کد خبر: ۳۳۵۵۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
وزارت دفاع عراق از امضای ۳۶ قرارداد جدید تسلیحاتی با روسیه از جمله بالگردهای هجومی "شکارچی شب" در راستای تأمین نیازهای خود برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، وزارت دفاع عراق از امضای ۳۶ قرارداد جدید تسلیحاتی با روسیه از جمله بالگردهای هجومی "شکارچی شب" در راستای تأمین نیازهای خود برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به‌گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در نشستی گفت: وزارت دفاع عراق اخیراً در راستای بازنگری در قراردادهای مختلف توانست 16 قرارداد به‌ارزش 3 میلیارد و 424 میلیون دلار را لغو کند. لغو این قراردادها به‌دلایل مختلف صورت گرفت؛ از جمله وجود شک و تردید در خصوص فساد مالی در بسته شدن آنها. بخشی از این قراردادها نیز در سایه محدودیت منابع مالی کشور مورد نیاز ارتش نبود و بخشی دیگر از قراردادها نیز مشکلات حقوقی داشت.

وی درعین حال افزود: وزارت دفاع عراق با لغو این قراردادها توانست مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار از کل مبلغ صرفه‌جویی را برای امضای 36 قرارداد جدید استفاده کند که همه آن‌ها در راستای ادامه تأمین نیازها برای نبرد با نیروهای تروریستی است.

العبیدی گفت: با این‌کار، حدود 2 میلیارد دلار نیز در سایه شرایط دشوار اقتصادی به خزانه دولت سرازیر شد.

در همین حال، پایگاه روسی اسپوتنیک نوشت: یک فروند هواپیمای ترابری از نوع "آن ــ 124" محموله جدیدی از بالگردهای هجومی روسی از نوع "می ــ 35م" و "می ــ 28ان" معروف به "شکارچی شب" را به عراق منتقل کرده است.

این پایگاه افزود: براساس برنامه تحویل بالگردهای جنگی به عراق، 4 فروند بالگرد هجومی از نوع "می ــ 35م" و 4 فروند دیگر از "می ــ 28ان" با تجهیزات کامل و سیستم‌های دید در شب تحویل بغداد شد.

براساس قرادادهای امضاشده، بغداد تا سال 2016 میلادی 43 بالگرد هجومی از جمله 24 بالگرد از نوع "می ــ 35م" و 19 بالگرد از نوع "می ــ 28ان" دریافت خواهد کرد.

ارتش عراق تاکنون 16 بالگرد از نوع "می ــ 35م" و 11 بالگرد از نوع "می ــ 28ان" تحویل گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها