کد خبر: ۳۳۳۴۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۱۰ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۸ دلار و ۷۱ سنت معامله شد.
به گزارش پایگاه 598، قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۱۰ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۸ دلار و ۷۱ سنت معامله شد.

به گزارش رویترز، با توجه به اینکه آمریکا در حال ورود به فصل پاییز با میزان تقاضای کمتر است و اقتصادهای برتر آسیا همچنان نشانه هایی از کند شدن رشد را نشان می دهند، قیمت نفت پس از افزایش های جلسه قبل، روز چهارشنبه کاهش یافت.

در حالی که تجار انتظار دارند حجم ذخایر نفت خام این کشور کاهش یابد، قیمت ها روز سه شنبه پس از انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا اندکی افزایش یافت.

اما به گفته تحلیلگران روند کاهشی ای که در طی 6 هفته گذشته بر بازار حاکم بوده همچنان پابرجاست، به نحوی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت و نفت برنت امروز مجددا با کاهش همراه بود.

بانک ای ان زد امروز در یادداشتی نوشت: «هرگونه ترمیم قیمت نفت خام آمریکا و فاصله گرفتن آن از پایین ترین رقم 6 سال گذشته احتمالا کوتاه مدت خواهد بود، زیرا آمریکا در ماه سپتامبر وارد دوره کاهش تقاضا می شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 20 سنت کاهش به 42 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 10 سنت کاهش داشت و  48 دلار و 71 سنت معامله شد.

اسکات کاکرهام، مدیر بخش خدمات مشاوره انرژی در موسسه کانوی مکنزی در این باره گفت: «کاهش اخیر قیمت نفت موید... تعهد جهانی ای است که تولید کنندگان نسبت به حفظ سطح (بالای) فعلی تولید دارند.»

وی افزود: «آیا ما در 15 ماه آینده شاهد نفت بشکه ای 30 دلار خواهیم بود؟ قطعا تیترهای خبری ای نظیر کاهش اخیر ارزش یوان چین و لغو تحریم های ایران تنها عامل چنین شکنندگی ای خواهند بود.»

کاکرهام افزود، کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا عرضه نفت را تا سال 2017 کاهش نخواهد داد و قیمت ها احتمالا تا قبل از آن زمان پایین و شکننده باقی خواهند ماند.

وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد، نمی تواند احتمال کاهش صادرات این کشور در ماه های آینده را ردکند و اینکه تجارت خارجی چین با یک وضعیت وخیم و ابهام آلود مواجه است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها