کد خبر: ۳۳۸۲۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
محققان انگلیسی از کشف روش درمانی جدید برای حالت تهوع ناشی از سفر خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598، بسیاری از افراد هنگام سفر با هواپیما، کشتی و یا هر وسیله دیگری احساس تهوع می‌کنند که این حالت گاهی در زمان حرکت آرام هم اتفاق می‌افتد.

گرچه این حالت ممکن است با دارو تسکین یابد، اما داروها عوارض جانبی مثل خواب‌آلودگی دارند.

محققان کالج دانشگاهی لندن از روش درمانی جدیدی برای بیماری‌هایی که در سفر رخ می‌دهد خبر دادند. آن‌ها با چسباندن الکترود به سر بیمار و وارد کردن جریان ضعیف برق به مدت 10 دقیقه به نتایج مفیدی دست یافتند.

دکتر قدیر ارشاد، سرپرست تیم تحقیقاتی کالج دانشگاهی لندن اظهار کرد: جریان الکتریکی خفیفی که از این الکترودها به سر وارد می‌شود، واکنش‌های منطقه‌ای مغز را که مسئول بیماری‌های حرکتی است، تعدیل می‌کند.

محققان در این بررسی از داوطلبان خواستند تا بر روی صندلی موتوری که حرکاتی شبیه به بیماری سفر را شبیه‌سازی می‌کند، بنشینند.

آنها با تعجب مشاهده کردند، افرادی که قبل از سوار شدن بر روی این صندلی، تحت درمان الکترودی قرار گرفته بودند، با عوارض و تهوع کمتر مواجه شدند و بهبود در آنها هم بسیار سریعتر از قبل بود.

مایکل گرستی، در ادامه عنوان کرد: درمان جدید، هیچگونه عوارض جانبی ندارد و اثر آن همچون تاثیر بهترین داروهای بیماری در سفر است. طراحی این دستگاه، شبیه به دستگاه تنز (TENS) است.

این دستگاه در فاصله زمانی کوتاه از طریق جک هدفون به جمجمه متصل می‌شود و نیروی الکتریکی اندکی را به فرد وارد می‌کند که در بهبود بیماری‌های سفر موثر است.

محققان امیدوارند در طول پنج تا 10 سال آینده این فناوری در داروخانه‌ها در دسترس افراد قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها