کد خبر: ۳۳۱۴۶۳
زمان انتشار: ۲۲:۱۱     ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
گزارشی از تظاهرات ضداستکباری مردم اصفهان در استقبال از شهدای غواص:
حرکت کاروان پیکر غواصان شهید از چهارشنبه ۱۴ مرداد از شهر کاشان آغاز و پس از عبور از شهرستانهای آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار، فریدن، تیران، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شهر بهارستان و شاهین شهر و برخوار، عصر دیروز دوشنبه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر اصفهان تشییع شد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) امروز و دیروز اصفهان یک‌پارچه به احترام شهدای هشت سال دفاع مقدس قیام کرد.

روز گذشته  در مراسم وداع با شهدا که از میدان امام (ع) تا گلستان شهدای اصفهان برگزار گردید مردم شهید پرور اصفهان پروانه وار گرد تابوت شهدای گمنام گردیدند و آن‌ها را مشایعت کردند. در تمام مسیر هفت کیلومتری تشییع مملو از صدها هزار نفر از اقشار مختلف مردم بود که آماده بودند در قدرشناسی از آن‌ها که با دستان بسته رفتند تا ملت ایران دست بسته نباشد حماسه بیافرینند.

۱۹ مرداد ۹۴ و تشییع شهدی غواص و خط شکن لشکر ۱۴ امام حسین یاداور حماسه ۲۵ آبان ۶۱ بود که مردم اصفهان بطور همزمان ۳۷۰ شهید گلگون کفن عملیات محرم را تشییع و بعد از ظهر همان روز بزرگترین کاروان کمک های مردمی را برای جبهه های حق علیه باطل ارسال کردند.

دیروز علی‌رغم فشارهای نهادهای امنیتی به فعالان دانشجویی، حوزوی و فرهنگی اصفهان که تشییع شهدا رنگ سیاسی نداشته باشد. به تظاهرات ضداستکباری تبدیل شد. بر اساس شنیده ها حداقل دو نفر از فعالان فرهنگی اصفهان که در تدارک پیشانی‌بند و  پلاکاردهای ضدآمریکایی بودند پیش از مراسم استقبال از شهدا بازداشت شده‌اند. که با پیگیری آیت‌الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان پس از چند ساعت در سحرگاه امروز ازاد شده‌اند.



امروز نیز از ساعات ابتدایی صبح خیل جمعیت روانه گلستان شهدای اصفهان شد تا برای آخرین بار با فرزندان شهید خود وداع کند. خیل جمعیت عزاردار در گلستان شهدا  و خیابان‌های اطراف در عزای امام صادق به سر و سینه زدند. و با شعارهای ضد استکباری و ضد آمریکایی خود فریاد مقاومت و ایستادگی سردادند و با آرمان‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

حرکت کاروان پیکر غواصان شهید از چهارشنبه ۱۴ مرداد از شهر کاشان آغاز و پس از عبور از شهرستانهای آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار، فریدن، تیران، نجف آباد، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شهر بهارستان و شاهین شهر و برخوار، عصر دیروز دوشنبه همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر اصفهان تشییع شد.



۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد که پیکر ۱۷۵ نفر از آنان جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای ۴ بودند که در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.

هویت پیکر مطهر ۵۰ شهید از این شهدا تاکنون شناسایی شده است که ۱۱ نفر آنها از اصفهان هستند و روز سه شنبه در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده می شوند.



گردان یونس جمعی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) متشکل از رزمندگان غواصی بود که در عملیات آزاد سازی فاو در خاک عراق و نیز عملیات کربلای چهار و پنج، نقش موثری در شکست خطوط دفاعی ارتش عراق ایفا کرد. / منبع: تریبون مستضعفین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
فابیوس حرام زاده باید دستگیر می شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
خدا رحمت کند حضرت امام ( ره) را شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهیم چون که او هنوز کمر به نابودی ج.ا.ا بسته است . ما مردم انقلابی توقعی بیشتر از اینهااز نیروهای امنیتی خودمان که امام راحلمان آنها را سربازان گمنام نام نهاده است داریم . دولت ها می آیند و میروند کاری کنیم که مردم در خصوص ما اندیشه ای درست داشته باشند. یک سرباز گمنام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها