کد خبر: ۳۳۸۶۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه اظهاراتی مبنی بر انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه وجود دارد، واردات آب از کشورهای خارجی به دریاچه ارومیه هزینه‌ گزافی در پی دارد.
به گزارش پایگاه 598، با اشاره به بحران دریاچه ارومیه اظهار داشت: در گذشته ضعف در مدیریت منابع آبی آذربایجان‌غربی سبب خشکی دریاچه ارومیه شد در حالی که باید الگوی کشت در این استان تغییر می‌یافت.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه محصول راهبردی کشور ترکیه، پنبه و با میزان آبرری بسیار کم است اما در استانی مثل آذربایجان‌غربی محصول اصلی تولید در کشاورزی، سیب، چغندرقند و هندوانه با میزان آبرری بسیار زیاد است که این خود منابع آبی استان را دچار کاهش شدیدی کرده است.

خضری بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه آذربایجان‌غربی انبار آب کشور به شمار می‌رود، اما چون در گذشته به خوبی مدیریت نشد، هم‌اکنون دریاچه ارومیه به این وضع اسف بار دچار شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه افزود: اگر انتقال آب از ترکیه به دریاچه انجام شود، تضمینی به این مسئله که ترکیه هر زمان اراده کرده و آب را بست، وجود ندارد.

خضری با تاکید بر اینکه واردات آب از کشورهای خارجی به دریاچه ارومیه هزینه‌ گزافی در پی دارد اظهار داشت: اگر هزینه‌های مربوط به انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه را به کارشناسان امر واگذار کنند، به طور حتم زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه آب"سلاحی" راهبردی است، کشور ترکیه از آن به عنوان کالای راهبردی برای سوریه و عراق استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها