کد خبر: ۳۳۸۰۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: «کاملا موافق شفاف سازی قرارداد ورزشکاران هستیم اما سازمان لیگ نباید رقم دریافتی فوتبالیست ها را منتشر می کرد.»
به گزارش پایگاه 598،  مقداد نجف نژاد درباره موضوع شفاف سازی رقم قرارداد فوتبالیست ها اظهار داشت: «این جزو برنامه هایی بوده که در چندین جلسه در مجلس شورای اسلامی و به ویژه در جمع اعضای فراکسیون ورزش درباره اش بحث کرده ایم و اگر بخواهیم آن را به طور کلی حل و فصل کنیم نیاز است تا مجلس، وزارت ورزش، مخصوصا فدراسیون فوتبال و باشگاه ها در این باره همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.»

 

وی ادامه داد: «از آنجایی که در ایران باشگاه خصوصی به معنای واقعی نداریم و همه باشگاه ها مستقیم یا غیرمستقیم زیر نظر یک شرکت دولتی اداره می شوند اگر نظارتی روی آنها نباشد و هر طور بخواهند هزینه کنند رقابت کاذبی بین آنها به وجود می آید که هزینه اش بر عهده دولت می افتد. علت بروز این رقابت کاذب فقدان نظام قانونمندی است که تاکنون شاهد آن نبوده ایم و هر آنچه تا امروز برای حل این موضوع دیده ایم فقط جنبه انتقادی و کلی گویی داشته است.»

 

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس اضافه کرد: «من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس این اهتمام را در مجلس جدی می بینم که یک بار برای همیشه این معضل حل و فصل شود. ما تیم هایی از وزارت صنایع، رفاه، ورزش و مراکز دیگر دولتی داریم که مشغول هستند و مخالف این موضوع هم نیستیم که اگر پدیده ای در فوتبال ما پیدا شد حق واقعی اش را هر چقدر که زیاد هم باشد بگیرد.»

 

نجف نژاد تاکید کرد: «اما اینکه همه بازیکنان خوب و بد بدون هیچ تفاوتی ارقام هنگفت از باشگاه دریافت کنند حق به حق دار نمی رسد. تصمیم فراکسیون ورزش در این ارتباط این است که چارچوبی قانونمند برای باشگاه ها تبیین شود تا در قالب همان پرداختی باشگاه ها به بازیکنان شان معقول و متناسب با شرایط تیم شان باشد. مهم ترین هدف این طرح از بین بردن پول های زیرمیزی و رومیزی است.»

 

وی با اشاره به نتایج تیم ملی والیبال در ادامه این بحث گفت: «تیم ملی والیبال ظرف سال های اخیر نشاط اجتماعی و غرور ملی را در سطح جامعه تقویت کرده است. همین موضوع سبب می شود تا مردم مخالفتی با پرداخت ارقام بیشتر به والیبالیست هایشان نداشته باشند اما وقتی تیم ملی فوتبال با هزینه ای سرسام آور باز هم نمی تواند در جام جهانی از گروهش صعود کند و عایدی برای نشاط و انبساط اجتماعی ندارد طبیعی است که نمی تواند مانند والیبال هزینه های آنچنانی داشته باشد.»

 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فارغ از موضوع شفاف سازی با افشای رقم قرارداد بازیکنان و مربیان فوتبال موافق است یا نه، تصریح کرد: «صد در صد مخالف این اتفاق هستم. هیچ کس موافق افشای رقم دریافتی اش نیست. این جزو اسرار هر فرد است و به نوعی افشای رقم قرارداد سرکشی در چاردیواری بازیکنان یا مربیان فوتبال است که باید با این موضوع برخورد شود.»

 

وی افزود: «قطعا به خاطر این اقدام سازمان لیگ مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگش را به فراکسیون ورزش دعوت می کنیم تا توضیح لازم را بدهند که چرا بدون موافقت بازیکنان و مربیان تیم ها رقم قرارداد آنها را رسانه ای کرده اند. این یکی از برنامه های فراکسیون ورزش است که البته دو موضوع دیگر آن دعوت از مسئولان ورزش زورخانه ای خواهد بود و بحث بعدی حضور داورزنی رئیس فدراسیون والیبال است که درباره نتایج اخیر تیم ملی والیبال توضیحاتی را ارائه دهد. متاسفانه تیم ملی والیبال مدتی است که نتایج درخشانش را کسب نمی کند.»

 

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال درباره جنجال های اخیر کرار جاسم و حضور زودهنگامش در تمرینات تیم استقلال خاطرنشان کرد: «بنده به عنوان رئیس هیات مدیره رسیدگی به این قبیل مسائل را به مدیرعامل و سرمربی تیم و البته بیشتر مدیرعامل محول کرده ام. اعضای هیات مدیره در ریز مسائل ورود نمی کنند ولی یک موضوع کاملا برای ما دارای اهمیت است.»

 

نجف نژاد تاکید کرد: «ما دنبال برقراری نظم و انضباط در کل باشگاه هستیم که این شامل سقف تا ستاد می شود. در باشگاه بزرگی مانند استقلال رعایت نظم و انضباط حرف اول را می زند و هرکسی وارد این مجموعه می شود باید شان و شخصیت باشگاه را حفظ کند. هر فردی هم که از دایره نظم و انضباط خارج شده و تخلفی مرتکب شود طبق اساسنامه انضباطی باشگاه با وی رفتار خواهد شد.»

 

رئیس فراکسیون ورزش همچنین در این باره که کی روش عنوان کرده تجار خارج از ایران برای تربیت تیم ملی به ایران کمک کنند، گفت: «نظام جمهوری اسلامی ایران سالانه هزاران هزار میلیارد تومان برای ارتقای کشورش هزینه می کند که این هزینه ها برای یک تیم در یک فدراسیون در آن گم است. سرمربی تیم ملی باید در ارتباط با این قبیل مسائل با رعایت همه جوانب حرف بزند. قطعا مسئولان فدراسیون فوتبال در این باره نکات لازم را به کی روش گفته اند و یا خواهند گفت.»

 

وی در این باره که چرا کمیته انضباطی فدراسیون نسبت به این صحبت ها ی سرمربی تیم ملی اقدامی نمی کند عنوان کرد: «این به مسئولان فدراسیون مربوط می شود و آنها باید نسبت به این مسایل توجه داشته باشند.»

منبع: کاپ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها