کد خبر: ۳۳۰۵۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
تیم تیراندازی جانبازان ایران در جریان برگزاری مسابقات المپیک معلولین در انگلیس اقدام به افشاگری سیاست های ضد بشری آمریکا ، انگلیس و اسرائیل و صدام کرد و همین امر موجب گردید تا مقامات برگزار کننده مسابقات تیم ایران را از دور مسابقات اخراج کنند .

رخدادهای 16 مرداد 1361

چکیده

  • منابع آگاه در هاوانا تاکید کردند که در ماه اوت جاری یک گردهم آیی اضطراری از وزیران امورخارجه کشورهای غیرمتعهد در پایتخت کوبا تشکیل خواهد شد .

 

  • نائب رئیس پارلمان کویت گفت که با پشتیبانی نمایندگان دیگر قطعنامه ای به دولت ارائه داده است که در آن قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا درخواست شده است . 

 

  • محسن رضائی: در سری عملیات چهارم که در دهم مرداد ماه جاری انجام گرفت 30 پایگاه منافقین مورد عملیات قرار گرفت. در این عملیات ، بیش از 0 ه تن از منافقین یا کشته و یا دستگیر شدند.

 

  • سخنگوی وزارت امورخارجه : رژیم عراق می کوشد که به هر نحو ممکن کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد را در بغداد تشکیل دهد تا از این طریق وجهه سیاسی و موقعیت متزلزل خود را دوام بخشد.

 

  • مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر : ما امنیت را با حضور آمریکا در منطقه نمی پذیریم ، امنیت زیر چتر آمریکا در حقیقت وسیله ای برای سلطه آمریکا در منطقه است .

 

  • تیم تیراندازی جانبازان ایران در جریان برگزاری مسابقات المپیک معلولین در انگلیس اقدام به افشاگری سیاست های ضد بشری آمریکا ، انگلیس و اسرائیل و صدام کرد .

 

  • دادستان کل انقلاب اسلامی در مصاحبه ای اظهار داشت : طی هفته جاری با کشف تعداد زیادی از خانه های تیمی حدود 65 نفر از منافقین کشته و یا مجروح شدند .

تردید بی سابقه غیرمتعهدها برای تشکیل کنفرانس در بغداد

منابع آگاه در هاوانا تاکید کردند که در ماه اوت جاری یک گردهم آیی اضطراری از وزیران امورخارجه کشورهای غیرمتعهد در پایتخت کوبا تشکیل خواهد شد و پیشنهاد خواهد کرد که کنفرانس عالی سران غیرمتعهد به جای بغداد در دهلی نو تشکیل شود .

یادآوری می شود سعدون حمادی وزیر امورخارجه عراق دیروز در بغداد اعلام کرد که کشورش برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در ماه سپتامبر در بغداد پافشاری نخواهد کرد.

همین منابع اضافه کردند که مدت زمان لازم برای تعیین یک پایتخت جدید برای برگزاری کنفرانس غیرمتعهد شش ماه است و در این مدت کوبا ریاست جنبش غیرمتعهد که از سال 1979 پس از کنفرانس هاوانا به عهده دارد را حفظ خواهد کرد .

وزیران امورخارجه کشورهای غیرمتعهد که در آخر ماه اوت به هاوانا خواهند رفت پیام هایی از جانب روسای کشورها و یا نخست وزیران متبوع خود درباره موافقت با تغییر محل برگزاری هفتمین کنفرانس عالی غیرمتعهدها همراه خواهند داشت . بر اساس آئین نامه جنبش غیرمتعهد تنها روسای کشورها و دولت های عضو می توانند در باره تغییر محل کنفرانس از بغداد به یک پایتخت دیگر تصمیم بگیرند .

یادآوری می شود رائو وزیر خارجه هند در کنفرانس اضطراری دفتر هماهنگی کشورهای غیرمتعهد که در ماه ژوئیه گذشته در نیکوزیا تشکیل شد اعلام کرده بود که کشورش حاضر است کنفرانس سران غیرمتعهد را در دهلی نو برگزار کند . لیبی ، سوریه و کره شمالی نیز آمادگی خود را برای برپایی هفتمین کنفرانس سران جنبش غیرمتعهد اعلام کرده اند .

از سوی دیگر فیدل کاسترو در پیام مشابهی برای سران کشورهای عضو پیشنهاد کرده است تا به منظور برگزاری کنفرانس سران جنبش عدم تعهد و همچنین زمان برگزاری آن یک اجلاس اضطراری از وزرای خارجه غیرمتعهدها در کوبا تشکیل شود . (1)

نائب رئیس پارلمان کویت خواستار قطع رابطه با آمریکا شد

خبرگزاری فرانسه از کویت گزارش داد احمد سعدون نائب رئیس مجمع ملی کویت دیروز برخی طرف های عرب را بدون ذکر نام متهم به همدستی فعال با رژیم صهیونیستی و آمریکا در هجوم به لبنان کرد . احمد سعدون در مصاحبه ای با خبرگزاری کویت همچنین طرف های عرب دیگری را بدون ذکر نام متهم کرد که از تمام جزئیات این هجوم آگاه بوده اند و عملیات رژیم صهیونیستی را تائید کرده اند.

نائب رئیس پارلمان کویت گفت که با پشتیبانی نمایندگان دیگر قطعنامه ای به دولت ارائه داده است که در آن قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا درخواست شده است ولی او امید چندانی به نتیجه این اقدام ندارد . (2)

فرمانده سپاه تشریح کرد ؛ جزئیات ضربات اخیر بر پیکر منافقین

محسن رضائی فرمانده سپاه پاسداران صبح پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی شرکت کرد و به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت. وی در آغاز مصاحبه اظهار داشت : نکته مهمی که اخیرا به آن توجه کرده ایم . مسئله آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی ایران و به هیچ انگاشتن قدرت اسلام بود. الان آمریکا متوجه این مسئله شده که چه فرصت طلایی را از دست داده ، روسیه شوروی ، بلوک غرب، فرانسه از یک طرف وحتی خود ما هم فکر نمی کردیم طبیعت قضیه هم این بود که هیچ گاه این چنین فکر نکنیم.

رضایی ادامه داد :  قاطعیت امام و اصالت انقلاب به ما جراتی داد که ما حالا متوجه شدیم که این قدرت الهی بوده است. الان ما در داخل کشورمان شاهد پوسیدگی گروهک کودتاچی ها و غیره هستیم ، الان امیدهای امپریالیسم غرب یکی پس از دیگری دارد از بین می رود. آمریکا - روی صدام سرمایه گذاری کرده بود که از چنگ شوروی در بیاید و برای سرکوب انقلاب اسلامی با ایران بجنگد ، اگر چه آمریکا ادعا می کند که در منطقه صاحب تکنولوژی است ، اما در مقابل سستی ها و ضعف های درونش با کشور های دنیا قابل هماهنگی نیست. ما همین ساده اندیشی و عدم بصیرت و کفر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که خداوند متعال کفار رادر تاریکی نگه دارد .

توضیحات فرمانده سپاه درباره عملیات دهم مرداد

رضائی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که در مورد عملیات چهارم دستگیری منافقین سئوال کرد گفت: در سری عملیات چهارم که در دهم مرداد ماه جاری انجام گرفت 30 پایگاه منافقین مورد عملیات قرار گرفت. این عملیات 72 ساعت به طول انجامید. در این عملیات ، بیش از 50 تن از منافقین یا کشته و یا دستگیر شدند. افرادی که هم اکنون دستگیر شده اند، افراد بسیار مهم گروهک منافقین هستند. بخش روابط سازمان منافقین که کارش تماس با خارج از کشور و کردستان و انتقال افراد به کردستان و خارج از کشور بود ، متلاشی شد و هم اکنون آنها تلاششان این است که فرار کنند.

وی افزود : بیش از 700 مهر جدید شبیه مهر لانه جاسوسی ، گذرنامه افراد خارجی و اسناد و مدارک بسیار وسیعی به دست ما افتاد که امیدواریم با به دست آوردن این مدارک ، مسئله ای بنام منافقین نداشته باشیم .

محسن رضایی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت :  همانطور که ملت ما می داند این عملیات ، عملیات چهارم بود و در آینده هم این عملیات ادامه دارد . ضربه اول روز نوزدهم به مرکزیت سازمان خورد . در این عملیات موسی خیابانی کشته و به هلاکت رسید . ضربه دوم 19 خرداد بود که در این عملیات بخش تدارکاتی سازمان از بین رفت و متلاشی شد و اخیرا ضربه دهم مرداد ماه جاری بود که در این عملیات بیش از 50 نفر کشته و یا دستگیر شدند .

تشکیل وزارت سپاه برای هماهنگی با دولت

رضایی در مورد وزارت سپاه نیز گفت : از آنجا که سپاه پاسداران از ارگان هایی است که زیر نظر رهبر است ، این ارگان با دولت ارتباطی نداشت برای این که یک هماهنگی بین این ارگان و دولت به وجود آید ، وزارت خانه ای به وجود آمد که این وزارت خانه با دولت و مجلس هماهنگ شود . وزارت سپاه عمده وسیله اصلیش هماهنگ ساختن دولت و مجلس است.(3)

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به ادعای رژیم عراق

در رابطه با  ادعاهای اخیر نماینده رژیم بعثی عراق در پادشاهی سعودی مبنی بر پذیرش شرایط ایران برای پایان دادن به جنگ تحمیلی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در گفتگوئی اظهار داشت : رژیم عراق می کوشد که به هر نحو ممکن کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد را در بغداد تشکیل دهد تا از این طریق وجهه سیاسی و موقعیت متزلزل خود را دوام بخشد لیکن جان نثاری های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد و اقدامات ایران در صحنه بین المللی موجب گردیده که بعضی از کشورها خواستار تغییر محل کنفرانس یا به تعویق افتادن زمان برگزاری آن گردند از این رو احتمال عدم برگزاری کنفرانس بسیار است.(4)

برای صلح باید صدام از بین برود

روز پنجشنبه آکادمی صلح سازمان ملل دروین به ریاست ژنرال هندی «ایندریکی» تشکیل جلسه داد . در این جلسه که به منظور بررسی مراحل ایجاد صلح در منطقه ترتیب یافته بود ، سفرای امارات عربی متحده ، کویت، قطر، عراق و همچنین کاردار جمهوری اسلامی ایران در وین که به طور رسمی به این جلسه دعوت شده بود ، شرکت داشتند .

در این نشست که حدود سه ساعت به طول انجامید ، ابتدا سفیر عراق در وین با پا فشاری برناسیونالیسم عربی و تکیه بر این که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد سرزمین های غصب شده توسط شاه را حفظ کند و نیز با مطرح کردن این مطلب پوچ که صدام سالیان دراز به [امام] خمینی محل اسکان داده بود ، سعی کرد تا همه جنایات رژیم صدام پوشانیده شده و ایران را به عنوان آغازگر جنگ معرفی کند .

 کاردار کشورمان در وین در این نشست ضمن یادآوری این مطلب که در اسلام عرب و عجم مطرح نیست نژادپرستی صدام را یک فکر فاشیستی خواند و آن گاه پیرامون همکاری ساواک و پلیس مخفی صدام در به شهادت رسانیدن آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی و نیز توطئه علیه جان امام و اخراج ایشان از بغداد و نیز همدستی شاه و صدام در نابود کردن برادران کرد در دو کشور را متذکر شد.

وی افزود : اصولا کشور هائی می توانند صلح برقرار کنند که خود پایگاه مردمی داشته و دارای ثبات باشند و لذا حکومت هائی همچون حکومت حزب بعث عراق که هیچ گونه حمایت مردمی ندارد ، جز مایه تشنج نیست و برای ایجاد صلح در منطقه ابتدا باید چنین حکومتی از بین برود.(5)

میرحسین موسوی : امنیت با حضور آمریکا را نمی پذیریم

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر که به منظور شرکت در اجلاس مشترک هیئت دولت و استانداران سراسر کشور در مشهد مقدس به سر می برد در یک گفت و گوی مطبوعاتی اظهار داشت : ما امیدواریم کنفرانس عدم تعهدها در بغداد تشکیل نشود و ماجراهایی که در عراق می گذرد نشان دهنده این مطلب است که در عراق هیچ گونه امنیتی جهت برگزاری کنفرانس وجود ندارد.

موسوی در باره سفر نخست وزیر ترکیه به ایران نیز گفت : بعد از آزاد سازی خرمشهر حرکت هایی در سطح جهان در جهت آتش بس شروع شد که انگیزه این حرکت ها مختلف بود و ما دنبال یک انگیزه از سوی کشورها در این حرکت ها نباید باشیم ، اولین حرکت در شورای امنیت بود که 5 ابرقدرت رای بر این دادند که آتش بس برقرار شود و جنگ پایان یابد و ما گفتیم که این رای رای اعتماد به رژیم صدام است و ما هیچ گاه از گفتن این مسئله که می خواهیم شرایط ما تحقق پذیرد ابا نکردیم .

نخست وزیر اظهار داشت : شرایط ما بر مبنای ارزش هایی استوار شده که مورد قبول همه وجدان های بیدار بشری است و این شرایط به هیچ وجه با شرایط ما در اول جنگ فرقی نکرده و ما بارها گفته بودیم که هیچ وقت طالب جنگ نبوده ایم بلکه این جنگی است که از سوی رژیم بعثی بر ما تحمیل شده و ما بیش از همه خواهان ایجاد امنیت در منطقه هستیم . موسوی گفت : اما ما امنیت را با حضور آمریکا در منطقه نمی پذیریم ، امنیت زیر چتر آمریکا در حقیقت وسیله ای برای سلطه آمریکا در منطقه است . (6)

تیم جانبازان ایران از مسابقات بین المللی انگلیس اخراج شد!

بعد از ظهر دیروز تیم تیراندازی جانبازان ایران که پس از شرکت در مسابقات بین المللی انگلیس به تهران بازگشته است در محل فدراسیون معلولین کشور در مراسم ویژه ای شرکت کرد .

تیم تیراندازی جانبازان ایران در جریان برگزاری مسابقات المپیک معلولین در انگلیس اقدام به افشاگری سیاست های ضد بشری آمریکا ، انگلیس و اسرائیل و صدام کرد و همین امر موجب گردید تا مقامات برگزار کننده مسابقات تیم ایران را از دور مسابقات اخراج کنند .

گفتنی است در حالی تیم ایرانی به خاطر اقدام به افشاگری علیه آمریکا و رژیم صدام از مسابقات اخراج شد که تیم رژیم صهیونیستی در حین مسابقات برای جنگ این رژیم با لبنان و حمله به این کشور اعانه جمع می کرده و مورد اعتراض قرار نمی گرفت !(7)

موسوی تبریزی : 90 درصد اعضای گروهک ها دستگیر و مجازات شده اند

موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی : بیش از یک سال است که از حمله مسلحانه گروهکهای محارب و منافقین در کشور ما می گذرد و ملت مسلمان ایران قریب دو سال است که علاوه بر تحریم های اقتصادی و سیاسی ، درگیر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هست ، با تمام این مسائل ، امت حزب الله توانست در تمام ابعاد نظامی ، اقتصادی ، سیاسی ، تبلیغاتی و بخصوص در زمینه مقابله با تروریسم بیشترین معضلات را حل و از جهات مختلف ایثار کند و اکنون بر اثر هوشیاری و تقویت نهادهای انقلابی، بیش از 90 درصد اعضای گروهک ها دستگیر شده و به مجازات متناسب خود رسیده اند.

موسوی تبریزی گفت: در 12 اردیبهشت سال جاری 80 نفر و در 20 خرداد ، 30نفر و در دهم مرداد 65  نفر از اعضای منافقین در خانه های تیمی به دست توانای امت حزب الله دستگیر ، کشته و یا زخمی شدند .

وی در مورد محاکمه موسوی تبریزی نیز گفت : پرونده قطب زاده با مسائل مالی که نامبرده در وزارت خارجه داشت و سوء استفاده های مالی که مرتکب شده در ارتباط است و به همین لحاظ کار دادگاه برای تحقیقات و دقت بیشتر و با توجه به مصالح جامعه به تعویق افتاد.(8)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 16
اطلاعات ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 16
کیهان ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 19
جمهوری اسلامی ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 9
اطلاعات ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 3
اطلاعات ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 4
اطلاعات ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 10
کیهان ، 16 مرداد 1361 ، صفحه 18

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها