کد خبر: ۳۳۹۷۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۵ شهريور ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، سیدحسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه اندیشه پویا اظهار کرده است: به دوستان (اصلاح‌طلب) می‌گویم، نمی‌شود زمانی که مردم از بالارفتن از دیوار سفارت خوش‌شان می‌آید، شما جلو باشی، الآن هم که مردم از برقراری روابط با آمریکا استقبال می‌کنند شما باز هم بخواهی جلو باشی. این نامردی است. خلاصه کنم. نظر من این است که اصلاح‌طلبان باید عادت بکنند که مدتی بالانشین نباشند.

*یکی از مشکلات عدیده فکری در اردوگاه جریان سیاسی خاص «مفروضات ناصحیح» است.

به این معنی که آنها مفهومی دلخواسته را بعنوان معلوم مسئله در نظر گرفته و سپس اقدام به یافتن مجهولات می‌کنند.

و لذاست که چنین معادله‌ای اساساً هیچگاه حل نمی‌شود و به فرجام نمی‌رسد.

فرض دانستن توسعه سیاسی و جامعه مدنی، رصد تقلب در انتخابات دولت دهم از یکسال مانده به انتخابات، عقب‌مانده دانستن جامعه ایرانی و ... تنها بخشی از مفروضات غلط جریان سیاسی خاص هستند که تمام قیام و قعود آنها بر اساس همین مفروضات شکل می‌گیرد.

در ادامه باید بیان کرد که متأسفانه چندی است افرادی در داخل کشور که حل‌المسائل برخی مشکلات کشور را در نزد آمریکا می‌جویند، اقدام به وصّالی حرف‌های خود به ساحت افکار عمومی می‌کنند و آنچه خود می‌خواهند را به خواسته مردم نسبت می‌دهند.

بر همین اساس بود که چند سال قبل نیز مسئله نظرسنجی برای ارتباط با آمریکا از سوی برخی مقامات دولتی مطرح و حتی بعدها اعلام شد که نتیجه نظرسنجی نیز تأییدکننده ارتباط با آمریکا بوده است! اما این خبر تا آن اندازه ناشفاف و حاوی رویکردهای ذهنی مقامات یاد شده بود که هیچکس به نتایج ادعا شده در قبال آن وقعی ننهاد.

ضمن آنکه به نظر می‌رسد نه حسین مرعشی و آن مقامات دولتی اشاره شده، هیچیک این معنا را تاکنون نپذیرفته‌اند که منصه‌های خواست عمومی یک ملت نه بر زبان برخی سیاسیون خاص، که در رخدادهایی همچون انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها، صبر در کنار حکومت در قبال مشکلات، ایستادگی در جنگ‌ها و هضم نشدن در فتنه‌های سیاسی و امنیتی متبلور می‌شود.

گزینه‌هایی اگر در رابطه با مردم ایران به آن توجه شود، خواسته‌ی مرگ برای کاخ سفید و «شیطان بزرگ» دانستن آمریکا یکی از واضح‌ترین آنهاست.

آخرین سفیر آمریکا در ایران، در کتاب خود با اشاره به روابط ایران و آمریکا به این نکته اشاره می‌کند که میان ایران و آمریکا یک دشمنی ذاتی وجود دارد...


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها