کد خبر: ۳۳۲۴۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، اگر این روزها از نمایندگی های فروش محصولات سایپا و ایران خودرو عبور کرده باشید متوجه صحنه عجیبی خواهید شد، خودروهای صفری که هیچ مشتری ندارند!

مردم که از عدم کیفیت خودروهای این دو خودرو ساز به ستوه آمدند، دیگر هیچ تمایلی به خرید این نوع خودروها ندارند، آنان حاضرند از برندهای چینی که به وفور و با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر در بازار یافت می شوند استقبال نمایند تا از خودروهای ایرانی بی کیفیت.

در طول این سالها که این دو خودروساز سود خوبی به جیب می زدند به آنان هشدار داده شد که روزی فرا خواهد رسید که بازار خودروی ایرانی با این کیفیت راکد شود و راه برای ورود برندهای مختلف خارجی هموار شود، موضوعی که در این زمان به نتیجه نشست.

در نمایندگی های ایران خودرو و سایپا جایی برای نگهداری خودروی صفر وجود ندارد، آنان مجبورند خودروها را در سطح خیابان ها و پارکینگ های مجاز منتقل کنند، برخی اوقات مشاهده شده است که این خودروها را به نمایندگی های تعمیرات انبار می زنند، نمایندگی های تعمیرات نیز مجبورند از قبول سرویس دهی به خودروهایی که کارت گارانتی دارند امتناع بورزند و این مسئله موجب کاهش رضایتمندی صاحبان این خودروهای ایرانی شده است.

این موارد در حالی است که تا چندی پیش نمایندگی های فروش از تحویل به موقع خودروها طفره می رفتند و با سود فراوانی که از این راه به دست آوردند سرمست شده و گمان می کردند تا سالها و قرن ها می توانند از بازار انحصاری سوء استفاده کنند.

درست است که برای شکوفایی اقتصاد هر جامعه ای خرید محصولات بومی می تواند نقش مهمی را ایفا کند؛ اما سوال این است که خرید از محصولات بومی به چه قیمتی؟ اغلب مردم بر این باورند که با خرید پراید ایرانی جان خود و خانواده و سرنشینان این خودروی بی کیفیت را به خطر انداخته است، آمارهای راهنمایی و رانندگی نشان می دهد که بیشتر حوادث رانندگی منجر به فوت در مورد این خودروهای بی کیفیت ایرانی رخ می دهد.

متاسفانه خودروسازان تنها به سود فراوان خود فکر کرده و جان مردم ایران برای آنان هیچ اهمیتی نداشته و ندارد، آیا عدم تمایل خرید مردم از محصولات آنان، تلنگری نیست تا آنان به فکر افزایش کیفیت خودروهای خود باشند و از قطعات بی کیفیت استفاده نکنند؟

در جاده های ایران به وفور مشاهده می شود که خودروهای ایرانی در جاده می مانند و خودروهای امداد این خودروها را تا تعمیرگاه ها یدک می کشند، این موارد به خوبی نشان می دهد که کیفیت خودروهای داخلی بسیار پایین است و نمی توانند فاصله های طولانی را طی نمایند،  از طرف دیگر خودروسازان بازار خودرو را به انحصار گرفتند و اجازه نمی دهند خودروهای خارجی با برندهای معروف و با قیمت های مناسب وارد کشور شود؛ زیرا منافع بسیاری از آنان به خطر می افتد.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید از اقتصاد درون حمایت کرد ولی این در سایه افزایش کیفیت و ارائه خدمات مطلوب به مردم امکان پذیر است، تا هر ایرانی علاوه بر اینکه از محصولات بومی استفاده می کند، از رانندگی با این خودروها لذت برده و احساس امنیت و آرامش نماید.


منبع: بوتیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها