کد خبر: ۳۳۲۶۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
صحبت‌های تازه برخی مقامات نفتی نشان از آن دارد که میدان نفتی آزادگان بدون حضور ژاپنی‌ها و چینی‌ها توسعه می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که اخیرا صحبت‌هایی در خصوص بازگشت برخی شرکای سابق ایران به میدان آزادگان به میان آمده بود، مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت اعلام کرده است که این میدان نفتی جایی برای ژاپنی‌ها و چینی‌ها ندارد.

آن‌طور که عبدالرضا حاجی حسین‌نژاد بیان کرده است، چیزی از توسعه میدان آزادگان نمانده که حالا بخواهد به مدد چشم‌بادامی‌ها توسعه پیدا کند، چرا که پیش از این همه مناقصات لازم برای این کار برگزار شده است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی مهندسی و توسعه نفت(متن) درگیر هیچ مذاکره‌ای در خصوص بازگشت چینی‌ها و ژاپنی‌ها به میدان آزادگان نبوده است و بنده هم در این خصوص از آقای جوادی مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت و آقای وزیر هیچ صحبتی نشنیده‌ام.

وی در عین حال مسئله تسویه حساب با چینی‌ها در این میدان نفتی را مطرح کرد و گفت: در مورد چینی‌هایی که قبلاً در این میدان کار می‌کردند نیز مطلبی مطرح نشده است و چون در حال تسویه حساب با آنها هستیم برگشت آنها هم مطرح نیست. چینی‌ها ادعاهایی مطرح کردند که آقای وزیر دستور بررسی آن را به ما داده‌اند و ما هم در حال بررسی هستیم اما آنها حق و حقوق چندانی در این میدان ندارند.

صحبت‌های وی در حالی است که اخیرا برخی مقامات نفتی ژاپن در خصوص توسعه میدان نفتی آزادگان با وزیر نفت ایران صحبت کرده بودند. حاجی حسین‌نژاد در این خصوص معتقد است که ژاپنی‌ها با مقامات نفت به طور کلی مذاکره کرده‌اند اما به نظر می‌رسد حتی اگر بخواهند برای توسعه این میدان وارد شوند تنها راه آن آوردن پول باشد چرا که ما پیمانکاران را انتخاب کرده‌ایم و یا پیمانکاران داخلی پروژه را پیش می‌بریم و با همه مشکلات و سختی‌ها امیدواریم در زمان تعیین شده به جای خوبی برسیم.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که میدان نفتی آزادگان که بزرگ‌ترین میدان نفتی کشف شده در دهه‌های اخیر در ایران است، روی چشم‌بادامی‌ها را به خود نخواهد دید و به زودی با آنها تسویه حساب خواهد کرد.



منبع:اقتصاد نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها