کد خبر: ۳۳۵۰۶۷
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
نخست وزیر: بشیر جمیل که انتصابش به ریاست جمهوری لبنان از سوی اسرائیل و آمریکا صورت گرفته یک رئیس جمهور تحمیلی است که از متحدین صهیونیسم و امپریالیسم به شمار می رود و هدفش از بین بردن هویت عربی و اسلامی لبنان است.

رخدادهای4 شهریور 1361

چکیده

  • امام خمینی فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام فاکر را به سمت نماینده خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند .

 

  • آیت الله خامنه ای : ما امروز می توانیم شهرهای عراق را بمباران کنیم اما نمی کنیم ، ما پایبند به اسلام عزیز هستیم ، ما هر لحظه اراده کنیم قادریم مراکز صنعتی عراق را به آتش بکشیم .

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر : بشیر جمیل که انتصابش به ریاست جمهوری لبنان از سوی اسرائیل و آمریکا صورت گرفته یک رئیس جمهور تحمیلی است که از متحدین صهیونیسم و امپریالیسم به شمار می رود.

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: صاحبان واقعی این انقلاب شما خانواده شهدا و اسرا هستید ، آن هایی که بهترین عزیزان خود را تقدیم انقلاب کردند ، انقلاب ما بیمه شده است و تداوم آن تضمین گردید. 

 

  • روابط عمومی ستاد مرکزی کمیته های انقلاب اسلامی طی اطلاعیه ای از کشف و خنثی سازی طرح ترور سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش و محسن رضایی فرمانده کل سپاه خبر داد.

 

  • گاندی نخست وزیر هند دیروز اعلام کرد هفتمین کنفرانس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که قرار بوده ماه آینده در بغداد تشکیل شود اوائل سال آینده میلادی در دهلی نو برگزار می شود.

 

  • گزارش های رسیده از عراق حاکیست منظر اریم کاجی کفیل وزارت خارجه رژیم عراق از چند هفته پیش ناپدید شده است .

حجت الاسلام فاکر نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب شد

بدنبال مسافرت حجت الاسلام طاهری خرم آبادی به خارج از کشور امام خمینی فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام فاکر را به سمت نماینده خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند .

در بخشی از حکم امام آمده است : چون به حساب مقتضیاتی جناب حجت الاسلام آقای طاهری در خارج از کشور مسافرت می کنند ، جنابعالی به نمایندگی از طرف اینجانب در غیاب ایشان تمام اموری که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ایشان محول بوده عهده دار باشید و مسائل فرهنگی و اسلامی را با جدیتی بیشتر پیگیری نمائید.(1)

آیت الله خامنه ای : اصول انقلاب اسلامی برای آینده بشریت تعیین کننده است

سرهنگ معینی پور فرمانده نیروی هوائی پیش از ظهر دیروز به همراه گروهی از معاونین ، فرماندهان و مدیران این نیرو با آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری دیدار کردند. رئیس جمهورى سرنوشت امت اسلام را بسیار حساس خوانده و گفتند : ما امروز با پای بندی به اصول انقلاب خود مشغول ساختن جاده ای هستیم که برای حرکت آینده بشریت تعیین کننده است.

آیت الله خامنه ای با اشاره به توسعه طلبی و سلطه جوئی قدرت های بزرگ استکباری گفتند : شرایط امروز جهان و معادلات و  روابط تحمیلی قدرت های سلطه گر نشان می دهد که منافع قدرت ها در تسلط بر کشورها با یکدیگر آمیختگی و هماهنگی دارد ، نظیر فاجعه امروز لبنان ، این چنین یک کشوری که می توانست آزاد و مستقل باشد زیر سلطه قرار می گیرد.

علت اصلی گردنکشی ابرقدرت ها و تسط آنان بر منطقه

ایشان گفتند  : علت اصلی گردنکشی ابرقدرتها و تسلط شوم آنان بر کشورهای کوچکتر در این است که افراد اتکا به خداوند متعال را به فراموشی سپرده اند به نیروی ملت خود اعتقاد ندارند و متاسفانه امروز نمونه اش را در حادثه دلخراش لبنان به وضوح می بینیم .

ایشان با اشاره به مبانی الهی انقلاب اسلامی ایران گفت : شما قهرمانان که اکنون با  آمریکا به مقابله برخاستید آیا قبل از انقلاب تصور این را داشتیدکه بتوانید با وجود این کمبودها و نقیصه ها با امریکا نبرد کنید ، این انقلاب بود که به همه ما ولادت جدیدی داد تا بتوانیم با دشمنان بشریت و بخصوص آمریکای جهانخوار مبارزه کنیم امروز ایمان ، اعتقاد و مبارزه این ملت به دنیا ثابت کرد که می توان دستخوش بازی ها و دسیسه و سلطه پذیری ابرقدرت ها نشد و مستقل و آزاد زیست .

انقلاب اسلامی در چه صورتی از بین می رود ؟!

ایشان گفتند : انقلاب اسلامی ایران با روش های مذبوحانه تجاوزگران و سلطه جویان از قبیل کودتا ، حمله دشمن خارجی و تسلط آمریکا در خلیج فارس از پای در نمی آید لکن یقین داشته باشید که اگر ایمان سست شود ، انقلاب بزرگمان از پای خواهد رفت و آن چه به ما توان مبارزه با متجاوزین ، سلطه گران و زورمداران را داده ایمان به خدای متعال و نیروی لایزال مردم بوده است.

هشدار آیت الله خامنه ای به رژیم صدام ؛ قادریم مراکز صنعتی عراق را آتش بزنیم ...

رئیس جمهور با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و ایثارگری های امت حزب الله و توان رزمندگان ظفرمند اسلام از جمله پرسنل قهرمان نیروی هوایی گفتند : ما امروز می توانیم شهرهای عراق را بمباران کنیم اما نمی کنیم ، ما پایبند به اسلام عزیز هستیم ، ما هر لحظه اراده کنیم قادریم مراکز صنعتی عراق را به آتش بکشیم که در صورت ادامه حملات ناجوانمردانه دشمن این کار را خواهیم کرد . ما می توانیم خلیج فارس را به صورتی درآوریم که دشمن در آن امکان حیات نداشته باشد .

رئیس جمهور گفتند : ما امروز دشمن را با خفت و خواری از سرزمین های اسلامی خود بیرون کردیم و تا تامین و تضمین امنیت شهرهای خود از آتش دشمن به حملات خود همچنان ادامه خواهیم داد و پیش خواهیم رفت و هیچ چیز هم نمی تواند مانع ما شود.

ایشان افزودند : ما هر جای جبهه و هر نقطه مرزی را که مصلحت بدانیم و بخواهیم میشکافیم و به پیش می رویم تا نقطه ای می رویم که بغداد در تیررس آتش ما قرار گیرد و این کار را در هر نقطه دیگری که بخواهیم نیز می توانیم انجام دهیم و این بستگی به چگونگی برخورد دشمن با شهرها و مرزهای ما دارد . (2)

میرحسین موسوی : رئیس جمهور تحمیلی آمریکا قابل پذیرش نیست

میرحسین موسوی نخست وزیر پیش از ظهر دیروز در گفت و گویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در مورد روی کارآمدن فالانژیست ها در لبنان گفت : بشیر جمیل که انتصابش به ریاست جمهوری لبنان از سوی اسرائیل و آمریکا صورت گرفته یک رئیس جمهور تحمیلی است که از متحدین صهیونیسم و امپریالیسم به شمار می رود و هدفش از بین بردن هویت عربی و اسلامی لبنان است.(3)

هاشمی : انقلاب ما توسط این شهادت ها بیمه شده و تداوم آن تضمین گردیده است

خانواده شهدا و اسرای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عصر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند .

در این دیدار هاشمی گفت : صاحبان واقعی این انقلاب شما خانواده شهدا و اسرا هستید ، آن هایی که بهترین عزیزان خود را تقدیم انقلاب کردند ، انقلاب ما بیمه شده است و تداوم آن تضمین گردیده ، این شهادت ها انقلاب و خانواده های شما را بیمه می کند شما با از دست دادن این شهیدان گرانمایه و عزیز به جای این که عزیزی را از دست بدهید به دست آورده اید . (4)

طرح ترور سرهنگ صیاد شیرازی و فرمانده سپاه کشف و خنثی شد

در رابطه با کشف و متلاشی شدن تشکیلات منافقین در خوزستان روابط عمومی ستاد مرکزی کمیته های انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : به دنبال کشف و متلاشی شدن تشکیلات منافقین درخوزستان  چندین طرح ترور و تخریب خنثی گردید که در ذیل پاره ای از آن ها می آید ؛

- طرح ترور سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

- طرح ترور محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی .

- طرح ترور آیت الله موسوی جزایری نماینده امام و امام جمعه اهواز

- طرح ترور غرضی وزیر نفت .

- ترور حجت الاسلام اراکی حاکم شرع استان خوزستان .

- ترور بیش از 200 پاسدار بسیجی که برای شرکت در جنگ علیه عراق به جنوب عزیمت نموده بودند .

- طرح ترور استاندار خوزستان .

- ترور چندین نفر از پرسنل ارتش .

- طرح انفجار کتابخانه انجمن اسلامی لشکر 92 زرهی .

- طرح سرقت بیش از 300 قبضه اسلحه کلاشینکف از یکی از انبارهای اسلحه.

خبر دیگر در این رابطه آن که یک مرکز نگهداری مهمات منافقین نیز در اهواز توسط سپاه پاسداران کشف شد . کشف این انبار مهمات در پی دستگیری یکی از اعضای سازمان منافقین در این شهر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت .

از سوی دیگر امروز خبر رسید که بامداد دیروز مصطفی حق شناس رئیس کمیته انقلاب اسلامی اراک و مدیرعامل شرکت خانه سازی سکائی در شهر صنعتی اراک مورد سوء قصد دو منافق قرار گرفت و به شهادت رسید.(5)

گاندی : کنفرانس غیر متعهدها در دهلی نو برگزار می شود

خانم گاندی نخست وزیر هند دیروز اعلام کرد هفتمین کنفرانس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که قرار بوده ماه آینده در بغداد تشکیل شود اوائل سال آینده میلادی در دهلی نو برگزار می شود . (6)

کفیل وزارت خارجه عراق ناپدید شد  

گزارش های رسیده از عراق حاکیست منظر اریم کاجی کفیل وزارت خارجه رژیم عراق از چند هفته پیش ناپدید شده است . منابع دیپلماتیک در عراق احتمال می دهند وی نیز به سرنوشت دو کفیل سابق وزارت خارجه رژیم بعث عراق قاسم السماوی و محمد الصابری الحدیث ، دچار شده باشد که پس از چند هفته ناپدید شدن منابع موثق از اعدام آن ها خبر دادند .

روزنامه های دیروز سوریه که این خبر را در صفحه اول خود چاپ کرده اند می افزایند : جلاد عراق اخیرا دستور داده کلیه کسانی که مخالف جنگ علیه انقلاب ایران هستند دستگیر شوند و احتمال دارد منظر نیز جزو دستگیر شدگان یا اعدامی ها باشد . (7)

پی نوشت:

کیهان ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 1

کیهان ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 18

اطلاعات ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 3

کیهان ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 18

اطلاعات ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 13

اطلاعات ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 16

اطلاعات ، 4 شهریور 1361 ، صفحه 1

پژوهشگر:‌سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها