کد خبر: ۳۳۰۸۹۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
عضو شورای سیاسی انصار الله اعلام کرد که لشکری از قبایل یمنی برای حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی وارد عدن شده و در اولین عملیات نظامی خود یک پست ایست و بازرسی و یک پایگاه مزدوران عربستانی را تحت سیطره خود گرفتند.

به گزارش پایگاه 598، «حسین الحوثی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت:به دنبال دعوت سید «عبدالملک الحوثی»، رهبر انصار الله از ارتش و کمیته‌های انقلابی برای تحکیم جبهه‌های داخلی نبرد با تروریست‌ها و تقویت گزینه‌های راهبردی، قبایل یمنی روز شنبه وارد شهر عدن شدند.

الحوثی گفت: ارتش یمن با پشتیبانی قبایل و جنبش انصار الله طی روزهای آتی ضمن ادامه پیشروی‌های خود برای پاکسازی شهر عدن از لوث تروریست‌ها، عملیات نظامی در مناطق مسکونی این شهر را گسترده خواهد داد.

سیطره نیروهای قبایل بر یک پست ایست و بازرسی و یک پایگاه نظامی مزدوران هادی در عدن

در همین حال «محسن عبد علی الهمدانی»، سخنگوی قبایل یمنی به خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا گفت:نیروهای مسلح قبایل یمنی صبح روز شنبه یک پست ایست و بازرسی و یک پایگاه نظامی متعلق به شبه نظامیان منصور هادی را در مرکز عدن تحت کنترل گرفتند.

وی افزود: قبایل مسلح به شماری از گشتی‌های نظامی شبه‌نظامیان منصور هادی نیز حمله کرده و چندین تن از آنها را کشته یا زخمی کردند.

کشته شدن دستکم 70 نفر از شبه نظامیان منصور هادی در ابین

در همین حال منابع یمنی در صنعا به خبرنگار فارس گفتند که در استان ابین نیز درگیری‌هایی بین ارتش یمن و شبه‌نظامیان منصور هادی در منطقه ساحلی «شقره» جریان دارد.

یکی از فرماندهان ارتش یمن گفت: درگیری‌های پراکنده در استان ابین با کشته شدن دستکم هفتاد نفر از مزدوران القاعده و شبه نظامیان منصور هادی همراه بود.

نیروهای یمنی بار دیگر پایگاه‌های ارتش سعودی را زیر آتش گرفتند

در همین حال رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از پایگاه‌ها و اردوگاه‌های دشمن سعودی را در مناطق مرزی نجران، عسیر و جیزان با ده‌ها فروند موشک و گلوله خمپاره در هم کوبیدند.

یک منبع نظامی در استان صعده تاکید کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی تجمعی از خودروهای زرهی سعودی در مرکز فرماندهی صلّة در نجران را موشک‌باران و پایگاه الطلعة و یک سکوی موشکی در نجران را بمباران کردند .

توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین پایگاه‌های مشعل، ملحمة و المعطن در جیزان را با 21 گلوله خمپاره هدف گرفتند و پایگاه الحثیرة را با 10 فروند خمپاره بمباران کردند که در نتیجه آن این پایگاه‌های دشمن سعودی به آتش کشیده شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، پایگاه‌های الجمارک و الجوازات و اردوگاه اللمطة در ظهران عسیر را با موشک‌های گراد هدف گرفتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها