کد خبر: ۳۳۰۵۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
حیدری:
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام (ره) در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برخی طرفداری از قانون را تنها برای مطامع سیاسی خود می‌خواهند، گفت: برخی که دور زدن مجلس در بررسی برجام را رسمیت می‌بخشند، درحال پایه‌گذاری یک مبنای غلط در آینده هستند.

به گزارش پایگاه 598، محمد ودود حیدری مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها اظهار داشت: براساس قانون اساسی معاهده‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. حال برجام که بعد از 12 سال مذاکره و گفت‌وگو بدست آمده و از درجه بالای اهمیت برخوردار است باید در مراجع قانونی و مجلس تصویب شود.

وی ادامه داد: جای تعجب است که عده‌ای طرفداری از قانون را فقط درخصوص منافع جانبدارانه خودشان ترسیم می‌کنند و  عجیب است که قانون را تنها برای مطامع سیاسی خود می‌خواهند. البته طرفداران برجام درحال پایه‌گذاری این مبنا هستند.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: اگر مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی متن برجام دور زده شود، این وضعیت می‌تواند در هر موضوع دیگری تکرار شود.

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها با بیان اینکه افرادی که امروز بدنبال دور زدن مجلس درخصوص عدم برسی متن برجام هستند، درحال پایه‌گذاری یک مبنای غلط در آینده هستند، گفت: چرا برخی وقتی رأی مردم به نفع آنان است شعار میزان رأی ملت است را سر می‌دهند اما در شرایطی که رأی مردم به ضرر آنان است به فکر دور زدن مجلس می‌افتند.

حیدری در ادامه با اشاره به مبنای غلط طرفداران برجام در دور زدن مجلس خاطرنشان کرد: به نفع وحدت ملی است که مراجع قانونی درخصوص موارد مختلف ازجمله بررسی برجام به موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت از همان ابتدا مشخص بود که تمایلی برای آوردن برجام به مجلس ندارد، گفت: این درحالی است که در کنگره آمریکا 4 جلسه با حضور مذاکره کنندگان آمریکایی برای بررسی برجام تشکیل می‌شود.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی معتقد است ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به برخی موضوعات بین‌المللی پشتوانه‌ای برای سیاست خارجی خواهد بود، در عین اینکه جلوی زیاده‌خواهی طرف مقابل را هم خواهد گرفت.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسیری غیر از مراجع قانونی از جمله مجلس برای بررسی برجام طی شود، مسیری قابل تکرار در بسیاری موضوعات دیگر خواهد بود که با منافع ملی ما مغایرت خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها