کد خبر: ۳۳۸۰۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
دومین نفر از معترضان لبنانی به عدم استعفای وزیر محیط زیست و تداوم انباشت زباله، در ششمین روز اعتصاب غذا به کما رفت.

به گزارش پایگاه 598، «یوسف جردی» یکی از اعضای کمپین معترضان به تداوم بحران انباشت زباله در لبنان، در ششمین روز اعتصاب غذا به کما رفت.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، یوسف جردی که دو روز گذشته وضعیت جسمانی‌اش به علت ضعف ناشی از اعتصاب غذا در مقابل وزارت محیط زیست به بیمارستان اعزام شده بود، شب گذشته (دوشنبه شب) به کما رفته و به بیمارستان «الوردیه» بیروت انتقال داده شد.

یوسف الجردی دو روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان و درمان، توسط نیروهای امنیتی لبنان تحت بازجویی قرار گرفته بود و پس از آزادی، بار دیگر به جمع تحصن کنندگان در مقابل وزارت محیط زیست پیوسته بود.

به گزارش تلویزیون «ال‌بی‌سی‌» پیش از یوسف جردی، «حسن قطیش» یکی دیگر از معترضان به عدم استعفای «محمد المشنوق» وزیر محیط زیست و تداوم بحران زباله، به کما رفته بود.

اعتصای غذای معترضان لبنانی در مقابل وزارت محیط زیست، امروز سه شنبه وارد هفتمین روز خود شد.

هفته گذشته شماری از معترضان لبنانی کمپین «بویتان درآمد» با اشغال ساختمان وزارت «محیط زیست»، استعفای وزیر این وزارتخانه را خواستار شدند ولی با مشت آهنین نیروهای امنیتی مجبور به خروج از ساختمان مذکور شدند.

همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که پس از تخلیه ساختمان وزارت محیط زیست، درگیری شدیدی میان معترضان و پلیس صورت گرفته است به طوری که طی این درگیری دستکم 15 نفر زخمی شده اند.

فعالیت‌های اعتراض آمیز هواداران کمپین «بویتان در آمد» (کمپین معترضان لبنانی به بحران انباشت زباله که بیش از یک ماه گذشته همزمان با آغاز این بحران با برگزاری تجمع‌های کوچک و تظاهرات مسالمت‌آمیز شروع شده بود)، شنبه و یکشنبه دو هفته گذشته با خشونت نیروهای امنیتی و نظامی لبنان مواجه شد و در جریان حملات نیروهای امنیتی به معترضان یک شهروند لبنانی کشته، بیش از 80 نفر زخمی و یک نفر خودسوزی کرد.

معترضان لبنانی استعفای وزیر محیط زیست را یکی از خواسته‌های خود برای پایان دادن به تظاهرات ضد دولتی اعلام کردند ولی محمد المشنوق در واکنش به این خواسته‌ها اعلام کرد: استعفا نمی‌دهم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها