت.

آمانو همچنین اعلام کرد که در وین تحت عنوان "تبادلات فنی" برخی جزئیات توافقات را در اختیار دولت اوباما قرار داده است.

روز گذشته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با اعضای سنای با انتشار بیانیه‌ای گفت که پرسش‌های آنها درباره نقشه راه توافق هسته‌ای بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ای بابا چرا پس آقا همکاری کنید دیگه خدا خوشش نمیاد..
پاسخ
سید سجاد
GERMANY
۰۳:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
تا چشمت در بیاد کِرمِ تینیشای مشمئز کننده . راه که نمیدیم هیچ قلمِ پاهای نجسِ تو و اون بازرساتومیشکنیم . کِرم روده /
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها