کد خبر: ۳۳۲۷۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت برای اعتراض به اضافه نشدن یک بند به قراردادش تاکنون از لحاظ مالی با این تیم به توافق نرسیده است.
به گزارش پایگاه 598، تیم فوتبال نفت تهران تنها نماینده باقی مانده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا است که باید روز 4 شهریور میزبان الاهلی امارات باشد، با گذشت سه هفته از لیگ برتر پانزدهم باوجود داشتن مهره‌های سرشناس و کادر فنی صاحب سبک تاکنون نتوانسته پیروزی به دست آورد و با 2 مساوی و یک شکست در جایگاه نازل دوازدهمی قرار گرفته است.

نفت در سال جاری هرچند نفراتی چون کمال کامیابی‌نیا، امین حاج‌محمودی، غلامرضا رضایی، حسین ابراهیمی و لئوناردو پادوانی را از دست داد ولی با جذب بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی، پیام صادقیان، مهدی مؤمنی، آلویس نانگ، کارلوس سانتوس و چند بازیکن جوان همچنان خود را به عنوان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی مطرح کرد.

علیرضا منصوریان با تکیه بر ستاره‌های جوان و نوظهور خود در فصل گذشته و تلفیق آن‌ها با نظرات جدید سعی در آماده‌سازی نفت برای لیگ جدید داشت ولی گویا ذهن این مربی تا حدودی از این موضوع منحرف شده است، چرا که منصوریان با پرداختن به بحث قرارداد در طول هفته‌های سپری شده از فصل، نشان داده که دلمشغولی‌هایی خارج از مباحث فنی دارد.

منصوریان پس از این که در هفته‌های ابتدایی نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از جوان‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران از پاس همدان جدا شد به پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال به کادر فنی دوران سرمربی‌گری افشین قطبی در تیم ملی پیوست.

پس از حذف ایران در جام ملت‌‌های 2011 قطر و آمدن کارلوس کی‌روش به تیم ملی اهالی فوتبال از منصوریان به عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های دستیاری مربی پرتغالی نام می‌بردند ولی مربی جوان فوتبال کشورمان با تصمیم کفاشیان و کی‌روش برای هدایت تیم ملی امید ایران انتخاب شد.

حذف ناباورانه و خارج از تدبیر تیم ملی امید که با بازی دادن بازیکن 2 اخطاره مقابل عراق در مقدماتی المپیک 2012 اتفاق افتاد می‌توانست آینده مربیگری منصوریان را به نابودی بکشاند، ولی این مربی با قبول ادامه همکاری با تیم ملی امید و در کنار آن کمک به کی‌روش برای صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل نشان داد بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

البته ناهماهنگی فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها سبب شد مربی تیم ملی امید به دلیل این که در بیشتر اردوها بازیکنان چندانی برای آماده‌سازی این تیم نداشت، به سرعت از این سمت استعفا دهد.

پس از حضور تیم ملی در جام جهانی برزیل منصوریان مدنظر مسئولان باشگاه نفت تهران برای سرمربی‌گری در این تیم قرار گرفت.

نفت تهران به گواه کارشناسان به هدایت منصوریان و کادر فنی‌اش یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر چهاردهم لقب گرفت. این تیم تا هفته و حتی دقایق پایانی لیگ برتر مدعی اصلی قهرمانی بود ولی مانند تراکتورسازی اسیر یک دروغ بزرگ شد، چرا که اگر آن دروغ در فضای استادیوم 100 هزار نفری یادگار امام تبریز پخش نمی‌شد و تراکتورسازان پس از دریافت گل سوم از زردپوشان تهرانی با خیال قهرمانی عقب نمی‌نشستند، شاید شاگردان منصوریان می‌توانستند با زدن گل چهارم در ضد حملات برای اولین بار به جام قهرمانی لیگ برتر بوسه زنند.

در جام حذفی نیز نفتی‌ها با صعود به فینال به روند موفقیت‌های خود ادامه دادند، ولی در بازی پایانی این جام نیز به دلیل خستگی ناشی از جدال مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند کیفیت همیشگی خود را ارائه دهند و با یک بازی ضعیف مقابل ذوب آهن اصفهان تاکتیکی‌ترین تیم فصل گذشته فوتبال ایران نتیجه را 3 بر 1 به حریف واگذار کردند.

درخشش نفت منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا نیز ادامه یافت. آن‌ها در این فصل حضور خود در این مسابقات با کنار زدن مدعیانی چون پاختاکور ازبکستان، الجیش قطر، الشباب عربستان و الاهلی عربستان به جمع هشت تیم برتر این بازی‌ها راه یافتند.

لیگ پانزدهم فوتبال ایران اما تاکنون به خوبی برای نفتی‌های پایتخت پیش نرفته است. کنار گذاشته شدن منصور قنبرزاده، مدیرعامل این باشگاه از مدیریت ورزشی شرکت ملی نفت ایران از یک سوم و عدم نتیجه‌گیری این تیم در سه هفته نخست لیگ برتر از سوی دیگر حاشیه‌های را برای این تیم بی‌حاشیه به وجود آورده است ولی بدون شک بزرگ‌ترین بحث این روزهای تیم فوتبال نفت تهران مربوط به قرارداد علیرضا منصوریان است.

طبق گفته منابع نزدیک به این باشگاه این مربی با نفت قراردادی 2 ساله به ثبت رسانده و باید تا پایان لیگ پانزدهم به عنوان سرمربی به فعالیت خود ادامه دهد، ولی انتشار نامه محرمانه منصوریان به قنبرزاده که در آن وی گلایه‌هایی بابت مشخص نبودن مسأله مالی سال دوم قراردادش داشته و ذکر کرده «قرارداد من به عنوان سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان نفت تهران دو ساله و با شرط توافق مالی در سال دوم 95 – 94 بوده است.

حال با توجه به نزدیک شدن به شروع مسابقات لیگ برتر و منعقد شدن قرارداد کلیه اعضای کادر فنی، پزشکی، اجرایی، تدارک و همچنین بازیکنان تیم فوتبال نفت تهران توافقی برای تنظیم قرارداد من نشده است. همان طور که اطلاع دارید، بنده به عنوان سرمربی با تصمیم احساسی و نه منطقی از تاریخ 7 خرداد 1394 بدون داشتن هیچ گونه قراردادی شروع به کار کرده و علیرغم این که در روزهای گذشته پیشنهاد کتبی خود را ارائه داده‌ایم هیچ قراردادی از سوی باشگاه تنظیم نشده است.

شایان ذکر است این نامه در تاریخ 24 تیر 1394  منتشر شده و با گذشت یک ماه از آن تاریخ مسئولان نفت در طول این مدت در مصاحبه‌ها خود بارها تأکید کرده‌اند منصوریان قراردادی 2 ساله دارد که بحث وی تنها مربوط به الحاقیه‌ای از قرارداد است.

موضوع مهم در این رابطه تناقض گفته‌های منصوریان و مسئولان نفت است، چرا که این مربی تمدید قرارداد سال دوم خود را مشروط به توافق مالی کرده و نیک می‌دانیم در سال‌های اخیر بسیاری از بازیکنان و مربیان فوتبال ایران به دلیل همین شرط قرارداد خود را با تیم‌هایشان فسخ کرده‌اند. حال اگر منصوریان به واقع هیچ توافقی از این بابت با نفتی‌ها نداشته چگونه حاضر شده است که در فصل جدید روی نیمکت نفت بنشیند؟

نمونه دم دستی این ماجرا امیر قلعه‌نویی است که به دلیل به توافق مالی نرسیدن با مسئولان ملوان انزلی حاضر نشد روی نیمکت این تیم نشسته و دست آخر با گذشت تنها 2 هفته از رقابت‌های لیگ برتر انزلی را به سمت تهران ترک کرد.

اگر منصوریان قبول کرده که همچنان در نفت به فعالیت ادامه دهد، نباید به این سرعت از وضعیت قرارداد خود به ستوه آمده و آن را در رسانه‌ها و کنفرانس‌های پیش و پس از بازی مطرح کند، چرا که باشگاه نفت از سوی فدراسیون فوتبال قبل از شروع لیگ جزو معدود تیم‌هایی شناخته شد که از نظام مالی خوبی برخوردار است و به قول «پرداخت‌ها در این تیم دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد».

از طرفی مسئولان باشگاه نفت نیز به نوعی در حق سرمربی تیم خود کم لطفی کرده‌اند، چرا که آن‌ها به جز منصوریان قرارداد تمام اعضای کادر فنی، پزشکی و اجرایی خود را با برآورده کردن توقعات مالی آن‌‌ها به ثبت رسانده‌اند، ولی تاکنون به درخواست‌های مالی سرمربی جوان و موفق خود تن نداده‌اند و برای اضافه کردن الحاقیه قرارداد منصوریان نزدیک به 2 ماه است که امروز و فردا می‌کنند.

ضمن این که مدیران نفت باید این موضوع را به یاد آورند که منصوریان علیرغم تمایل شدید به سکانداری استقلال تهران در فصل جاری به دلیل همین قرارداد 2 ساله مشروط حاضر شد در جمع نفتی‌ها باقی ماند. به هر حال ریشه نتایج ضعیف نفت تهران را باید در اختلافات این چنینی جستجو کرد، چرا که سبب شده منصوریان ذهن خود را تا حدودی درگیر به قرارداد کرده و از توجه کامل به امور فنی تیم بازماند.

در این زمینه گفت‌وگویی با حسین آل‌اسحاق دبیر کمیته نقل و انتقالات و بازرس قانونی باشگاه نفت و همچنین محسن سیدی یکی از اعضای کادر فنی تیم فوتبال نفت تهران انجام داده‌ایم.

*** آل‌اسحاق: منصوریان درباره سال بعد بحث دارد

حسین آل‌اسحاق ضمن تأکید بر قرارداد 2 ساله منصوریان گفت: وی در شروع لیگ چهاردهم با تیم نفت قراردادی 2 ساله به امضا رساند و این قرارداد تا پایان لیگ پانزدهم معتبر است.

وی افزود: این که منصوریان صحبت از عدم قرارداد با تیم نفت می‌کند در واقع مربوط به سال بعد است. اگر باشگاه نفت برای سال آینده با منصوریان به توافق برسد، الحاقیه‌ای به قرارداد امسال وی اضافه می‌شود. بحث اصلی منصوریان در حال حاضر در رابطه با این الحاقیه است. به هر حال در صورت تمدید قرارداد برای سال سوم تغییراتی در جهت افزایش مبلغ قرارداد امسال منصوریان انجام خواهیم داد.

آل‌اسحاق ادامه داد: در صورت عدم توافق نیز باشگاه و منصوریان به تعهدات امسال خود پایبند هستند و این مربی همچنان به فعالیت خود به عنوان سرمربی نفت ادامه می‌دهد.

وی افزود: قرارداد 2 ساله منصوریان سبب شد این مربی با احساس تعهد به نفت از رفتن به استقلال خودداری کند.

بازرس قانونی باشگاه نفت تهران درباره آینده‌نگری این باشگاه در خصوص تمدید قرارداد منصوریان بیان کرد: وی از مربیان جوان و موفق فوتبال ما است. ما در بحث یارگیری به منصوریان و کادر فنی‌اش اعتماد کردیم. اکنون نیز با برنامه وی در لیگ برتر مشغول فعالیت هستیم. هرچند تاکنون از لحاظ نتیجه‌گیری خوب نبوده‌ایم ولی به موفقیت در لیگ پانزدهم و لیگ قهرمانان فوتبال آسیا امیدواریم.

*** سیدی: تمام اعضای کادر فنی نفت قرارداد دارند

محسن سیدی مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال نفت تهران درباره وضعیت قرارداد اعضای کادر فنی این تیم بیان کرد: این گونه نیست که ما برای فصل جدید قرارداد نداشته باشیم. تمام اعضای کادر فنی با نفت قرارداد دارند. اگر قرارداد نداشتیم سازمان لیگ مجوز نشستن روی نیمکت را برای مربیان نفت صادر نمی‌کرد.

وی در خصوص عدم به توافق رسیدن منصوریان با باشگاه نفت برای مسائل مالی قراردادش بیان کرد: سرمربی تیم باید در این خصوص پاسخگو باشد، ولی به طور کل هر توافقی که در مفاد قرارداد مربیان و باشگاه وجود داشته باشد لازم الاجراست و باید به بند بند آن عملشود.

وی افزود: به هر حال این موضوع بین منصوریان و باشگاه نفت به وجود آمده و خود آن‌ها با مذاکره مسئله را حل خواهند کرد.

سیدی در پایان گفت: هرچند من نزدیک به 10 سال در باشگاه نفت سابقه فعالیت دارم ولی قراردادم به گونه‌ای است که سال به سال تمدید می‌شود.

به هر حال اگر الحاقیه مورد اشاره به زودی به قرارداد منصوریان اضافه نشود، این مربی با از دست دادن تمرکز خود فرصت آماده‌سازی مطلوب نفت را برای دیدار مقابل حریف تا بن دندان مسلح اماراتی از دست خواهد داد و این موضوع می‌تواند منجر به حذف ناباورانه نماینده کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها