کد خبر: ۳۳۱۳۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که رسالت یک خبرنگار متعهد تولید اخبار قیمتی است، مهم‌ترین توصیه قرآن به فعالان عرصه خبر را تقوای الهی، قلم و قول سدید عنوان کرد و گفت: یک خبرنگار متعهد آمده است که اخبار قیمتی تولید کند نه به هر قیمتی خبر تهیه کند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی شب گذشته در آیین غبارروبی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) و در جمع اصحاب رسانه و خانواده‌های آنها با اشاره به روز خبرنگار و زحماتی که این قشر در عرصه اطلاع رسانی متحمل می شوند، گفت: مهم‌ترین توصیه قرآن به بندگان مؤمن و متعهد قول و قلم سدید و تقوای الهی است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به مؤمنان می فرماید«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا» یعنی ای مؤمنان تقوای الهی پیشه کنید و تقوای الهی محدود به عرصه زندگی شخصی و اجتماعی نیست بلکه این آیه اهالی خبر و اصحاب رسانه را مورد خطاب قرار داده و به آن‌ها توصیه می‌کنید قول و قلمی که بر می‌دارید از این ویژگی برخوردار باشد یعنی استوار، خلل ناپذیر و موافق حمد و هدایت الهی باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: قول سدید مانند یک سد محکم جلوی شایعه و انحراف را گرفته و خاستگاه قول سدید تقوای الهی است و خداوند پاداش بزرگی برای افرادی که چنین قول و قلمی دارند در نظر گرفته است و نتیجه قول و قلم سدید اصلاح اعمال و غفران گناهانی است که انسان به‌ ویژه در عرصه خبری و صنفی مرتکب شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه پایه و اساس زبان و منشأ گفتار حق تقوا است، ادامه داد: یکی از آثار و برکات تقوا قول و قلم سدید برای خبرنگاران است و این تقوا خود منشأ اصلاح عمل شده و اثر چنین گفتاری در عمل ما حاضر می‌شود و موجب اصلاح عمل سبب آمرزش گناهان است که خداوند در قرآن کریم با اشاره به این آیه «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات‏» که خوبی‌ها بدی‌ها را از بین می‌برد به این موضوع تأکید دارد.

 

وی افزود: اگر کسی قول و قلمش سدید باشد در محضر حق سر بلند است که شهید صارمی و همراهانش این‌گونه بودند و برای کسب قول سدید به کشور افغانستان رفتند و هدفشان انجام کار خیر در مسیر فرهنگ و ادب اسلامی بود که این‌ها اولاً شهادت به دست گروه‌های انحرافی و شقی ترین انسان‌ها نصیبشان شد و چون از جان مایه گذاشتند خداوند شهادت ایشان و همراهنشان را منشأ روز خبرنگار قرار داد و این وعده خداوند به مؤمنان است که فرمود«کسی که در راه حق کشته شود خداوند عمل و کار او را ضایع نمی‌کند».



تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: خبرنگاران با انتخاب این شغل سخت و مهم آمده‌اند که خبرهای خوب، ارزشمند و قیمتی تهیه کنند نه اینکه به هر قیمتی خبر تهیه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بانوی کرامت به قم آمدند تا نه منشأ خبر بلکه منشأ اخبار باشند و در کلام امام صادق(ع) قبل از تولد حضرت معصومه (س) مهم‌ترین خبر در رابطه با قم و ایشان مطرح شده و آن خبر حلول و سکونت حضرت فاطمه معصومه (س) در قم بود که آن حضرت فرمودند به برکت حضور این بانو در قم همه شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت می شوند.

 

وی تصریح کرد: به برکت حضور حضرت فاطمه معصومه(س) قم به پایگاهی برای جهان اسلام تبدیل شد و سه امام معصوم خبر پاداش کسی که حضرت معصومه (س) را با معرفت زیارت کند بهشت عنوان کردند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: کسی که با معرفت به زیارت بانوی کرامت بیاید جوابش بهشت است؛ در زیارت نامه حضرت نه تنها بهشت را از بانو می‌خواهیم بلکه چون ایشان در بهشت هم مقام شفاعت دارند پس از ورود به بهشت هم از ایشان خواهان مقام شفاعت هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تشکر ویژه از خبرنگارانی که اخبار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را پوشش و انعکاس می‌دهند، ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران رسالت خود را درباره قم که حرم اهل بیت (ع) است به خوبی انجام دهند.

 

تولیت آستام مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) سخنان خود را با این بیت شعر از حسین بزرگی در مقام و منزلت خبرنگار به پایان برد«حفظ حریم پاک خبر اعتبار توست، ایران کند به همت والایت افتخار، با خطی از طلا بنگارم برای تو، بختت بلند خسته نباشی خبرنگار».

 

لازم به ذکر است، این مراسم با استقبال از یک شهید دوران دفاع مقدس و غبار‌روبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به پایان رسید.

منبع: رسا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها