کد خبر: ۳۳۰۹۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
درپی سخنان جدید وزیرعلوم درباره پرونده سیاسی بورسیه‌ها:
از سوی دیگر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ظلم صورت گرفته به دانشجویان بورسیه، عدم پذیرش آرای قانونی کمیسیون اصل نود برای وزارت علوم، نشان دهنده عزم فتنه گران برای مقابله با جناح مومن دانشگاهی به هر قیمت ممکن است. بنابراین انتظار می رود هزینه عدم تمکین و عدم توجه اصحاب فتنه به قانون و خطاب حضرت آقا، با ورود قوه قضا به این پرونده افزایش یابد

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز گذشته محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین نشست خبری خود که در وزارت علوم برگزار شد در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با چگونگی وضعیت 3 هزار نفر بورسیه دولت دهم در سخنانی تامل برانگیز با تکرار برخی از سخنان فرجی دانا وزیر پیشین این وزارت خانه که می توان از او به عنوان عامل اصلی حرکت غیرقانونی و اخلاقی در ماجرای بورسیه ها نام برد اظهار داشت: نمی‌دانم چند بار باید در رابطه با بورسیه‌ها شفاف‌ سازی شود یا به طور شفاف این مسئله را باید بیان کنم، بورسیه‌ها فقط این 3 هزار نفر نبودند بلکه 6 هزار بورسیه دیگر داشتیم که مشکلی ندارند و جایابی شدند و تحصیل خود را انجام می‌دهند که اتفاقاً 5 هزار نفر از این تعداد مربوط به دولت قبل بوده است.

فرهادی با تکرار مواضع قبلی وزارت علوم در ماجرای بورسیه ها ادامه داد: اولاً پذیرش این افراد به صورت بدون آزمون بوده است در حالی که بر اساس آیین‌نامه بورسیه باید امتحان ورودی برگزار می‌شد ولی اغماض شده است، تعدادی از این افراد اصلاً حکم بورس نگرفته‌اند و صلاحیت عمومی آنها بررسی نشده است که برخی از اینها تعیین تکلیف شدند و تعدادی هم جایابی نشدند که حتی در دولت قبل هم برای جایابی آنها تلاش می‌شد و این روند هنوز ادامه دارد و تصمیمات تکمیلی این است که این افراد جایابی شوند و اگر نشدند وزارتخانه جایی برای آنها مشخص می‌کند یا تعهدشان لغو می‌شود.

فرهادی در رابطه با صحبت‌های رئیس کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با بورسیه‌ها، گفت: ایشان برای خودشان صحبتی را گفته‌اند و رسانه‌ها نیز مسائلی را در آورده‌اند، بیش از 194 بار در رسانه‌ها مسئله بورسیه‌ها مطرح شده که 4 تا 5 مورد از سال 90 بوده، 6 یا 7 مورد مربوط به سال 91 بوده و برخی نیز در اوایل سال 92 یعنی قبل از دولت یازدهم مطرح شده است بنابراین رسانه‌ای شدن موضوع بورسیه‌ها مربوط به دولت یازدهم نیست چرا که در این مدت نیز تنها 10 خبر از وزارت علوم در این مورد مطرح شده و هیچ فردی از طرف وزارت علوم اسمی در مورد بورسیه‌ها به رسانه‌ها نداده است.

در همین خصوص جمعی از دانشجویان بورسیه با ارسال نامه ای خطاب به دکتر پور مختار ریئس  کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نسبت به این سخنان وزارت علوم واکنش نشان دادند و خاستار رسیدگی دستگاه قضائی کشور به این پرونده شدند.

متن این نامه که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید.

جناب آقای پورمختار
ریاست محترم کمیسیون اصل نودمجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همان گونه که مستحضرید مساله برنامه ریزی شده مقابله با بورسیه های قانونی یکی از طراحی های فتنه گران در وزارت علوم با بهانه های واهی است. در این پروژه که با هدف تغییر یکجانبه حذف اساتید ودانشجویان نخبه ارزشی و معتقد به انقلاب اسلامی در شرایط آینده محیط دانشگاه ها کلید خورده است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب به خیلی ها ظلم شد و خلاف قانون و اخلاق بود.

در این میان با توجه به سکوت قوه قضاییه به بهانه مصوبه غیر انسانی و خلاف قانون اساسی 630 شورای انقلاب فرهنگی، ما دانشجویان به کمیسیون اصل نود پناه آورده و این کمیسیون نیز رای به قانونی بودن تمام بورسیه ها بجز تعدادی اندک داد. این اقدام قانونی کمیسیون بارقه امید را در دل دانشجویان مظلوم ایجاد نمود اما متاسفانه با گذشت بیش از چند ماه از ابلاغ رای قانونی کمیسیون اصل 90، وزارت علوم از اجرای آن استنکاف ورزیده است . عدم تمیکن وزارت علوم از این رای قانونی مشکلات بسیار زیادی بالاخص برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان بورسیه ایجاد نموده و موجب سرگردانی و بلاتکلیفی آنها شده است.

با توجه به آلام بی شمار و مظالم متعددی که به جسم و روح این دانشجویان بی پناه وارد شده است، از حضرتعالی در خواست می شود با استنکاف سرکشانه وزارت علوم که مایه وهن دستگاه های قانونی نظام نیز محسوب می شود، مطابق قانون برخورد و آرای مربوط به این پرونده را با قید فوریت برای اجرا به قوه قضاییه ارجاع نمایید.

باید متذکر شد صرف رای کمیسیون اصل نود بدون اجرا از طرف وزارت علوم، هیچ کمکی در رد مظالم وارده به دانشجویان بی گناه نخواهد کرد و ظلم های بی امان و مزمن تحمیل شده به آنها را تخفیف نخواهد داد. از سوی دیگر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ظلم صورت گرفته به دانشجویان بورسیه، عدم پذیرش آرای قانونی کمیسیون اصل نود برای وزارت علوم، نشاندهنده عزم فتنه گران برای مقابله با جناح مومن دانشگاهی به هر قیمت ممکن است. بنابراین انتظار می رود هزینه عدم تمکین و عدم توجه اصحاب فتنه به قانون و خطاب حضرت آقا، با ورود قوه قضا به این پرونده افزایش یابد و کمیسیون اصل نود با ارجاع این پرونده به قوه قضاییه، زمینه را برای احقاق حق کسانی که بیش از 15 ماه است هر روز و هر لحظه در معرض شکنجه بی امان فتنه گران مغرض هستند، فراهم کند.

ما شکایت خود را پیش از شما به درگاه خداوند متعال برده ایم و اطمینان داریم زجر و شکنجه ای که این روزها فتنه گران بر روح و روان ما و خانواده هایمان وارد می کنند، بی پاسخ نخواهد ماند و خداوند به احوال بندگان دانا و بصیر است.

با احترام
جمعی از دانشجویان بورسیه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها