کد خبر: ۳۳۵۲۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن کشورهای حاشیه خلیج فارس را بازیچه دست آمریکا دانست و از ورود قریب الوقوع ارتش وکمیته‌های مردمی به شهر مرزی نجران عربستان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از ملت و رهبر ایران برای اعلام همبستگی با مردم یمن تشکر کرد و گفت: از ایستادگی ملت و رهبر ایران در کنار ملت یمن قدردانی می‌کنیم.

وی اوضاع شهر صنعا را امن توصیف کرد و گفت:  هم اکنون صنعا در امنیت کامل به سر می‌برد. دشمن همواره میزان تلفات خود را  به طور دقیق اعلام نمی‌کند اما تلفات آنان تاکنون بسیار سنگین بوده است.

الحوثی از ورود قریب الوقوع ارتش وکمیته‌های مردمی به شهر مرزی نجران عربستان خبر داد و به ساکنان مناطق مرزی توصیه کرد که از مناطق درگیری و پایگاه‌ها و تجمعات نظامی سعودی ها دوری کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، جنایت‌های عربستان در یمن را  "نسل کُشی" توصیف کرد و افزود: جنایت‌های آمریکا و عربستان علیه شهروندان بی‌گناه به صورت شبانه روزی ادامه دارد، محاصره و هدف قرار دادن شهروندان با سلاح‌های "نامتعارف" یک نسل کشی کامل است.

علی الحوثی با اعلام اینکه" سعودی‌ها هرگونه گفت‌وگو را رد کرده‌اند" گفت: سعودی‌ها گفت‌وگوهای ژنو را به شکست کشانده و با از بین بردن فرصت های رسیدن به راهکار سیاسی  بر ادامه جنگ در یمن اصرار دارند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به همکاری عربستان با القاعده در یمن اشاره کرد و گفت: نیروهای سعودی وارد استان "حضرموت" شده و با پشتیبانی از تروریست‌ها باعث شدند نیروهای القاعده کنترل شهر "مکلا " را در دست بگیرند.

الحوثی کشورهای حاشیه خلیج فارس را بازیچه دست آمریکا دانست و تصریح کرد: برای عربستان و کشورهای هم پیمانش در حاشیه خلیج فارس امری به نام اراده داخلی در سیاست های خارجی وجود ندارد، بلکه سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آنان دیکته شده و در این چهارچوب گام برمی دارند.

 متن این مصاحبه به صورت سوال و جواب در زیر می‌آید:
 

  لطفا وضعیت کنونی شهر صنعا پایتخت یمن را تشریح کنید.

الحوثی: هم اکنون صنعا در امنیت کامل به سر می‌برد و امروز (دوشنبه) شاهد یک راهپیمایی میلیونی در خیابان‌های این شهر بودیم، امیدواریم این راهپیمایی وحدت ملت یمن را بیشتر کرده و یکپارچگی و اصرار این ملت برای ادامه مبارزه و رویارویی با جنایت های آمریکایی- سعودی را به اثبات برساند.

جنایت های آمریکا و عربستان در یمن نسل کشی است

جنایت های آمریکا و عربستان علیه شهروندان بی‌گناه به صورت شبانه روزی ادامه دارد، محاصره و هدف قرار دادن شهروندان با سلاح های نامتعارف یک نسل کشی کامل است.

بسیاری از رسانه های عرب زبان  این طور القا می کنند که شما مایل به گفت‌وگو با سایر گروه های سیاسی موجود در یمن نیستید و از این مسئله سرباز می‌زنید، پاسخ شما به ادعاها چیست؟

الحوثی: این مسئله صحیح نیست، طرف‌های مقابل و سعودی‌ها هرگونه گفت‌وگو را رد کرده و این امر را به شکست می‌کشانند، برای نمونه سعودی‌ها گفت‌وگوهای ژنو را به شکست کشانده و با از بین بردن فرصت های رسیدن به راهکار سیاسی بر ادامه جنگ در یمن اصرار دارند. ما در تمام گفت‌وگوهای گذشته خود با گروههای سیاسی مختلف به توافق رسیده و حتی سند صلح و مشارکت را نیز به امضا رساندیم که جامعه جهانی در ابتدا آن را تأیید کرد اما متأسفانه پس از مدتی برخلاف آن عمل کرد.

آیا خبرها مبنی پیشروی نیروهای اشغالگر در جنوب یمن و همچنین ورود نیروی زمینی ارتش عربستان به استان حضرموت صحت دارد؟

الحوثی: نیروهای سعودی وارد استان حضرموت شده و با پشتیبانی از تروریست‌ها باعث شدند نیروهای القاعده کنترل شهر "مکلا " را در دست بگیرند، اخبار موثقی در این زمینه موجود است اما جامعه جهانی که همواره ادعای مبارزه با این گروه‌های تروریستی را دارد در این زمینه هیچ اقدامی نکرد.ما معتقدیم کشورهایی که جامعه جهانی خوانده می‌شوند نه تنها در این مورد بی طرف نیستند بلکه از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند.

با وجود تغییرات پیش آمده در صحنه نبرد آیا نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تنها دست به عقب نشینی زده‌اند یا استراتژی جدیدی برای ادامه جنگ طراحی شده است؟

الحوثی: دشمن سیاست زمین سوخته را در پیش گرفته و در میدان‌های نبرد آتش بسیار سنگینی را اجرا می‌کند اما پس از استقرار آنان در برخی مناطق جنوبی، درگیری‌ها به صورت پراکنده ادامه یافت که پس از آن پیشروی اشغالگران متوقف شد. 

تلفات دشمن بسیار سنگین بوده است

آیا اطلاعی از میزان تلفات دشمن در دست دارید؟

الحوثی: شرایط جنگ به ما اجازه تهیه آمار دقیق از تعداد کشته‌ها و خسارت های دشمن را نمی‌دهد، دشمن همواره میزان تلفات خود را پوشیده نگاه می‌دارد اما تلفات آنان تاکنون بسیار سنگین بوده است. تلاش ما در راستای ثبات بیشتر مجاهدان در مواضع خود و ادامه یافتن مبارزه آنان است،  تصاویر فراوانی از خسارت های وارد شده به اشغالگران را مشاهده می‌کنید که البته در حقیقت آمار تلفات دشمنان بسیار بیشتر است

کشورهای حاشیه خلیج فارس بازیچه دست آمریکا هستند

به نظر شما دلیل ورود امارات به جنگ زمینی علیه یمن چیست؟

الحوثی: این کشورها تنها بازیچه آمریکا و ابزاری برای اجرای طرح های آن هستند، به نظر ما در عربستان و کشورهای هم پیمانش در حاشیه خلیج فارس امری به نام اراده داخلی در سیاست های خارجی وجود ندارد بلکه سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آنان دیکته شده و در این چهارچوب گام برمی دارند. بر همین اساس مقابله ما با هرکدام از این کشورهای به معنی ایستادگی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

در صورتی که اراده خود سعودی‌ها در تعیین سیاست‌هایشان دخیل بود بسیار پیش از این جنگ را متوقف می‌کردند اما آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان ادامه جنگ تا برطرف شدن نگرانی صهیونیست‌ها هستند و این جنگ تا رسیدن آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به ناامیدی و سرخوردگی ادامه خواهد یافت، باید بگویم روز ناامیدی دشمنان بسیار نزدیک است.

ورود قریب الوقوع ارتش وکمیته‌های مردمی به شهر مرزی نجران

ارتش و کمیته های مردمی یمن تا چه اندازه ای در داخل خاک عربستان سعودی پیشروی کرده‌اند؟

 الحوثی: شبکه خبری المسیره همراه با مجاهدان پیشروی‌هایشان را به صورت تصویری پوشش می‌دهد و از رسانه‌ها می‌خواهم برای اطلاع یافتن از دستآوردهای نظامی به این شبکه مراجعه کنند. به ساکنان شهرهای نجران، جیزان و عسیر نصیحت می‌کنیم از مناطق درگیری و مواضع نظامی سعودی فاصله بگیرند. در خصوص ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به خیابان‌های شهر نجران (جنوب عربستان) اطلاعات دقیقی در دست ندارم اما این اتفاق در آینده نزدیک روی خواهد داد، من به برادرانم در شهرهای نجران، جیزان و عسیر توصیه می‌کنم که از مناطق درگیری و پایگاه‌ها و تجمعات نظامی سعودی‌ها دور شوند و این برای حفظ سلامتی آنان است، ساکنان این شهرها برادران ما هستند و مایل نیستیم آسیب ببینند. با ضربات ارتش و کمیته های مردمی اجساد اشغالگران به کشورشان باز خواهد گشت.

کشورهای مستبد راهی جز بازگشت به میز گفت‌وگو ندارند

در صورت  ادامه یافتن اشغالگری نیروهای سعودی و اماراتی آینده یمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

الحوثی: همان‌طور که همگان می‌دانند اشغالگران در یمن آینده ای جز پاره‌پاره شدن و قرار گرفتن در گورستان را ندارند، با ضربات ارتش و کمیته های مردمی اجساد آنان به کشورشان باز خواهد گشت.

در پایان اگر سخنی دارید که در سؤالات به آن پرداخته نشد بفرمایید.

الحوثی: به ملت آزاده ایران می‌گویم که ما آماده گفتگو با طرف‌های مقابل هستیم و همواره در این زمینه گام برداشتیم، همان‌گونه که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موفق شد در گام مهمی به پیروزی در ‌گفت‌وهای هسته ای دست یابد، برای ما این خبر بسیار خوشحال کننده‌ایی بود و امیدواریم کشورهای مستبد منطقه نیز همانند جمهوری اسلامی ایران به گفتگو روی بیاورند زیرا در هر صورت باید برای پایان دادن به جنگ گفت‌وگو کرد.

از ایستادگی ملت و رهبر ایران در کنار ملت یمن قدردانی می‌کنیم

از ملت ایران که چندین بار برای اعلام همبستگی در کنار ملت ما و دفاع از حقوق آنان دست به راهپیمایی زدند تشکر می‌کنم، همچنین از رهبری جمهوری اسلامی ایران که همواره در کنار ملت یمن ایستاده‌اند، قدردانی می‌کنم.از مردم ایران می‌خواهم تا در روزهای پیش رو برای اعلام همبستگی با ملت یمن که با نسل کشی و محاصره شدید روبرو شده اقدام به برپایی یک راهپیمایی بزرگ کنند. همچنین از تمام آزادگان جهان در اروپا، عراق، سوریه، مصر و سایر کشورها که در کنار ما ایستادند تشکر می‌کنیم، در پایان نیز از خبرگزاری تسنیم که اخبار یمن را به صورت گسترده ای پوشش داده و در این راستا تلاش می‌کند، تقدیر و تشکر دارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها