کد خبر: ۳۳۳۸۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
وزارت خارجه ترکیه می‌گوید نوع خبررسانی بی‌بی‌سی درباره حزب کارگردان کردستان ترکیه که توسط بخش اعظمی از جامعه بین‌المللی یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، حمایت آشکار از تروریسم است.
به گزارش پایگاه 598، دولت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای می‌‌گوید شرکت خبررسانی بریتانیا (بی‌بی‌سی) "از طریق تبلیغات نوشتاری و تصویر" آشکارا از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حمایت می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام داشت: "چنین خبررسانی‌ای درباره سازمانی که توسط بسیاری کشورهای جامعه بین‌الملل، بالاخص کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به عنوان [یک سازمان] تروریست شناخته می‌شود، حمایت آشکار از تروریسم است."

در این بیانیه رسمی گفته شده این نوع خبررسانی، که پ‌ک‌ک را به صورت "یک سازمان معصوم که با یک سازمان تروریستی دیگر مبارزه می‌کند ترسیم کرده و مردم را به پیوستن به پ‌ک‌ک تشویق می کند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست."

این اولین بار نیست که مقامات ترکیه نسبت به نحوه پوشش اخبار مرتبط با پ‌ک‌ک توسط رسانه‌ دولتی انگلستان معترض هستند. در سال 2005، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر وقت، بی‌بی‌سی و رویترز را به دلیل توصیف اعضای پ‌ک‌ک به عصورت شبه‌نظامی و چریک به جای تروریست مورد انتقاد قرار داد.

وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه "تنها یک ماه گذشته، سازمان تروریستی پ‌ک‌ک 46 نفر را کشته، 350 نفر را زخمی کرده، 16 نفر را ربود، در خطوط راه‌آهن خرابکاری کرده و به زیرساخت‌های حمل و نقل و همچنین خودروها حمله کرده است،" تأکید کرد نحوه خبر رسانی بی‌بی‌سی "مدرکی عینی است که نشان می‌دهد سازمان‌های تروریستی از طریق این رویکرد و حمایت‌های غیرمسئولانه و دورویانه تغذیه می‌شوند."
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها