کد خبر: ۳۳۹۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۶ دی ۱۳۹۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت گفت: فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در مراسم چهارمین همایش تجلیل از خادمان افتخاری و آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهره فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) رشت، اظهار داشت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در اماکن متبرکه و مذهبی دارای ویژگی‌های مذهبی بسیاری است.
وی با اشاره به اینکه چنین اماکنی به عنوان یک پناهگاه برای مردم باید دارای ارزش خاصی باشد، تصریح کرد: در خدمت چنین شخصیت والایی افتخار مردم گیلان و رشت است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت در آستانه ایام کشف حجاب توسط رضاخان، افزود: مردم گیلان در مقابل تمام زورمندان و کسانی که علیه دین و نظام اسلامی قیام کردند، ایستادگی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات مردم رشت این است که در مقابله با کشف حجاب مقاومت کردند، ابراز داشت: دستور کشف حجاب در سال 1314 شمسی توسط رضاخان صادر شد و ریشه آن به دوران پادشاهان گذشته برمی‌گردد.
علیزاده با تاکید بر اینکه آغازگر کشف حجاب در کشور فرقه بهائیت در ایران بود، خاطرنشان کرد: این جریان در رگه‌های مختلف تاریخ از جمله در دوران مشروطه و میرزا کوچک خان جنگلی ادامه داشته است.
وی، افزود: زمانی که میرزا کوچک خان جنگلی وارد رشت شد عده‌ای از مردم معترض بودند که ما از حمایت شما چیزی کم نگذاشته‌ایم ولی دین خود را نمی‌فروشیم.
این مسئول اذعان داشت: مردم به رفتار احسان‌الله خان که از یاران میرزا بود نسبت به کشف حجاب اعتراض داشتند که میرزا کوچک او را از همراهی نهضت جنگل منع کرد.
وی، خروجی کارهای فرهنگی و دینی را نتیجه زحمات مردم نظام اسلامی دانست.
به گزارش فارس، در پایان این مراسم درب ضریح مطهر سیده فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) با حضور تعدادی از مسئولان و مردم بازگشایی شد و آیین غبارروبی و عطرافشانی توسط مردم صورت گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها