کد خبر: ۳۳۰۸۹۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
امام جمعه نودژ گفت: زکات یک پشتوانه مهم و اساسی اقتصاد در اسلام و آن هم برای رفع احتیاج نیازمندان است.

به گزارش پایگاه 598، حجت‎الاسلام رضا احمدی‎نیک شامگاه شنبه در دیدار با عاملان و مؤدیان زکات بخش آسمینون اظهار داشت: یکی از فرائضی که در دین اسلام دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی بوده، فریضه مهم زکات است.

وی بیان داشت: در همین راستا هم در قرآن کریم و هم در روایات معصومان (ع) روی آن تأکید فراوان شده تا جایی که این امر در کتاب آسمانی مسلمانان از نشانه‎ها و صفات مؤمنان و اهل ایمان ذکر شده است.

احمدی‎نیک تصریح کرد: در بسیاری از آیات دیگر بعد از امر به نماز به پرداخت زکات توصیه شده است که این خود بیانگر اهمیت بالای این مهم است.

امام جمعه نودژ گفت: در روایات شرط قبولی نماز پرداخت زکات ذکر شده است، چراکه زکات یک پشتوانه مهم و اساسی اقتصاد در اسلام و آن هم برای رفع احتیاج نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بر پنج پایه استوار است که یکی از آن پایه‎ها و ارکان اساسی زکات است، افزود: بنابراین نپرداختن زکات و فراموش شدن این فریضه مهم در جامعه آثار و پیامدهای منفی زیادی دارد که از جمله آنها می‎توان به افزایش شکاف طبقاتی، رفتن خیر و برکت از رزق و روزی مردم، خشکسالی، نباریدن باران و حتی تلف شدن چارپایان باشد.

احمدی‎نیک عنوان کرد: هر گاه زکات پرداخت نشود، زمین برکات خود را از مردم می‎گیرد و کشاورزی مردم خیر و برکت ندارد.

خطیب جمعه  نودژ گفت: کسانی که تصور می‎کنند با پرداختن زکات بخشی از اموال آ‎ها کاهش پیدا می‎کند، این گونه نیست، بلکه پرداختن زکات موجب رشد و نمو و فزونی آن مال می‎شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که دین مبین اسلام به حاکم اسلامی دستور داده، این است که فریضه زکات را اجرا کند و این به منزله مالیات در اسلام است و نقش بی‎بدیلی در جامعه داشته و آثار و برکات فراوانی دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها