کد خبر: ۳۳۴۵۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در چهار ماهه سال‌جاری 13 نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، رضا عبدی اظهار گرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری 13 نفر به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند همچنین این رقم در مدت مشابه سال قبل تلفات غرق شدگی، 6 نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: در چهار ماهه نخست سال گذشته تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی 7 و تعداد زنان یک نفر بود.

این مسئول ادامه داد: از آنجا که بر اساس آمار های موجود تعداد قابل توجهی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه ها و آب‌های کم عمق اتفاق می افتد, لازم است بدانیم آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شناست.

وی گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب‌های کم‌عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد، همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

عبدی با بیان اینکه به هیچ وجه تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، افزود: در آب و در موقع شنا از شوخی های خطرناک بپرهیزید. بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

وی تاکید کرد: به یاد داشته باشیم بیشترین غرق شدگی در رودخانه‌های کشور اتفاق افتاده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها