کد خبر: ۳۳۹۴۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
همزمان با گسترش فعالیت کمپین ملی جلوگیری از انتقال جسد آنتوان لحد بزرگترین مزدور رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، یک حزب لبنانی هم تاکید کرد که سرزمین شهدا، جای دفن مزدوران دشمن نیست.
به گزارش پایگاه 598، پایگاه خبری العهد از اعتصاب گسترده لبنانی‌های مخالف دفن جسد آنتوان لحد مزدور رژیم صهیونیستی خبر داد که در جاده المطار(فرودگاه) تجمع کرده و مخالفت خود با ورود جسد لحد برای دفن در خاک لبنان را مورد تاکید قرار می‌دهند.
کمپین ملی مخالفت با دفن جسد آنتوان لحد در خاک لبنان تاکید کرده است قاطعانه با دفن جسد آنتوان لحد مزدور در  داخل لبنان مخالف است.
در بیانیه این کمپین آمده است آنتوان لحد صرفا یک مزدور عادی نبود، بلکه مدافع ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل بود.
تحصن کنندگان لبنانی در جاده فرودگاه با تخفیف مجازات مزدوران اسرائیل مخالفت و تاکید کردند هرگز در برابر دفن آنتوان لحد در لبنان سکوت نخواهیم کرد.
از طرف دیگر، کمیته دوستان یحیی سکاف شیخ الاسرای لبنانی در زندان‌های صهیونیست‌ها از دولت لبنان خواستند اجازه انتقال جسد آنتوان لحد مزدور به لبنان برای دفن در خاک این کشور را ندهد، زیرا لحد و تمام مزدوران، مصایب زیادی به لبنانی‌ها به ویژه اسرایی وارد کردند که در معرض وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها در بازداشتگاه انصار و الخیام به دست مزدوران آنتوان لحد قرار داشتند.
در این بیانیه آمده است که تمام آزادگان و شرافتمندان در برابر دفن هر مزدوری که با دشمن در خاک کشورمان همکاری کرده، ایستادگی خواهند کرد.
بر اساس گزارش العهد، برخی رسانه‌ها پیشتر از بازگردانده شدن جسد آنتوان لحد برای دفن در لبنان در پی مرگ در پاریس خبر  داده بودند که این خبر موجی از خشم و نارضایتی، جامعه لبنان را فرا گرفت و در پی آن کمپین ملی برای جلوگیری از انتقال جسد آنتوان لحد به لبنان تشکیل شد.
طرفداران مقاومت در لبنان هم از همه لبنانی‌ها خواستند در تحصن هشدارآمیزی که در مخالفت با دفن جسد آنتوان لحد مزدور در روستایش در منطقه جبل لبنان، برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
کمپین ملی مخالفت با دفن جسد آنتوان لحد خواستار مشارکت گسترده لبنانی‌ها در تحصن مخالفت با دفن بزرگترین مزدور صهیونیست‌ها و خائن به لبنان درخاک این کشور شده اند.
از سوی دیگر جبهه العمل لبنان هم با اعلام مخالفت خود با دفن بزرگترین مزدور رژیم صهیونیستی در خاک لبنان تاکید کرده است باید مانع دفن لحد در سرزمین شهدا(لبنان) شد.
آنتوان لحد که بود؟
آنتوان لحد که اخیرا خبر مرگ وی در پاریس تایید شده است، بزرگترین مزدور رژیم صهیونیستی بود که به لبنان خیانت کرد و با لبنانی‌هایی که از کشورشان دفاع می‌کردند، هم جنگید، وی پس از خروج از لبنان، به کمک رژیم صهیونیستی و با پول و تسلیحات این رژیم، یک گروه شبه نظامی موسوم به ارتش جنوب لبنان تشکیل داد که در کشته شدن شمار زیادی از جوانان لبنانی که از کشورشان در برابر رژیم اشغالگر قدس دفاع می‌کردند، دست داشت و به همین سبب، حکم اعدام وی از سوی چندین دادگاه لبنان صادر شده بود.
آنتوان لحد از عوامل اصلی روشن شدن آتش جنگ داخلی 15 ساله لبنان و عامل اجرای توطئه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت و  در کشتار هولناک آوارگان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا هم مشارکت داشت.
مزدوران وابسته به آنتوان لحد با شعار بیرون کردن فلسطینی‌ها از خاک لبنان، با نیروهای وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) و متحدان آنها به ویژه با جنبش حزب الله، جنبش امل و ارتش سوریه می‌جنگیدند.
اولین فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش جنوب لبنان، یک سرگرد مسیحی ارتش لبنان به نام سعد حداد بود. پس از مرگ وی در سال 1984 میلادی، ژنرال آنتوان لحد تا سال 2000 میلادی، فرمانده ارتش جنوب لبنان بود. وی پس از فروپاشی مواضع مزدوران در پی عقب نشینی نظامیان صهیونیست از لبنان، با درخواست پناهندگی به صهیونیستها از لبنان گریخت.
با صدور قطعنامه 425 شورای امنیت و ورود نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد، واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی در سال 1978 میلادی، از جنوب لبنان خارج شدند، اما مزدوران رژیم یعنی شبه نظامیان آنتوان لحد همچنان در جنوب لبنان باقی ماندند تا مدافعان این رژیم در خاک لبنان باشند.
در پی عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان در سال 2000 در پی شکست در برابر رزمندگان مقاومت حزب الله، مزدوران این رژیم یعنی شبه نظامیان آنتوان لحد هم به سرعت در برابر رزمندگان مقاومت متحمل شکست مفتضحانه ای شدند و چند هزار نفر از آنها به مناطق اشغالی گریختند و بسیاری از آنها نیز در داخل لبنان بازداشت و محاکمه شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها